Article submitted by: minkyaw thuyein on 21-Jun-2013  
ပင္လယ္ လိပ္ႀကီး ေရထဲ လႊတ္မလို.တဲ့ လား?
'ဒို.လူကေလးမ်ား ဆိုသေလး

ဖယ္ဒရယ္ဆိုသည္မႇာ ခြဲထြက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေပါင္းစည္းေနထိုင္၍ အာဏာက
ို ခြဲေ၀သံုးစြဲရန္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း ေျပာ
ၾကား တဲ့ ။ ဒီသတင္းဖတ္လို္က္ႀကရမွာေပါ့ေနာ္ ။ သူ ဒီလိုထိ ထုတ္ေဖၚေၿပာလာ
ရတာ ကေတာ့ အေႀကာင္း ေတြရွိပါ လိမ့္မယ္ ။


ဟုတ္ရဲ.လား ကိုရင္ေရႊမန္းရဲ. ? ပ်ားေရနဲ့ ၀မ္းခ်ေနၿပန္ၿပီထင္တယ္ ။ ဒီလိုဆို အဆိုးထဲက ေကာင္းသားဘဲ လို.ေၿပာရမလား ၊ အဆိုးနဲ အေကာင္းကေတာ. ဒြန္တြဲေနတာဘဲ။ ဖယ္ဒရယ္ တည္ေထာင္မွာမို ႀကိဳတင္ ေလသံေပးေနတာ
လား? အခုေရာဘာထူး လို.လဲ? ၿပည္နယ္ေတြ ၿပည္နယ္ အစိုးရေတြနဲရွိေနတာ
ဘဲ ။ ဖယ္ဒရယ္ဆိုတာ လူမ်ိဳးစြဲ ဘာသာစြဲတဲ့ ဒရယ္မ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ဟိုေန.ကဘဲ က်ုဳပ္ေၿပာမိေသးတယ္ ။ ကိုယ့္ အၿမင္ ကိုယ့္ ရွဳဳေဒါင့္ေပါ. ေလ။


၆၅ ႀကာတိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု သူပုန္ဆိုုတာေတြကို နားလယ္
သေဘာေပါက္ လက္ခံေအာင္ႀကိဳးစားပါအံုး။ သူတို.နားမလည္၊ လက္မခံလို.လဲ
အခုလို ထုပ္ေၿပာရတယ္လို.ယူဆရတယ္ ။ ဦးခြန္ထြန္းဦးဘဲၿဖစ္ၿဖစ္ ဦးေအးသာ
ေအာင္က ဘဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ သူတို. အယူအဆနဲ ဘာဘဲ ေၿပာႀကေၿပာႀက ။ ရႇမ္းတိုင္း
ရင္းသားမ်ား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးခြန္ထြန္းဦးက ယခင္စစ္အစိုးရ လက္ထက္ကဖက္ဒရယ္ဆိုသည္ ကိုခြဲထြက္ျခင္းဟုယူဆကာ စိုးရိမ္မႈမ်ား ရႇိခဲ့
ေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ ဖက္ဒရယ္ဆိုသည္မႇာ ခြဲထြက္ျခင္းမဟုတ္ဆိုသည္ကို
လက္ခံ လာသည့္အတြက္ တုိင္းရင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ ဆက္လက္ေတာင္းဆို ရသည္မႇာ အားရႇိလာေၾကာင္း ေျပာၾကားထားသည္ လို.လဲ သတင္းမွာ ေဖၚၿပ
ထားတာကိုေတြ.ရတယ္ ။


၁၉၄၈ ခု ဖြဲ.စည္ပံု အေၿခခံဥပေဒကို ၿပင္ဆင္ေရး ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ္ၿမန္မာရုပ္သံလႊင့္ အေဆာက္အဦးခန္းမႀကီးမွာ မၿဖစ္ေၿမာက္ခဲ့ တဲ့. ႏွီးေႏွာပြဲ အတြက္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
ဦးနူေၿပာသြားတဲ့ စကားမွတ္မိသေလာက္ေၿပာရရင္ ၊ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္္ ဖြဲ.စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒအရ ကရင္နဲ့ကယားကို ခြဲေပးရမယ္လို.ဆိုထားတယ္ ။ သူေရးတဲ့
တာေတစေနသား စာအုပ္ထဲမွာလဲ ဒီအတို္င္းဘဲ အတိအလင္းေၿပာထားတယ္။
ကရင္နဲ.ကယားကို ေပးရင္ က်န္သူေတြကိုလဲ ေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ေၿပာဆိုခ်က္
ေတြ၊ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ေတာင္ရွိခဲ့လို. ဗိုလ္ေန၀င္း ၀င္ၿပီး လူမို္က္လုပ္ခဲ့ရ
တယ္ ေလ။ ေမ.ေနၿပီလား ကိုရင္တို. ?


ၿမန္မာတိုရဲ. အႏြယ္လို. ဆိုရင္ ဆိုေလာက္တဲ့ မြန္ဂိုအင္ပိုင္ယာ တည္ေထာင္သူ ဂ်က္ဂစ္ခန္( တမူဂ်င္) က "If my body dies, let my body die, but do not let my country die. ဆိုတဲ စကားကို ယူခဲ့ပံုရတယ္ ၊ A man's greatest work is to break his enemies, to drive them before him, to take from them all the things that have been theirs, to hear the weeping of those who cherished them." ဘယ္သူေတြ က ဘယ္လိုယူဆတယ္ ဆိုတာ
လဲ သူတိုအယူအဆနဲ့သူတိုမို.မွားသည္ မွန္သည္ လို.မေၿပာလိုဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေႀကာင္း. ေႀကာင္.အက်ိဳးၿဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္သေဘာ
ေပါက္ လက္ခံတယ္ ။


စစ္အစိုးရ ယူဆတယ္ ဆိုတဲ့ ဦးခြန္ထြန္းဦးေၿပာ စကား အသံုးအႏွဳန္းကိုဘဲ ေထာက္ၿပရရင္ ၊ အကယ္လို.သာ ၁၉၆၂ ခုက စစ္ဖက္က လက္မဦးခဲ့ရင္ ဘာေတြ ၿဖစ္မလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မစၥတာ ခြန္ထြန္းဦးက သူ.ရဲ လြတ္လပ္တဲ့ ထင္ၿမင္ယူဆခ်က္ကေလး ေတာင္ ထည့္ေၿပာမသြားဘူး ကိုး၊ မီမီသို္က္ တေယာက္ မေတာ္တဆ ေသဆံုးရမွွဳကိုစစ္တပ္ေပၚမွာ ေရာ၊ ဗိုလ္ေန၀င္းေပၚမွာ
ပါ အခဲ မေက်ေနပံုရွိတယ္ ။


စစ္ အစိုးရ (တပ္မေတာ္)ဟာ. လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ မေရြး တို.ေနထို္င္ရာ နုိင္ငံေတာ္
မွာ၊ နို္င္ငံေတာ္နဲ.နို္င္ငံသားအားလံုးကို ၿပည္တြင္းၿပည္ပ ရန္အသြယ္သြယ္မွ ွကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေနတာၿဖစ္တယ္ ၊ ေၿပာရမယ္ ဆိုရင္ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကယား လူမ်ိဳဴးစုေတြထဲက အစြန္းေရာက္ လက္နက္ကိုင္္ အစုစု ရဲ.အႏၦရယ္ ကို ကာကြယ္ ေနခဲ့ တာ ဘဲ။ သမို္င္းေႀကာင္း ၿပန္ႀကရအံုး မလိုလို၊ ဒီလိုသာဆို ဆံုးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး ။


အခုေတာင္ ကခ်င္သူပုန္ဆိုတာေတြက သူတို နယ္ထဲ အစိုးရတပ္ မ၀င္ရ လို. ပိတ္ပင္တားၿမစ္ထားတာ ခံေနရတယ္ ၊ ႀကည့္စမ္းပါအံုး သူတိုနယ္ တဲ့ ေလ ။ ၿမန္မာနို္င္ငံ မွာ ဘယ္သူအစိုးရလဲ ၿမန္မာၿပည္နဲ့ ၿမန္မာ့ေၿမကိုဘယ္သူပို္င္သလဲ ?
ကခ်င္ရဲ ဖိတ္ေခၚခ်က္အရ ကခ်င့္ေနာက္မွာ လိပ္ နဲ့ ကန္တို.လို္က္ပါ လာၿပီး
တရုတ္ၿပည္ထဲမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြေႏြးခ့ဲႀကလို. မေအာင္ၿမင္ခဲ့ရဘူး ဆိုတာလဲ ကိုရင္ ေရႊမန္းအသိသားနဲ.၊ ကခ်င္ၿပည္နယ္ ၿမစ္ႀကီးနားၿမိဳ. မွာ လိပ္/ကန္ မပါဘဲ ေဆြးေႏြးႀကေတာ့ ၿပီးခဲ တဲ့ သတင္းပါတ္ထဲကမွ ယာယီအပစ္အခတ္
ရပ္ဆဲေရး ရခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ကိုရင္လဲ အသိသားနဲ့ ။ ဒါေတြ ဟာ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ မဟုတ္ဘူး ကိုရင္ရဲ.။


မွန္ပါတယ္ . နို္င္ငံေရးဆိုတာ မ်ဥ္းေႀကာင္းလို ေၿဖာင္ေၿဖာက္တန္းတန္ႀကီးေတာ့
့မဟုတ္ပါဘူး ၊ နို္င္ငံေရးသမားေတြေၿပာတဲ့စကား နဲ့သာမန္လူေတြ ေၿပာတဲ့ စကားဟာ သံတူေႀကာင္းကြဲ ၿဖစ္နို္င္ပါတယ္ ၊ ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့အသံဆို
သလိုေပါ.။ ဥပမာေၿပာရရင္ အိမ္သာ ၊ေရအိမ္ ၊ ကုဋီ ဆိုတာေတြဟာ သူ.ေနရာ
နဲ့ သူ သင့္ သလို ေခၚေ၀ၚႀကတာဘဲ ၊ အားလံုးကေတာ ခ်ီးပါ ေသးေပါက္ဘို. သီးသန္. ေဆာက္ထားတဲ့ ခ်ီးတြင္းေတြ ဘဲ လို. ရိုးရိုးေခၚရင္လဲ ရပါတယ္ ။


၆၅ ႏွစ္ တြင္းမွာ စိတ္ေနသေဘာထားေၿပာင္းလာႀကတာလဲ ၿဖစ္နို္င္တယ္၊ စစ္
စကား အသံုးအႏွဳန္းနဲ့ေၿပာရရင္ မဟာၿဗဴဟာ မေၿပာင္း လဲဘဲ နည္းၿဗဴဟာ ေၿပာင္းလဲ လာတာလို.လဲ ဆိုနို္င္တယ္ ။ ခရီးလမ္းကေတာ့ မဆံုးေသးပါဘူး ၊ လမ္းဆံုးရင္ ရြာေတြမယ္လို.ၿမန္မာ စကား ရွိထားတယ္။သတိေတာ့ထားရလိမ့္
အံုးမယ္။


အသိတရားနဲ့ အေႀကာက္တရားဟာလဲ ဒြန္တြဲေနတာပါ၊ စည္းကမ္းဆိုတာ အေႀကာက္တရားမပါဘဲ သြတ္သြင္းလို.မရပါဘုး။ အေႀကာက္တရားမွ ကင္း
လြတ္ၿခင္ရင္ ၊ အသိတရားေတြ ရွိရမယ္ ၊ စည္းကမ္း ရွိႀကရမယ္ ။ နို္င္ငံတခု
တည္ေထာင္ရာမွာ လဲ အေႀကာက္တရား မပါဘဲ မၿပည့္စံု နို္င္ဘူး ၊ ၿမန္မာနို္င္ငံ
မွာ အက်ဥ္္းေထာင္ေတြ ဖ်က္သိမ္းေစလိုရင္ ရာဇ၀တ္သားေတြ ေသဒါ့ဏခ်မွတ္
ကြက္မ်က္ပစ္ရမယ္။


ေတာ္ေသးၿပီး ေနာက္ႀကံဳမွ ေဆြးေႏြးအံုး မယ္။