Article submitted by: minkyaw thuyein on 23-Jul-2013  
ေၿပာမယ္ေနာ္ နားသာေထာင္ေပေတာ့။
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္တဲ့ လား၊ ေကာင္းပါ့ဗ်ာ ေကာင္းပါ့ ၊ ေကာင္းပါ့။ Union Peacemaking Work Committee (UPWC) ဆိုတာက ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ လို.ႀကားရတယ္၊ ဘယ္သူ ဘဲေဆာက္ရြက္ႀက
ေစ နိင္ငံေတာ္နဲ့ နို္င္ငံသားအက်ိဳး ၿပ ၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာႀကလို.ေတာ မၿဖစ္ဘူး။


Federalism ဆိုၿပီးလဲ ေမာင္ပိုနဲ.က်ား ပံုၿပင္လို. ပိုေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ ဆိုတဲ့ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ ရံုးမိန္ေႀကာင့္ ပဋိပကၡေတြ ၿပီးသြားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ထင္တယ္ ။


ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ နယ္စပ္မွာ ၿဖစ္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးစု၀င္၊ ဘာသာကြဲ လက္နက္ကို္င္အခ်ိဳ.နဲ့ အစိုးရတပ္ တို.ႀကား တခါတေလ ပစ္ခတ္ ေနႀက တာကလြဲရင္ နို္င္ငံဟာ ေယဘံုယ်အားၿဖင္.ေအးခ်မ္းသာယာ လွ်က္ ရွိပါ
တယ္ ဆိုရင္ လက္ခံ မလား - လက္မခံဘူးလား ?


ၿဖစ္တာကို ၿဖစ္တဲ့အတို္င္း အရွိကိုအရွိအတိုင္ အလိုအပိုမရွိ လုမ်ိဳးစြဲ ဘာသာစြဲေတြ မပါဘဲ ကိုယ္ကိုယ္ကို ေရာ နို္င္ငံေတာ္နဲ့ နို္င္ငံသားတိုအေပၚပါ သစၥာေစာင့္သိ ေဆာင္ရြက္ဘို.လိုမယ္ ။ ၆၆ ႀကာ ပဋိပကၡေအးညိမ္း ဘို.ခ ေကြး အစီအစဥ္ ( Plan B) ရွိထားဘို.လဲ လိုမယ္၊ ဘယ္တုန္းကမွ ရွိထားခဲ့ပံု မေတြ.ရဘူး။


ဒါနဲ့.ေနပါအံုး ကမၻာ.ကုလ အဖြဲႀကီးဟာ ၁၉၄၅ ခုက နို္င္ငံေပါင္းစံုအဖြဲခ်ဳပ္ကို အစားထိုးခဲ့ၿပီး အဒြန္ရွည္တဲ့ ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ ရေအာင္ ၊ နိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္းႀကား စစ္မက္္ မၿဖစ္ပြားေအာင္ ကာကြယ္ဘို. ေတြ ေစ့စပ္
ေဆြးေနြေရးေတြ လူပ္ေပးနို္င္ဘို.စတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းေတြနဲ. ဖြဲစည္း
ခဲ့တာမွန္ေပမဲ႕အဖြဲု၀င္ တခ်ိဳ.ကိုယ္တိုင္က စစ္ေတြ မၿဖစ္ၿဖစ္ေအာင္ ဖန္တီး
ေနတာေတြေႀကာင့္ ဘာကိုမွ လက္ေတြက်က်မလုပ္နို္င္ တဲ့ ဆံ ကုန္ ေၿမေလး
အဖြဲ.၊ ကမာၻ လူသားတိုကို လိမ္ညာ လွဲ့ဖ်ား စားေနတဲ့ အဖြဲ. လို.ၿမင္တယ္ ။


နားမလည္လို.ေမးပါရေစ. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာဘာလဲ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိတဲ့
ကမာၻေပၚ မွာ မရွိတာကို ရွိသေယာင္ ၊ ရွိေအာင္လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ လူေတြရဲ. အေၿပာေလးေတြကို အားရမိတယ္ သတၱိကိုလဲ ခ်ီးႀကဴးတယ္? ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ဆိုတာကို ကိုယ္က သိလို.ေတာ့ မဟုတ္ဘူး မသိလို.ေမးတာ၊ သူတို.ေၿပာတာ
ကို အံ့ႀသ ခ်ီးႀကဴး တာပါ၊ ကိုယ္ မသိတာကို သူတိုသိရင္ သူတိုကို ေလးစားရ
မယ္ ခ်ီးႀကဳး ရမယ္။ သူတို.ဆီက ဆည္း ပူးရ မယ္ ။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ပုဂို္လ္ႀကီး ေဂါတမ ဗူဓၵက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရား ေဟာခဲ့ဘူး
ေႀကာင္း မေန.တေန.ကဘဲ ေၿပာမိ ေသးတယ္ ၊ ကပိလနဲ့ေကာလိယ ၂ ၿမိဳ တို.ၿမစ္ေရကို သူရ ကိုယ္ရ အခ်င္းမ်ားၿပီး ၿဖစ္ရမဲ့ စစ္ကို ေဂါတမ တားနို္င္ခဲ့
တယ္ လို.သိရတယ္။ ေဂါတမ ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၆၀၀ ကေဟာခဲ့တာဘဲ။ ႏွစ္ ၇၀၀၀ ကာလ ေလ့လာထားတဲ့ ကမၻာ့ သမို္င္းမွတ္တမ္းေတြမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ မရွိခဲ့ဘူး ဆိုတာကို ေတြ.ရတယ္ ။ သူလဲ သိမယ္။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ဘယ္တုန္းက ဘယ္မွာရွိဘူးသလဲ ၊ ဘယ္ေရာက္ ။ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ ။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးဆိုတာ လံုးလံုးေလးလား၊ ၿပားၿပား
ေလးလား အလံုးအထည္နဲ့ကို္င္တြယ္လို.ရသလား? ၿဖဴ နီ ၿပာ ၀ါဘာအေရာင္
္လဲ ၊ အရသာကေရာ ခ်ိဳ ခ်ဥ္ ဖန္ ခါး ရွိသလား။


သူမ်ားက မသိလို. ေမးတာကို ကိုယ္ မေၿဖနို္င္ေတာ့ ေမးသူကို ေဘးထို္င္ ဘုေၿပာလို.မ်ား စြပ္စြဲ အံုုးမလား? ဒီလိုေတာ့လဲ မေၿပာပါနဲ့. မသိနားမလည္
တဲ့ Ignorant တယာက္ပါ။ မၿမင္ဘူး မေတြ.ဘူး မႀကံုဘူးလို. မသိတာကို ေမးတာ ၊ လူတတ္ႀကီး လုပ္မေနပါဘူး။


ေဂါတမဟာ အေႀကာင္းနဲ့ အက်ိဳး ဆိုတာကိုလည္း ေဟာတယ္။ အၿခားေသာ ကိစၥေတြနဲ့ အတူ အစြန္းမေရာက္ဘို.ကိုလဲ ေဟာတယ္ ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ ေတြ ထိမ္းဘို.လဲ ေဟာတယ္။ ေဂါတမဟာ ဗုဓၵ ၊ ဒို.ဟာ ဗုဓၵဘာသာ
ေတြ ဒိုတေတြအားလံုး ေဂါတမ စကား နားေထာင္ႀကအံုးေတာ့. ဗူဓၵဘာသာ
မဟုတ္တဲ့ တၿခား ဘာသာ၀င္ေတြက နားေထာင္ႀကပါ့ မလား။


ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ဘာကို အေႀကာင္းၿပဳၿပီး မၿငိမ္းမခ်မ္းၿဖစ္ေနႀကရတာလဲ။ အေႀကာင္းရွာ လို.ေတြ.သလား ေခါင္းၿခာၿခာ လယ္ေနႀကသလား ၊ ေတြ.ရင္ လဲ ဘာဆိုတာ မသိသူေတြကို ေၿပာအံုးေလ။


ကမာၻကို ခဏ ေမ့ထားလို္က္စမ္းပါ ၊ ၿမန္မာေတြ ကမာၻအဆင္.မမီေသးဘူ.၊ ၿမန္မာ့သမို္င္း ရာဇ၀င္ေတာင္ ေရးေရးဘဲ သိႀကတယ္္ ။ ၿမန္မာ့သမို္င္းရာဇ၀င္ ဆိုတာကေရာ ဘာလဲ ။ ထားပါေတာ။့ စိတ္၀င္စားလို.ေလ့ လာၿခင္ရင္ ၿပီးခဲ့ တဲ ၆၆ ႏွစ္ ကာလမွာဘဲၿဖစ္ေစ ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၆၆၀ ကာလ. ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၃၅၃ ခု တရဖ်ားႀကီးမင္းနဲ့ သားေတာ္ ေရႊေတာင္တက္တို. နန္းလုခဲ့တာကို
ေရာက္သြားၿပီးေလ.လာႀကည္.နို္င္တယ္ . ဦေပါလက္ထက္မွညလည္ူ နန္းလုတာနဲ့ ဆံုးတယ္ ။ ဒိအရင္ကါလဟာေတြကို ထည္.မေနနဲ့ေတာ့ ဒါကိုဘဲ ေလ့လာရင္ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ အာဏာလုပြဲေတြသာရိွ တယ္ ၿငိမ္းခ်မ္း
ေရး ဆိုတာ ဘယ္တုန္း ကမွ မရွိခဲဘူး၊ ရွိခဲ့ ရင္ ဘယ္ေရာက္သြား သလဲ ။ ဘယ္သူေတြ ေႀကာင့္ေပ်ာက္သြားသ လဲ စတဲ့. ေမးခြန္းေတြ တသီတတန္း
ထြက္လာမယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြကို ေၿဖနို္င္ႀကပါ့ မလား၊


ၿမန္မာသမို္င္းရာဇ၀င္ ရွည္ ရွည္ ေ၀းေ၀းသြားစရာမလိုပါဘူး ၊ စတုတၳၿမန္မာ
နို္င္ငံေတာ္ တင္မက ၿမန္မာ့ အင္ပါယာကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ် လက္ ထက္ ေအဒီ ၁၇၅၂ ခုက စၿပီးလဲ ။ သူက ပုန္ကန္ ငါကပုန္ကန္ တကန္ထဲ ကန္ေနႀကတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာ ဘာမွန္းေတာင္
မသိဘူး။ စာနဲေရးၿပ ဘို.ေတာင္ ခက္တယ္။ ၿမန္မာနို္င္ငံေတာ္ လို. ေခၚရမဲ့ စတုထၱ ၿမန္မာနို္င္ငံေတာ္ကို ထူေထာင္ ခဲ့တာ မွန္ေသာ္လဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ
မရိွခဲ့ပါဘူး။ ၿပ၀တ္ က်ိဳးူနြ့ံမွဳ တခ်ိဳ.ရွိ တယ္၊ သစၥာခံ ဆိုတာလဲရွိတယ္ ယာယီ
မိတ္ေဆြ ေလာက္အၿဖစ္ဘဲ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းဘက္ႀကီီးေတြ ရယ္လိုေတာ မဟုတ္ခဲ့
ဘူး။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆရာႀကီးေတြကို ေမးၿခင္တာက ၁၉၄၈ ခုကစၿပီး ဒီေန.အထိ ၿမန္မာနို္င္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရိုးသားေၿဖာင္မတ္စြာ ႀကိုးပန္းခဲ့ႀကမွဳု မရွိဘူးလုိ.ဆိုၿခင္သလား ။ တနည္းေၿပာရရင္ အသံုးမက် တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြလို.ေၿပာၿခင္သလား ။


ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုၿခင္သူေတြအတြက္သာၿဖစ္တယ္။ ၿမန္မာ
နို္င္ငံရဲ့ ၆၆ ႏွစ္ ကာလ ကို ေလ့လာရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းလိုူသူေတြဟာ ဥပေဒ ေဘာင္ ဆိုတာထဲ ၀င္လာၿပီး လက္နက္နဲၿငိမ္းခ်မ္းေရး လဲခဲ့ ႀကတယ္၊ မၿငိမ္းခ်မ္းလိုသူ
ေတြကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းၿခင္တဲ့ သူတို ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာေတြကိုေတာင္ သူတို. စြန့္ပစ္ႀကတယ္ ။ ေခါင္းေဆာင္သစ္တင္ႀကတယ္ ။ တခ်ိဳ.ကလဲ ၀င္
လို္က္ ထြက္လို္က္ဘဲ။


ၿမန္မာနို္င္ငံအစိုးရ အဆက္ဆက္ရဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႀကိဳးပန္းမွဳေတြကို ေလ့လာ
ႀကည့္ႀကရင္ ေကာင္းမယ္။ အရမ္းေတြ အသံေကာင္းဟစ္ မေနႀကပါနဲ့.၊ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္ ဆိုတာ ဒီကေန ေၿပာၿပစမ္းပါ. ေထာက္ခံသင့္
ရင္ လဲ ေထာက္ခံ မယ္၊ ကန္.ကြက္သင့္္ရင္လဲ ကန္.ကြက္မယ္၊ အႀကံေပးစရာ
လိုရင္ေပးမယ္၊ ကိုယ့္အခြင့္အေရးအရဘဲ၊ ဒီဆိုက္မွာ ပဏာမ ေဆြးေႏြးမဴွု
ေလးေတြ လုပ္နို္င္မလား။ ဘိတ္ေခၚပါရေစ ။ အၿမီး အစမ္းေလးေပါ.။


တခုတည္းေသာ နို္င္ငံ ၊ တနို္င္ငံသားတည္းေသာ လူမ်ိဳး၊ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ ဆိုတာကို ဘာေၿပာ ၿခင္သလဲ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆရာႀကီးေတြက ဘယ္အခ်က္ေတြကုိ ေထာက္ၿပၿခင္တာလဲ ။ သူတို.လဲ (NGO) None Governmental Organization ဆိုၿပီး အထင္ႀကီးခံ အခြင္.ထူးခံ VIP အၿဖစ္ ေနရာလိုၿခင္လို.လား။ မရွိဆင္းရဲတဲ့ ၿမန္မာနို္င္ငံ ကို အညွာ ကို္င္ၿပီး အသီးေခ်ြ ႀကအံုးမလို.လား။ ေတာ္ပါေတာ ကိုယ့္လူတို.ရယ္။ က်ေနာ့္ နြားေလးထားခဲ့ပါ


ထစ္ကနဲ့ ရွိ ဟိုဟာ ၿပင္ရမယ္ ဒီဟာဖ်က္ရမယ္ ။ သန္း ၆၀ေသာလူေတြ
အတြက္သန္း ၆၀ ေသာ အၿပင္ အဖ်က္ေတြ လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့လဲ လြန္တာေပါ. ဗ်ာ။ ကိုယ္ဟာကိုယ္ေရာ ဘာေတြၿပင္ရမယ္ ဆိုတာသိ ရဲ့ လား၊ ၿပင္ႀကရဲ့လား။


ပဋိပကၡ ခ်ဳပ္ညိမ္း ေရး ဆိုတာ ႀကားဘူးတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆီ ဦးတည္သလား မတည္ဘူးလားေတာ့ မသိ ဘူး ။ ခ်ဳပ္ညိမ္းေရး နည္းလမ္း ၃ မ်ိဳး ၃ စား သာရွိတယ္တဲ့၊ ပဋိပကၡၿဖစ္ေနသူမ်ားတစည္းတလံုးၿဖစ္သြား ၿခင္း၊ သို.မဟုတ္ တဖက္ဖက္ လံုး၀ ပ်က္ဆီးၿခင္း၊ သို.မဟုတ္ ၂ ဖက္စလံုး လံုး၀ ပ်က္ဆီးၿခင္းဆိုတာ တို.ဘဲ လို.သိရ တယ္။ ပဌမ နည္းကေတာ့ အေကာင္းဆုံးၿဖစ္လိမ့္မယ္ ဈ ဒီ အေကာင္းဆံူကို အဒြန္ရည္ေအာင္ မထိမ္းနို္င္ရင္ လဲ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေနာက္မွေပါက္တဲ့ ေမာင္ေရႊ၈ဲ ဒိုင္း၀န္ထက္ ကဲ ဆုိလားဘဲ။

ေဂါတမ ဗုဓၵ ေဟာတာဟာ ဒုတိယနဲ့ တတိယ နည္းေတြကိုေရွာင္ဘို.ၿဖစ္လိမ့္.မယ္. ဒါကိုို လူမ်ိဳးူမေရြူး ဘာသာမေရြး နားလည္နို္င္လိမ့္မယ္ လို. ယူဆတယ္ ၊ ဘယ္လိုေပါင္းစည္းႀကမလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ကိုယ္ ဟာကိုယ္နည္းလမ္းရွာ
ႀကဘို.ဘဲ ေပါ.၊ ဘာေႀကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဘာမဆို ကိုယ္လိုၿခင္မွ ၿဖစ္တာကိုး။

ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါး ပါး ေပါ့။