Article submitted by: minkyaw thuyein on 17-Jul-2013  
ပြင္းလင္းၿမင္သာၿပည္ၿမန္မာနဲ့ၿငိမ္းခƟ
place holder


မ်ိဳးခ်စ္ တိုင္းခ်စ္ ၿပည္ခ်စ္အေပါင္းတို.


၁၅/၀၇/၁၃ ေန.ညေနပို္င္းက ဦးသိန္းစိန္ လန္ဒန္မွာ ၿမန္မာေတြကို ေၿပာ သြားတာက နို္င္ငံမွာ မၿငိမ္းခ်မ္းရင္ ေခတ္မီ တိုးတက္ ဖြံ.ၿဖိဳးဘို.ဆိုတာေတြကို ေမ့မစ္လိုက္ႀက လို. မေၿပာရံုဘဲ ရွိေတာ့တယ္ ။ သူေၿ့ပာတာ ႀကားလို္က္သူ
ေတြ လဲ ရွိပါတယ္။ ေတြဆံူေမးၿမန္းခြင့္ေတြ ၿပဳမဲ့မူလအစီအစဥ္ကို ရုတ္တရက
ဖ်က္သိမ္းခဲ့ ၿပီး ့ပရိတ္ႀကီး ၁၁ သုတ္ ရြတ္သလို. သူရဲ အလြတ္က်က္ထားတဲ့
မိန္.ခြန္ူကိုသာ အူယားဖါးယား အခ်ိန္လုၿပီး ရြတ္သြားတယ္။သံဃာေတာ္ေတြ
ကအနူေမာဒနာၿပဳႀကေတာ့ လူေတြကလဲ လက္ခုတ္လက၀ါးတီးၿပီးသာဓု
ေခၚလို္က္ႀကတာနဲု.တပြဲျပီးသြားၿပန္တာေပါ့။ ေနာက္ပို္င္းထြက္လာတဲ သတင္း
က သူ.လက္ေရြးစင္ အဖြဲ အခြင့္ထူးခံ ၿမန္မာတခ်ိဳ.ကို ၿဗိတိန္ဆိုင္ရာ ၿမန္မာ
သံအမတ္ အိမ္မွာ ေတြရင္း ညစာ စားမွာမို.လူအမ်ားနဲ့ ေတြ.ဆံုတဲ့ အစီအစဥ္
ကို္ လူအနဲအတြက္ ခ်ဳံးဳူခဲ့ရတာလို.လဲ ႀကားရတယ္ ၊ ဟုတ္ မဟုတ္ေတာ. မသိဘူး။ ဒါဟာ ဒို.ၿမန္မာ ဘဲ။ သူ.လူ ကိုယ့္လူ ဆိုတာကေတာ့ ရွိစၿမဲေပါ.၊
ဒီေနအဲဒါေတြေၿပာၿခင္လို.မဟုတ္ပါဘူး။


ေခါင္းစဥ္နဲ.အညီ ၿမန္ၿပည္ မွာ ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္ ပြင့္လင္းၿမင္သာေနၿပီ
လဲ သိႀကမွာေပါ့ ။ အသိခ်င္း ဖလွယ္ ရေအာင္ေလ ၊ ဒီေန.ေၿပာၿခင္တာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာဘဲ၊ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ဘာလဲ လို. ၿမန္မာေတြကိုေမးရင္၊
ေမးသူ ကိုယ္တို္င္က တကယ္မသိလို.သိၿခင္လို.ေမးတာလား၊ သိရက္နဲ ့ေနာက္ ေနတာလား ၊ တဖက္အၿမင္ ဘာရွိတယ္ဆိုတာ သိၿခင္လို.လား ?


ဗုဓၵ လက္ထက္တခ်ိန္က ကပိလနဲ့ေကာလိက ၂ နို္င္ငံတို.ဟာ ေယာဟိနီ ၿမစ္ေရကိုလုႀက တဲ့ အေရးမွာ တဖက္နဲ့ တဖက္ အႀကမ္းဖက္စစ္ခင္းႀကဘို. ဆဲဆဲ၊ ေသြးေခ်ာင္းစီးႀကေတာ့မယ္ ဆိုတာကို ၿမင္တဲ့အတြက္ ေဂါတမ ဗုဒၵက ၂ ဖက္ ႀကား ၀င္ၿပီး ၊ ၂ ဦး ၂ဖက္ စလံုး ပ်က္ဆီးနို္င္ေႀကာင္း ၿင္ိမ္းခ်မ္းေရး တရားကိုေဟာခဲ့ ရတယ္ လို. ဗုဓၵ၀င္မွာေေၿပာထားတာကို ေတြ.ရတယ္ ။ ေဂါတမ ဗုဓၵ ဆိုတာ အခုမရွိေတာ. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားကို ဘယ္သူ
ေဟာမွာလဲဆိုတဲ့ ၿပသနာေပၚလာရ ၿပန္တယ္။


အေၿဖကေတာ့အရွင္း ႀကီးဘဲ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ လြန္ကဲမွဳေႀကာင္. ၊ သင့္ၿမတ္စြာမေနနို္င္၊ မွ်တစြာ ေ၀မစားနို္င္၊ တကိုယ္ေကာင္း အတၱေတြ လြန္ကဲၿပီး လူေတြ ေသ ေက် ပ်က္ဆီးမွာကိုမွာမေထာက္၊ ရခဲလွတဲ့ လူ.ဘ၀ကို စစ္ ဆိုတဲ့ အႀကမ္းဖက္မွဴနဲ့ အားခ်င္းၿပိဳင္ၿပီးလူလူခ်င္း အေသသတ္ႀကတာ
ကို ပေပ်ာက္ေရး ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘဲ လို.ေၿပာရလိမ္.မယ္။


ကိုယ့္အၿမင္္ေၿပာရရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ကိုယ့္မွာသာရွိတယ္ ၊ လမ္းေပၚမွာ
ရွာလို.မရဘူး လို.ဘဲ ေၿပာမယ္။ လူတို္င္း လူတို္င္းဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ၿငိမ္းခ်မ္း
ေရးေအာင္ လုပ္နိဳင္ႀကရင္္ ၿမန္မာတနိုင္ငံလံုး သာမက တကမာၻလံုးပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရတာေပါ.လို.လဲ ေၿပာနို္င္တယ္။


ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေၿပာရရင္ ေတာ့ ေဂါတမ ေဟာတဲ့ သစၥာေလးပါး တရားမေပါက္ေသးသူ ေတြရွိ ေနသ မွ်။ နိဗၸာန္ေရာက္ေႀကာင္းလမ္းေႀကာင္း
ေပၚမေရာက္ေသး သမွ် ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာမရွိဘူး။ ေဂါတမေဟာတဲ့တရား
ဟာ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရားဘဲ လို.ေၿပာရမယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းလြန္းတဲ့တရား၊ ကံ ၅
ပါးလံုေအာင္ထိမ္းနို္င္ဘို. လူမွန္ သမွ် ႀကိဳးစားႀကရမွာၿဖစ္တယ္၊၊


ဗုူဓၵဘာသာမဟုတ္တဲ့ သူေတြဟာလဲ ကံ ၅ ပါးထိမ္းေနရတာဘဲ။ ဘာသာ တိုင္းမွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တရားဆိုတာ သူဟာသူ ရွိႀကမွာပါ ။ ရွိခဲ့ရင္ ရွိတဲ့ အခ်က္ေတြ ေပၚမွာမူတည္ၿပီး အတူတကြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္လို.ရတာေပါ။ လူတို္င္း ဟာ သူတို.ဘာသာေရး ညႊန္ၿပခ်က္ေတြအတို္င္း လူ.အက်င့္သိကၡာေတြကို ထိမ္းသိမ္းႀကမယ္ဆိုရင္၊လူသား ကမာၻႀကီး
ၿငိမ္းခ်မ္းေန မွာဘဲ လို.ထင္တယ္။


ဗုဓၵဘာသာ ၿဖစ္တာနဲ. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ဘို. ေတာထြက္ၿပီး ဘာမွ မလုပ္ဘဲ သစ္တပင္ေအာက္ ၀ါးတပင္ေအာက္ မွာ ရိပ္ႀကီး ခိုေနဘို.လဲ မဟုတ္ဘူး၊ ဒို.အားလံုး ဟာ ဗုဓၵဘာသာေတြ မဟုတ္ႀကဘူး ဟုတ္စရာလဲ မလိုဘူး။ လူမွန္ရင္ စားဘို. ေနဘို. ၀တ္ဘို.ေတာ့လုပ္ရလိမ့္အံုးမယ္။ အနဲ ဆံုး မွဲ. ၿခင္ ေၿမြ ကင္းသန္း ဥတု ကာကြယ္ေရး၊ အဟာရ မွ်တေရးအတြက္
ေတာ့ လုပ္ရလိမ့္အုံးမယ္။


ကပိလနဲ့ေကာလိက ပံုၿပင္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္က ‘၂ ဦး ၂ ဖက္စလံုး ပ်က္ဆီးမယ္’ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ေတြ.ရတယ္ ။


ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ၁၉၄၈ ခုကစခဲ့တဲ့ အတူမေနနို္င္လို. ေရ ေၿမ လု စစ္ပြဲေတြ
ေႀကာင့္ ၂ ဦး ၂ ဖက္ ေသ ေက် ပ်က္ဆီးဆံုးရွံဴး မွဳေတြ ဟာ ပစၥည္းတန္ဘိုး။ လူတန္ဘိုးဘယ္လိုမွ မတြက္နို္င္ဘူး ။ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေလာက္ ေသေက် ပ်က္ဆီး ေစၿခင္ႀကသလဲ၊ အနဲဆံုး အမ်ားဆံုးဘယ္ေလာက္ထိ ေသ ေက် ပ်က္ဆီးခံမယ္ဆိုၿပီး ကန္.သတ္ ယာထား ထားတာ ရွိသလား ၊ ကိုယ့္ယံုႀကည္
ခ်က္နဲ့ ကိုယ္ ေသရတာ ၿမတ္တယ္လို.ဘဲ စြဲၿမဲေနသလား ?


ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားႀကည့္စမ္းပါ. ဘယ္သူ အၿမတ္ထြက္တာလဲ။ လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကို္င္အဖြဲ. ၁၂ ဖြဲနဲ.အ ပစ္အခတ္ရပ္ဆဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ ေတြ ရထားတာရွိပါတယ္၊ လံုး၀ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဘို. ဆက္ၿပီး ေဆြးေနြးေနပါ
တယ္ ဆိုတဲ့ စကားေတြ ႀကားရတာ ၀မ္းသာစရာပါ ၊ အရင့္ အရင္ ေခတ္
အဆက္ဆက္ ၆၆ ႏွစ္ တေလွ်ာက္မွာ ဒါမ်ိဳးေတြကို နားနဲ့ မဆန္.ေအာင္ ႀကားခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့လဲ အဖ်ားရွဳးသြားခဲ့တာကိုလဲ သိရ ႀကားရ ၿမင္ရပါတယ္။ အခုလဲ ဒါမ်ိဳးလာၿပန္ၿပီလားလို.ေတာ့ ထင္မိတာ အမွန္ဘဲ။


ၿပီးခဲတဲ့ အေတြ.အႀကံဳေတြမအရက အပစ္အခတ္ရပ္ဆဲေရးဆိုတာဟာ
လက္နက္နဲ.ရိကၡာေလွ်ာ့နဲလာေန လို. ၿဖည့္တင္းရေအာင္. အခိ်န္ယူတာက
လြဲလို. ဘာမွမပိုဘူး ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တကယ္ရလိုတဲ့ စိတ္ရင္း ဆႏၵ မရွိဘူး
ဆိုတာရွင္းေနတယ္။ လူမ်ိဳးစု တပ္ဖြဲ.ေတြဟာ အစိုးရအဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အစီအစဥ္ေတြကို အလြဲသံုးစားခဲ့ႀကတာလဲ ၿမင္ေနရတယ္၊ ၆၆ ႏွစ္ႀကာၿပီၿဖစ္
တာေတာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုအပ္ေနဆဲဘဲ ။


ေမးစရာက သူတိုစြမ္းရည္လား၊ အစိုးရနဲ့ ၿမန္မာ့တပ္မေတာ္ရဲ့ ေပ်ာညံ့ခ်က္
လား၊ၿပည္သူတရပ္လံုးရဲ့ ေပ်ာညံ့ခ်က္လား? တပ္မေတာ္ အေပၚ ယံုႀကည္
အားထားလို.ၿဖစ္ပါ့မလားဆိုတာထိ ေမးလာနို္င္တယ္ ။ တပ္မေတာ္အေပၚ မေလးစားတာေတြ ဘာေႀကာင့္လဲ ။ ေၿပာရရင္. လက္နက္မဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵၿပသူေတြကိုေတာ ပစ္လားခတ္လား သတ္လားၿဖတ္လားနဲ.၊ငေသာင္း
က်န္းေတြကိုေတာ့ အၿပတ္ မေဆာ္နို္င္ဘူး။ အစိုးရလိမၼာေနတာလား၊ အ ေနတာလား၊ မီးစင္ႀကည္.က ေနတာလား ၊ ၂ ေပါက္ တေပါက္ ရို္က္ခံေနရ တာ လား။ ေမြးထားတာလား။ ဒါေၿကာင့္ တဖက္လူက တရားဥပေဒစိုးမိုး
ေရး ( Rule of laws ) ေလးဘာေလးနဲ့.သံေကာင္းဟစ္လာတယ္ ။ သူတို.ကေရာ ဘာေတြ လုပ္ေနသလဲ သူကဘာေတြသိေန လို.လဲ ။ သူ.ပါတီက ရေနတဳ့ဲအလွဳခံေငြဆိုတာေတြ ေတာင္ ဘယ္သူေတြဆီကရတာလဲ တည္ဆဲ
တရားဥပေဒ ေတြနဲ့ အၿကံုး၀င္ရဲ့လား? တိတိက်က် အေထာက္အထားေတြ
ရွိရင္ တိတိက်က်တရား၀င္ တို္င္တန္းပါလား၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ မလံုလို. အာရံုဏ္ေၿပာင္းေအာင္ ေဟာင္ၿပတာလား?


ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြေႏြးမွဴေတြ ဘယ္ေလာက္ေအာင္ၿမင္ေနၿပီဘယ္ေတာ့
ေလာက္ဆို လံုး၀ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရ ေတာ့မယ္ လို. ဦးႏု လက္ထက္က ( တႏွစ္အတြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး)ဆိူတာမ်ိဳးလိုေတာ.မၿဖစ္ေကာင္းပါဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္း
တာကေနာက္ ၊ စဥ္းစားစရာက ေလာေလာဆယ္မွာ ဥပေဒၿပင္ပက ေမွာင္ခို
သူေတြ သူပုန္ေတြ ဒါးၿပေတြ အလုပ္လက္မဲ့ အၿဖစ္ခံနို္င္ႀက မတဲ့လား?
သူတိုကို အလုပ္ အစားေပးဘို ဘာေတြ အသင့္ရွိ ေနသလဲ. ေမွာင္ခိုတုန္းက သူတိုရတဲ ၀င္ေငြ ကိုကာမိပါ့ မလား?


ထိုနည္းတူဘဲ နို္င္ငံကထြက္သြားတဲ့ လူလိမ္ လူေကာက္ လူယုတ္မာ သစၥာမဲ့
ေတြကို ၿပန္လာခဲ့ပါ ၿပန္လွဲ.ပါ ဆိုေတာ့ သစၥာရွိသူေတြ အနစ္နာခံသူေတြက ဘယ္သြားေနရမွာလဲ ။ သူတိုကို ေကၚေဇာနီခင္းၿပီး အုန္းပဲြ ကန္ေတာ့ပြဲ ေတြနဲ့
ဆီးႀကိဳမွာလား က်န္သူေတြက ရွိခိုးရမွာလား? “ Forgive your enemies, but never forget their names” ဆိုတဲ့ စကားဟာ အဓိပါယ္ရွိတယ္လို.ထင္တယ္ ကိုယ္က အဓိပါယ္ေဖၚရင္ ကိုယ့္ အတြက္ဘဲ ၊ သူမ်ားေတြ လဲ သူတို.ဟာ သူတို. ရွိလိမ့္မယ္။


အဖ ၿမန္မာနို္င္ငံကို ထူေထာင္ဘို. သူတို.မွာလဲ ေအးအတူ ပူအမ ွ်တာ၀န္
ရွိတယ္ ၊ သူတပါးနိ္ဳင္ငံမွာ သြားေန ေတာ. ကြယ္လြန္သူ အေမရိကန္သမတ J. F. Kennedy, ေၿပာတဲ့ “ ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country” လို.ဆိုတာ ႀကားဘူးႀက
မွာေပါ. ေနာ္။ နိုင္ငံၿခား အထင္တႀကီးနဲ့ၿမန္မာေတြ ဒီလိူစကားေတြႀကားဘူးႀက
မွာေပါ့၊ နားမယွက္ဘူးလား? ဒီလိုအေၿပာမ်ိဳးေတြ ေႀကာင့္ဒီလူအသတ္ခံရတာ
ဘဲ လို.မ်ား ေၿပာ ႀကအံုးမလား မသိ ၊၊


၁၉၆၄ ခု နိုဘယ္(လ) ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ အေမရိကန္ ႏွစ္ခ်င္း ခရစ္ယန္ ဓမၼဆရာ Martin Luther King, Jr. ကလဲ “ Love is the only force capable of transforming an enemy into friend. Hate cannot drive out hate: only love can do that.'”, လို.ေၿပာခဲ့တယ္ သူလဲဘဲ ၁၉၆၈ မွာ သူတပါး လက္ခ်က္နဲ့ ကိစၥေခ်ာ သြားတယ္ ။ ၿမန္မာလူမ်ိဳးစု၀င္ ခရစ္ယန္
လက္နက္ကို္င္ေတြ ဘာေၿပာႀကမလဲ။ Fight for your Right တဲ့လား ၊ မဖိုက္ရင္ မရဘူး တဲ့၊ ဘယ္လို ဖို္က္မွာလဲ ။


က်ဳပ္တို.ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေၿပာခဲ့တဲ့ စကားထဲက ဘာေတြ မွတ္သားလို္က္နာ
ရမယ္ ဆိုတာ သိပ္မရွိဘူး။ ဘယ္သူေၿပာတဲ့ ဘာကို ရည္ညႊန္းရမယ္ဆိုတာ မသိဘူး၊ မမွားနို္င္တဲ့ ေဂါတမ ဗုဓၵရဲ စကားေတြကိုသာ ဘဲ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ညႊန္ူးရေတာ့တယ္ ၊၊


ေခတ္ကေၿပာင္းလာၿပန္ေတာ့ ၿမန္မာမွဳေတြဟာလဲ ဘာတခုမွ မေသခ်ာေတာ့
ဘုူး ၿမန္မာစာ ၿမန္မာ စကား ေပ်ာက္ေတာ့မယ္ ၊ လူရႊင္ေတာ္ လူေနာက္ ဇါ၈နာေတာင္ အဂၤလိပ္လို ရႊတ္ရွက္ေနတာ ေတြ.ရေတာ ၿမန္မာနိ္င္ငံ အေတာ္
တိုးတက္ေနပါလားလို.မွတ္ယူရမဲ့အေႀကာင္း လႊတ္ကနဲ ေၿပာမိတယ္ ၊ အနီးရွိ မိတ္ေဆြက ဒါေတာင္ ခင္ဗ်ား ဘတ္စကားဆိပ္၊ သေဘၤာဆိပ္ နဲ့ ကြမ္းၿခံ ဘူတာ မေရာက္ေသးလို. တဲ့။ သူဘာဆိုလိုတယ္ ဆိုတာ သိပါတယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္ စကားၿဖတ္ၿပီး တၿခား စကားေတြ ဘက္ေရာက္သြား တယ္ ။


ေတာ္လို္က္အံုးမယ္ ။