Article submitted by: minkyaw thuyein on 25-Apr-2013  
ၿမန္မာတို.အတြက္ ေစ တလံုးပိုင္ရွင္ ?
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး၊





ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာ ဘာလဲ ၊ လူ.အခြင့္အေရးဆိုတာဘာလဲ ။ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးဆိုတာဘာလဲ ။ ဒီ ၃ လဲကို အခုခ်ိန္ထိမွ ၿမန္မာေတြ မသိေသးဘူးဆိုရင္ ၊ မႏုသတၱဘာ၀ ဒုလႅဘ ဆိုတဲ့ ရေတာင့္ရခဲတဲ့ လူ.ဘ၀ဟာ အရွံဳးႀကီး ရွံဳးရခ်ည္ရဲ့ ၊ အဓိပါယ္က ၿမန္မာေတြ ဗလာနတၱိ Empty ၿဖစ္ေနႀကၿပီ လ ို.ေၿပာတာနဲ့ အတူတူဘဲ ၊ “မ်က္ၿဖဴဆို္က္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ” ဆိုတာ ဒါမ်ားလား ေမာင္တို.? ၿမန္မာေတြကို ေသေစ ရွင္ေစ လို. ဆိုနို္င္တဲ့ “ ေစတလံုး ပို္င္ရွင္ဟာ ဘယ္သူေတြလဲ “?





မိမိကိုယ္ မိမိ အခါအားေလွ်ာ္စြာ ေလ့လာစမ္းစစ္ႀကဘို.လိုသလား ၊ ဒီေန.ေမြး၊ မနက္ၿဖန္ ေသမဲ့ သခၤါရ ေလာက ႀကီးထဲကရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အပုတ္ေကာင္
ႀကီးမို.ကံစီမံရာဘဲ၊ ဘာမွၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေနစရာမလို ဘူးတဲ့့ လား ၊ဘယ္သူကေၿပာသလဲ ? အဂၤလိပ္ဆန္ဆန္ ေၿပာရင္ေတာ့ destiny , fate ဆိုတာေတြဘဲ ၊ ေပါ့ေပါ.တန္တန္ဘဲ ေတြးႀက ယူဆႀကမလား ? ဘယ္လို အဓိပါယ္ေပါက္ႀက မယ္ေတာ့ မသိဘူး။





ေဂါတမဗုဓၵ ၊ ဂ်ီးဇက္ ခရို္က္ ၊ မိုဟာမက္နဲ့အၿခား သေဘာတရားေရး ဆရာႀကီး ေတြ ေၿပာေဟာခဲ့ တဲ့ စကားေတြကို အေပၚယံ မႀကည့္္ ဘဲ အတြင္းအႏွစ္သာရ ၊ အမွန္တကယ္ ဆိုလိုသည့္ အဓိပါယ္ေတြကို ေရေရ
လည္လည္ ကိုယ္တိုင္နားလည္ သေဘာေပါက္ႀကဘို.လို တယ္ လို. ယံုႀကည္
တယ္။





ေဂါတမ ဗုဓၵဟာ မဟာေဗါဓိပင္ေအာက္မွာထို္င္ၿပီး ဘုရားမၿဖစ္သမွ် ငါမထဘူးဆိုတဲ့ လံုလ ၀ိရိယ ဇြဲနဲ့. သတၱေလာက. သခၤါရေလာကနဲ.ႀသကာသ ေလာကႀကီး ၃ ပါးကို သံုးသပ္ခဲ့ တာမွာ မိမိရဲ့ဆင္ၿခင္တုန္ တရားနဲ့ အကုန္အစင္
သေဘာေပါက္နားလည္ ခဲ့တယ္ ၊ ဘုရားအၿဖစ္ေရာက္ခဲ့တယ္ ၊ သူတပါးကိုလ ဲ ေ၀ဌနို္င္ခဲ့တယ္၊ လမ္းၿပနို္င္တယ္လို့ ဆိုတယ္။ သူေဟာတဲ့ထဲမွာ မေကာင္းတာ မပါဘူးဆိုတာေတာ့ေတြ. ရမယ္။ ေလ့လာမယ္ဆို္ရင္ ေဂါတမ ကိုယ္ေရးပို္င္း၊ သူ.အက်င့္ သီလနဲ့ ဂုဏ္ေတြ၊ သူေဟာတဲ့ တရားေတြ သူကိုယ္တို္င္ လက္ေတြ.
က်င့္ႀကံေနထို္င္သြားတာေတြကို ေတြ.ရမယ္။ ဘယ္သူကမွ သူ.ကိုဆရာလုပ္ သင္ႀကားၿပသခဲ့တာ မဟုတ္ ဘဲ သူသာလွ်င္ ဆရာတပါး ၿဖစ္ခဲ့တယ္ လို.ဆို
တယ္။





ဆိုလိုတာက ဒို.တေတြဟာ ေလာက ၃ ပါးထဲမွာ ပါ၀င္ေနႀကတာမို.လဲ အိူမင္း ယိုယြင္းလာတာနဲ့အမွ် ကိုယ့္ကိုကိုယ္ စမ္းစစ္ေ၀ဖန္ ကိုယ္ စိတ္နဲ့
ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ့္အသိတရားနဲ့ကိုယ္ စိတ္ပိုင္းဆို္င္ရာ ရုပ္ပိုူ္င္းဆို္င္ရာၿပဳၿပင္
ေၿပာင္းလဲမွဳေတြ လိုအပ္ သလို လိုတိုး ပိုေလွ်ာ.လုပ္ႀကရလိမ့္မယ္ ။ သူအို သူနာ ၿဖစ္လာသည့္တို္င္ သူေသမၿဖစ္မီမွာေတာ့ လိုအပ္နဲ့ေဆး၀ါးေတြကို မွီ၀ဲသံုးစြႀကတယ္။ ေသတေန. ေမြးတေနာဆိုၿပီး ေတာအခ်ိန္တန္ရင္ ေသလိမ့မ.္ဆိုၿပီး ကိုယ္.ကိုကိုယ္ ဥပကၡာ မၿပဳႀကဘူး.။





တနည္းအားၿဖင့္စိတ္ပို္င္းဆို္င္ရာလိုအပ္ခ်က္ေတြေရာရုပ္ပို္င္းဆို္င္ရာလိုအပ္ခ်က္
ေတြပါ ၊ စိတ္ဓါတ္ ၊ အက်င့္ စာရိတၱ၊ အၿပဳအမူ အေၿပာ အဆိုအမူအရာ ၊ အေနအထိုင္၊ အစားအေသာက္၊ အ၀တ္အစား ဆင္ယင္မွုဳ အပါအ၀င္မွစၿပီး လိုအပ္တာ ေတြကို ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ႀကဘို ့လိုတယ္ ။၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမွဳဟာ တကယ္ေတာ လိုအပ္တယ္၊ သဘာ၀လဲ က်တယ္ ။ လူသားဆိုရဲ့ ကမာၻမွာ လူသားတိုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ဟာ အခါအားေလွ်ာ္စြာလိုအပ္ေနတာမို. ၿပဳၿပင္
ေၿပာင္းလဲမွဳ ေတြကို လူသားေတြ ကိုယ္တို္င္ကၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲၿခင္း၊ ထိမ္းသိမ္းၿခင္းေတြ ၿပဳရမွာၿဖစ္တယ္ ။




ဒီေနရာမွာ “ ကိုယ့္စိတ္နဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ့္အသိတရား” လို ့ဆိုထား ေလေတာ့၊
သူတပါးစိတ္နဲ့ ကိုယ့္ ကိုယ္၊ သူတပါးစိတ္က ကိုယ့္ကို ဖမ္းစားလႊမ္းမိုး မေနဘို.အေရးႀကီးတယ္ ဆိုတာ ကိုယ္ကိုယ္တို္င္ သိဘို.လိုတယ္၊ ေဂါတမ ေဟာတရား
ေတြကို လုိက္နာေနလိုလဲ . သူမ်ားႀသဇာ လႊန္းမိုးေနတာမဟုတ္လား။ ကို.ရဲ လြတ္လပ္မွု ဆံုးရွဳံးေနရတာ မဟုတ္လားလို.ေတာ့ၿဖင့္ ဂြစကားမေၿပာေကာင္း
ပါဘူး။ ဆိုလိုတာကို နားလည္ပါလိမ့္မယ္။ ေဂါတမဟာ ေကာင္းတာကိုသာ ညႊန္
ပါတယ္ ၊ သင္ပါတယ္။ သူကိုယ္တို္င္ဟာလဲ သူစကားအတို္င္းေနထို္င္က်င္.ႀကံ
သြားတာပါ။ အခုေခတ္ အေခၚ ဟစ္(ပ)ပိုခရစ္။ ေႀကာင္သူေတာ္ ၿကြက္သူခိုး
တေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။





သူမ်ားက ကိုယ့္ကုိ ၿပဳၿပင္မွာ မလိုလားရင္ ၊ ကိုယ္ကို ကိုယ္ ၿပဳၿပင္
ရလိမ့္မယ္။ သူမ်ားက ကိုယ္ကို ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲတာ ကို ခံမလား? ႀကိက္ရာ ေရြးႀကေပါ့။ အေကာင္းၿဖစ္ေအာင္ ၊ အဆိုးၿဖစ္ေအာင္ ၂ လမ္းထဲက ဘာကိုေရြးႀကမလဲ ?


“ ကိုယ့္စိတ္နဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္၊ ကိုယ့္အသိတရား” ဆိုတာဟာလြတ္လပ္ၿခင္း
ဆိုတာႏဲ့လူ.အခြင့္အေရးဆိုတာတို. ရဲ. မူလအေၿခခံ သာၿဖစ္တယ္ လို. ဆိုၿခင္
တယ္ ။ သူတပါး ဖမ္းစားခံရတာ၊ အပ ပေယာဂမွီတာတို.ဟာ မိမိရဲ.လြတ္လပ္မွုဳ
ကုိလံုး၀ဆံုးရွံဳးေစတယ္ဆိုတာကို အၿကြင္းမဲ့ ယံုႀကည္ နားလည္ လက္ခံထား
ရလိမ့္မယ္၊





ေမးပါရေစအံုး လူ.အခြင့္အေရးဆိုတာကို ေၿပာေနႀကသူေတြ ဟာ လူ. ၀တၱရား လူ.တာ၀န္ေတြဆိုတာကို ေရာ သိႀကမဲ့လား ၊ တာ၀န္ မသိရင္ လူ.အခြင့္အေရးခံစားမဳွု မရွိဘူး ဆိုရင္ ကိုယ္ကဘာတာ၀န္မွ မယူဘဲ ၊ တတ္အားသမွ် ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ထည့္၀င္ၿခင္းမရွိဘဲနဲ့ အခြင့္အေရးက်ေတာ့ အၿပည့္အ၀ ခံစားမယ္ဆိုတာ ဟာ တရားပါ့မလား၊ မွ်တပါ့မလား၊ လက္ခံ နို္င္သလား ? အဲ သလိုတတပ္တအားပါ၀င္မွုဳ မရွိသူေတြ ကေတာ. ၿပဳၿပင္
ေၿပာင္းလဲမဴွုု ဆိုတာ အခ်ိန္တန္ရင္ သူ.ဟာသူ ၿဖစ္လာလိမ့္မယ္လို. ယူဆေၿပာ
ဆိုႀကမွာဘဲ။ သူတို့ကိုယ္တို္င္ မပါ၀င္လို. တနည္းေႏွာက္ယွက္ေနလို. ေႏွးေကြးေနရတာ ကိုေတာ့ ထည္.မေၿပာႀကဘူး။





ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲ ေရးဆိုတဲ့စကားကို လူတကာ ေၿပာေနႀကတယ္ ၊ လူူတကာ ေဟာေနႀကတယ္။ ေၿပာေန ေဟာေနတဲ့ သူေတြ ကိုူယ္တို္င္ ဘာေတြ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေနႀကသလဲ ၊ တန္ဘိုးရွိလွတဲ့ စကားတလံုး အဓိပါယ္ၿပည့္စံု တဲ့.စကားတလံုးဟာ အေပါစားၿဖစ္သြားေအာင္ ၊ အဓိပါယ္မဲ့ ၿဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ေနႀကသူ ေတြရွိေနတာကို ေတြ့ေနရေတာ့ ယူက်ံဳးးမရ ေအာင္ ၀မ္းနဲ့ ေႀကကြဲ စရာဘဲ၊၊





ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးဆိုတာဟာ သူမ်ားလုပ္တာ ကို ပံုတူကူး ခ်တာလဲ မဟုတ္ေသးဘူး။ စကားအားၿဖင့္ေၿပာ ရၿပန္ရင္၊ လူနဲ့ပါတ္၀န္းက်င္တို.ရဲ့ အညမည သေဘာတရားလိုဘဲ ဆိုဆို. လူနဲ့ ပါတ္၀န္းက်င္တို.ဟာ အၿပန္ အလွန္ မွီတင္းဆက္ဆံ ေနႀကတာမွာ၊ ပါတ္၀န္းက်င္ေႀကာင့္ လူေတြ ေၿပာင္းလဲ ရသလို လူေတြေႀကာင့္ ပါတ္၀န္းက်င္ ေၿပာင္းလဲ ရမွဴေတြရွိတယ္ဆိုတာ ၂၁ ရာစု ဒီကမာၻမွာအထင္အရွားေတြရတယ္။





မ်ားေသာအားၿဖင့္ဒီလို အေၿပာင္းအလဲ ေတြတို္င္းမွာ ႀကိဳက္တာ မႀကိဴက္တာ ၊ လက္ခံတယ္ မခံဘူး ဆိုတာ ရွိမယ္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမွူတို္င္းမွာ ဆန္.က်င္တုန္ၿပန္မွုဳေတြ မဆို္င္တဲ့ သက္ေရာက္မဳွုေတြ ရွိစၿမဲ မို. ပဋိပကၡ ဆိုတာကေတာ အနဲ့နဲ့ အမ်ားဆိုသလို ပါလာမွာ ဧကန္ မုခ် ဘဲ ။ ဒီပဋိပကၡေတြ ႀကီးထြားမလာေအာင္ ထိမ္းသိမ္းနို္င္ဘို.အေရးႀကီးတယ္။





ဘယ္လိုၿပဳၿ့ပင္ေၿပာင္းလဲ မဳွု မ်ိဳးမဆိုေပၚလာနို္င္တဲ့ အက်ိဳးဆက္ အေကာင္း အဆိုးကို ရင္ဆိုင္ဘို.လဲ ဒို.တေတြ ႀကိဳတင္ အသင့္ၿပင္ထားဘို. လိုတယ္ ၊ ေနာင္ခါလာ ေနာင္ခါ ေစ်းလို.ေတာ့ၿဖင့္ မေထမ်က္ၿမင္ ဂရုမစို္က္ ၿပဳလို.မရဘူး။ အဂၤလိပ္ စကားနဲ့ ေၿပာရရရင္၊ “ Every action has its equal and opposite reaction” လို.ဆိုတယ္ ။ ဒီစကားမွာလဲ Equal ဆိုတာနဲ့ Opposite reactions လို.ဆိုထားေလေတာ့ အေကာင္း ခ်ည္း ဘဲ ေမွ်ာ္လင့္
ေနလို မရဘူး ဆိုတာကို ေဖၚၿပေနတာ ထင္ရွားၿပန္တယ္ ။





ၿမန္မာနို္င္ငံကို ၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ေရးေတြ လုပ္ဘို ့ဆိုတာဟာ ဘာေတြကို ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ႀကမွာလဲ ဘယ္သူေတြက လုပ္ႀကမွာလဲ - ဘယ္သူေတြ အတြက္လဲ ? အေဖ.အတြက္လား ၊ အေမ.အတြက္လား၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမ

ရင္းခ်ာ ေတြ အတြက္လား၊ ပေထြးေတြ၊ မိေဒြးေတြ၊ ဖေအတူ မေအကြဲ ၊ မေအတူ ဖေအ ကြဲ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြ အတြက္လား ။ အားလံုးကို ကိုယ္မိသားစု၀င္ေတြဘဲ လို.သေဘာထား ႀကီးႀကီးနဲ့ လက္ခံနို္င္ပါ့မလား ?

အခုေတာင္ တခ်ိဳ.ညီအကိုေမာင္ႏွမရင္းခ်ာ ေတြဟာ မိသားစုထဲမွာ သူတို. မပါၿခင္ သလို.နဲ. စိမ္းကားေနႀကတာေတြ ရွိ ေနေသးတယ္။





စစ္အစိုးရ ဆိုတာကေန ေရြးေကာက္ တင္ေၿမာက္တဲ့ အရပ္သားအစိုးရ ဆိုတာကို ေၿပာင္းလဲ လိုက္လို.၊ စီးပြားေရးတံခါးဖြင့္ ၀ါဒဆီေၿပာင္းလဲ လိုက္လို. ။ နို္င္ငံေရး စီးပြားေရး အေၿပာင္းအလဲေႀကာင့္ ေနာက္ဆက္ ေၿပာင္းလဲလာ

မွာေတြကို ဘယ္လိုရင္ဆို္င္မလဲ ၊ ေၿဖရွင္းမလဲ ၊ လက္ပို္က္ႀကည့္ေနေတာ့

မလား ။ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲေရး ဆိုတာဟာ မေကာင္းတာကိုေကာင္းေအာင္
၊ ေကာင္းတာကို ပိုေကာင္းေအာင္၊ လိုအပ္တာကို ၿဖည့္စြက္ၿပီး ၿပည့္စံုေအာင္
လုပ္ တာေတြလို. အႀကမ္းအားၿဖင့္ မွတ္ယူနို္င္တယ္၊





ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ဆိုတာမွာ သူဟာသူၿဖစ္လာတာေတြ မဟုတ္လူ. လူေတြက လပ္ႀကရမွာၿဖစ္တယ္ဆိုတာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေၿပာဘူးတယ္။ အခ်ိဳ.က ၿပုၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး လုပ္သူူေတြ ကို “ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး၀ါဒီေတြ “ လို.ေခၚ
လို္က္ရင္ အဓိပါယ္ တမ်ိဳးေၿပာင္းသြားတတ္တာ ကိုလဲ ႀကံဳဘူးတယ္၊ ဒါေတြကေတာ. ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း လဲေရးကို မလိုလားတ့ဲ အစြန္းေရာက္သမား(၀ါဒီ) တခ်ိဳရဲ့ အသံုးအႏွံဳးေတြႊဘဲ။ အဂၤလိပ္စကားနဲ့ေၿပာရၿပန္ ရင္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္း
လဲေရးသမား Reformists နဲ့ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး ၀ါဒီဆိုၿပီး လူသိမ်ားတဲ့ စကားအသံုး အႏွံဳးဟာ နို္င္ငံေရးေလာကမွာ အဓိပါယ္ သိပ္ကို ကြာၿခားတယ္
ဆိုတာေတြ.ရတယ္။





ၿမန္မာနို္င္ငံအေပၚ စီးပြားေရးပိတ္စို.မွုေတြကို အီးယူ ဥေရာပ အဖြဲ.က လြန္ခဲ့တဲ့ ဧၿပီ ၂၂ ရက္က ရုတ္သိမ္း ေႀကာင္း ေႀကၿငာၿပီး ၊ ၿမန္မာ ႏွစ္သစ္ကူးမွာ လက္ေဆာင္အၿဖစ္ေပးခဲ့တာလို.ဆိုရမွာေပါ့ ။ ၿမန္မာနို္င္ငံက လက္ရွိအစိုးရ ရဲ႕ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ေရးေတြ သေဘာေခြ.သြား၊ အႀကိဳက္ ေတြ. သြားလုိ.ဘဲ လို. ဆိုသူကဆို ေနတယ္ ၊ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိဘူး။ အခ်ိဳ.သူေတြကေတာ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ရွိသမွ် ရူရွားတို. တရုတ္တို. လက္ထဲေရာက္သြားမွာ၊ ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ တရုတ္(သို.) ရုရွား ႀသဇါခံ ၿဖစ္သြားမွာ ကို ဥေရာပက အစိုးရိမ္ႀကီး စိုးရမ္လိုဘဲလို. ေၿပာေနႀကတယ္။





“မစားရတဲ့ အမဲ သဲနဲ ပက္” ဆိုတဲ့ စကားကို၊ ကိုယ္လိုၿခင္တဲ့ အဓိပါယ္
ေဖၚရရင္၊ ၿမန္မာ. ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာရုပ္ေသးရုပ္ေတြ မဟုတ္ႀကဘူး။ ဥေရာပ ဆိုတဲ့ ရုပ္ေသးဆရာရဲ. ႀကိဳးဆြဲရာ ကတဲ့ ရုပ္ေသးရုပ္ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ဘဲ ။ ဒီလိုလုပ္နို္င္ေအာင္ကလဲ ရူပ္ေသးၿဖစ္ၿခင္သူေတြ အၿဖဴဆိုရင္ အေသရရ အရွင္ရရ၊ အာဏာသာရမယ္ဆိုရင္. ကို့ယ္သား သမီးဘဲ ကို. ေၿမေပၚခ် နင္းရ နင္းရ အေသခ် နင္းမယ္ဆိုတဲ့ သူေတြရွိေနတာကို အကဲခတ္မိ
တဲ့ ဥေရာပသားေတြက ဟိုတုန္းကအတိုင္း ၿမန္မာေတြကို တေၿဖးေၿဖးခ်င္း ဒါးခ်က္ေပါင္း ၁၀၀၀ နဲ့ တေၿဖးေၿဖး အေသသတ္ခဲ့တယ္လို. ဆိုရမယ္ ။





အၿမင္ကိုဘဲ ထင္ႀကည္ရရင္ သမတ သိန္းစိန္ အပါအ၀င္ ၿမန္မာ့ေခါင္း
ေဆာင္ေတြ ဘယ္သူေတြဟာ သူမ်ားႀကိဳးဆြဲရာ က တဲ့ ရုပ္ေသးရုပ္ၿဖစ္ေနႀကၿပီ
လဲ ဆိုတာ ကိုေတာ. ေသခ်ာေပါက္ မေၿပာနို္င္ဘူး။ အတိုိက္အခံ ေခါင္းေဆာင္
ရယ္လို. လူသိေနသူ တေယာက္ကေတာ. ရုပ္ေသးဆိုတာ ထင္ရွားတယ္ အေနာက္ဖက္ကို အထူးအားကိုးတာ ထင္ရွားတယ္ ။ ၿမန္မာနို္င္ငံကို စီးပြားေရး
ပိတ္စို.မွဳေတြနဲ့ အႀကပ္ကို္င္ ခ်ဳပ္ၿပီးတုတ္ၿပီး လုပ္သူေတြက သူတို.စကားအရ Freedom ဆိုတာကို ေရပက္ မ၀င္ ေၿပာေနတာေတြ ဟာ အေတာ္ေတာ. ရီစရာ
ေကာင္းတယ္ ။ ဖရီးဒန္းဆိုတာ စည္းနဲ ကမ္းနဲ့ပါ ၊ ကလးနားနဲ့ပါ လို.ေၿပာေတာ
မႀကိဳက္ႀကဘူး ၊ သူတိုနားလည္တဲ့ ဖရီးဒန္းဆိုုတာဘာလဲ ဆိုတာကိုလဲ သူတို.
ဟာသူတို သိလဲ မသိ ရွင္းလဲမၿပနို္င္၊ ေ၀ေလေလနဲ့ သံေယာင္ လို္က္ေနတာ
ကလြဲလို. ဘာအဓိပါယ္မွမရွိဘူး ။





ေတာ္လို္က္အံုးမယ္ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါးပါး ေပါ့၊