Article submitted by: minkyaw thuyein on 3-Apr-2013  
ၿမန္မာ တို.ႏွင့္ ၉၆ ပါးေသာေရာဂါ ။
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ။


လူလယ္လို အေၿပာခံရမွာ စိုးရိမ္သလား ၊ လူလိမ္ လူေကာက္လို.ေၿပာမွာကိုေရာ
ဘယ္လိုသေဘာရသလဲ? ကိုယ့္ကိုကိုယ္ လိမ္ညာသူ ဟာ သူတပါးအေပၚ လိမ္
ညာဘို. ၀န္မေလးဘူး ။ ေကာဋဟဋေတြ သတိထားပါ လို. သတိေပးသူက ေပး
တယ္ ။ ဒါကေတာ့ ၿဖစ္နို္င္ မၿဖစ္နို္င္ဆိုတာကို စဥ္းစားေ၀ဖန္နို္င္တဲ့ အသိဥာဏ္နဲ့
သိနို္င္တယ္ ဒိတၳမ်က္ၿမင္ သက္ေသ တေယာက္ေလာက္ကို တန္ဘိုးရွိတယ္ ။ တခ်က္စဥ္းးစာဘို.က. မီးစ မရွိလဲ မီးေတာက္ မရွိနို္င္ဘူး ဆိုလားဘဲ ။


လယ္ရမယ္ ဂ်င္လို လယ္ရမယ္ လူဟာ လယ္လယ္ ၀ယ္၀ယ္ ရွိရမယ္ လူလယ္
ၿဖစ္ရမယ္လူလိမ္လူေကာက္ ေတာ့ မၿဖစ္သင့္ဘူး။ ကိုယ္က တကယ္လယ္ရင္ ကိုယ္အေပၚ ဘာအညစ္အေႀကးမွ မကပ္နို္င္ဘူး ၊ ကိုယ္ တကယ္လယ္ရင္ ကိုယ့္အေပၚဘယ္သူမွ လူလယ္ မက်နို္င္ဘူး ။ ကိုယ္လယ္တို္င္းလည္း သူမ်ား
အေပၚ လူလယ္က်စရာမလိုဘူး ။ လယ္လယ္၀ယ္၀ယ္ ဆိုတဲ့ စကားက ႀကား
ေကာင္းတယ္ ၊ လူလယ္ လို. ဆို လိုက္ရင္ေတာ့ တမ်ိဳးႀကီးဘဲ ။ ၿမန္မာေတြ အေပၚ လူလယ္က်ေနတယ္ဆိုတာကေန ဗိုလ္က်ေနတယ္ ဆိုတာထိၿဖစ္ရ
ေအာင္ ဒီ ဗိုလ္က ဘာဗိုလ္လဲ ၊ ဗိုလ္လား ဘို လား? ဘယ္က ဘို ေတြလဲ - ဘာဘိုေတြလဲ ? ဗိုလ္မွန္ရင္ၿဖစ္ေစ ဘိုမွန္ရင္ ၿဖစ္ေစ ဗိုလ္က်ရမယ္ ဆိုတ့ဲ ဓေလ.ထံုးစံ လား ဗိုလ္က်နိုင္ခြင္.ရွိတယ္ ဆိုတာလား? အခ်ိဳ.ကလဲ ဗမာ က်တယ္ လို.ေၿပာႀကတယ္။

အဂၤလိပ္စကားမွာ “ Rolling stone gathers no moths” လို.ဆိုတယ္၊ တိုက္ရိုက္ ၿပန္ဆိုမလား၊ အဓိပါယ္ကို ေဖၚၿပမလား? ၿမန္မာ မွာေတာ့ “ လည္လြန္းတဲ့ ဘီး ခ်ီးသင့္ ” လို. ဆိုတာကို ေတြ.ရတယ္၊ ႀကားဘူးႀကမွာေပါ့၊ သူတိုဟာဆန္.က်င္ဖက္လား၊ သူတို.လဲသူတို.ေနရာနဲ့ သူတို.၊ သူတို.အဓိပါယ္
္နဲ့ သူတို.ဘဲ ေပါ့ ၊ ဒို က ၿမန္မာေတြ ဆိုေတာ့ ဒို.အဓိပါယ္နဲ့ ဒို.ဘဲလိုဆိုမလား?


လႊွတ္ေတာ္ထဲမွာ စစ္သားေတြရွိေနတာ တခ်ိဳ.လူေတြသိပ္မႀကိ္ဳက္ဘူး ၊ ဘာေႀကာင့္မႀကိဳက္သလဲ ဆိုတာေတာ့ အေႀကာင္း အက်ိဳးနဲ့ရွင္းဘို.လိုလိမ့္ မယ္။ ရွင္းခ်က္ရွိရင္လဲ တင္ၿပေလ၊ စဥ္းစားႀကတာေပါ့၊ ဟုတ္ ဘူးလား။ ရွိေတာ့ေရာ ဘာၿဖစ္သလဲ ၊ “ တပ္မေတာ္နဲ့ ၿပည္သူ ႀကည္ၿဖဴေရး -လက္တြဲ
ေဆာင္ရြက္ေရး - ၿပန္လည္ေပါင္းစည္းေရး - ညီညြတ္ေရး ” စသည္ စသည္ၿဖင့္ အေကာင္းအၿမင္နဲ့ႀကည့္ လို.ရပါတယ္ ။ ထံုးစံမွ မဟုတ္ဘ ဲဆိုတာေတာ့ မေၿပာ
ပါနဲ့. ။ ထံုးစံမဟုတ္တာေတြ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ အမ်ားႀကီးရွိ ပါတယ္ ၊ ေၿပာရရင္ စြယ္စံုက်မ္း ဘယ္ႏွတြဲေလာက္ ထြက္မယ္ေတာင္ မသိဘူး။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ
က အစ ၀တ္စား ဆင္ရင္မွဳထိ အဆံုး ထံုးစံ မဟုတ္တာေတြကေတာ့ ေၿပာမေန
နဲ့ေတာ့။


ဒီလိုသာေၿပာရတယ္ ၀ါးလံုးသိမ္းရမ္းသလိုဘဲ ၿဖစ္ေနၿပီ ၊ေက်းလက္ေတာရြာက လူေတြ တနည္းအားၿဖင့္ ေတာသားေတြ လို.ဘဲ ေခၚမလား ၊ေခတ္ပညာမတတ္
တဲ့ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထြက္ေတြလို.ဘဲ ဆိုမလား. ဒီလို ခဲြၿခားမွဴေတြဟာ ဘယ္
တုန္းက ေပၚလာတာလဲ? ဘယ္သူေတြက ခြဲၿခားတာလဲ ?


ေတာင္သူလယ္သမားေတြ ႀကားမွာ ၿမန္မာမွဳေတြ ထံုးစံေတြ မေပ်ာက္ေသးဘူး ဆိုတာေတာ့ေတြ.ရတယ္ ။ ၿမိဳ.သားေတာသားဆိုတာက ေတာ. အခုမွ ကြဲ႕ၿပား ခြဲၿခားေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေလ။ ၿမိဳ.သားေတြ လူလယ္က်သမွ် ေတာသား
ေတြ ခံခဲ့ရတာ သမို္င္းစဥ္ တေလွ်ာက္ပါဘဲ ၊ တကယ္ေတာ့ေတာသားေတြဆိုတဲ့
ေတာင္သူလယ္သမားေတြ စို္က္တဲ့ ဆံ ကို ဒို.အားလံုး စားေန ႀကတာဘဲ မဟုတ္
လား၊ ၿမိဳ.သားတခ်ိဳ.ကေတာ့ သူတို.ဟာ ေခတ္မီသူေတြအၿဖစ္နဲ့ နို္င္ငံၿခားက တင္သြင္းတ့ဲ ယိုးဒယား ဆံ။ ဂ်ပန္ ဆံ ၊ အိႏၵိယ ဘတ္(စ)မာတီ၊ အေမရိကန္ ေလာင္းဂရိန္း ဆံစားတာလို.ေၿပာၿခင္ေၿပာလိမ့္မယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္လည္းသူတို. ၿမိဳ.သားေတြ လူလယ္က်ေနတာ လူပါး၀ေနတာၿဖစ္နို္င္တယ္ ၊ ဒီလိုလူတန္းစား၂ ရပ္ ရွိေနတာကိုအေၿခခံၿပီး အရာရာမွာ ပဋိပကၡေရာဂါ ဆိုတာကို ဖန္တည္းေန တာသာ ၿဖစ္တယ္။


၁၉၁၇ ခုႏွစ္ ေဘာ္ရွိဗစ္ ေတာ္လွန္ေရး အၿပီးမွာ လူတန္းစားညွိဘိုအသက္ေပါင္း
မ်ားစြာေပးႀကိဳးစားခဲ့တာ အေႀကာင္းမ်းိဳမ်ိဳးေႀကာင့္ ေအာင္ၿမင္သင့္သေလာက္ မေအာင္ၿမင္ခဲ့ ရံုဒင္မက လူတန္.စား ပဋိပကၡဟာ ႀကီးထြားၿပီး တိုးသထက္
တိုးလာလာခဲ့တယ္ ။ ဒီမတိုင္ခင္ကလဲ စာဖတ္သူတို္င္း သိထားၿပီး ၿဖစ္တဲ့ ၁၈၆၁ -၁၈၆၅ ကာလ သမတေအဘရာဟင္ လင္ကြန္း လက္ထက္မွာ ေက်း
ကၽြန္ စံနစ္ဆိုတာကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့တယ္ ဆိုရေပမဲ့ အကယ္ေတာ့ ေက်းကၽြန္စံနစ္ ဆိုတဲ့ စကားရပ္နဲ့ ေအဘရာဟင္ လင္ကြန္းတို.သာ ေပ်ာက္သြားခဲ့ ၿပီးေက်းက်ႊန္
တန္းစားဟာ နည္းအဖံုဖံု နဲ. ရွိေနဆဲ လို.ေၿ့ပာနို္င္တယ္ ၊ လူမ်ိဳး ဘာသာ အသား
အေယာင္္ အၿဖဴအမဲ ခြဲၿခမ္းၿခင္း ဆိုတာေတြကလဲ ရွိေသးတယ္ ၊ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္
ေသာဟာ နို္င္ငံ၊ ဖြံ.ၿဖိဳးမွဳနဲေသာ နို္င္ငံ ဆိုတာေတြ ဟာ လူ ေတြ ရဲ့ ဖန္တည္းမွဴ
ဘဲ ၊ လူလူခ်င္း မတူဘူးလို.ေၿပာရမလား၊ လူသာလွ်င္ ပထာဏ ဆိုေတာ့လဲ ႀကို္ကႀကပံုမရွီဘူး ၊ စံနစ္ကြဲၿပားၿခားနားေန တာကို ေပ်ာက္ကြယ္သြားေအာင္
မလုပ္နို္င္သလို. လူတန္စား ခြဲၿခားမွဴကို ဘယ္လိုမွ ပေပ်ာက္္သြားေအာင္ မလုပ္
နို္င္ဘူးဆိုတာကို လက္ေတြ.မွာ ေတြ.ေနရတယ္ ၊၊


သူမ်ားနို္င္ငံေတြ မေၿပာနဲ့ ၿမန္မာလိုနို္င္ငံမ်ဳုိးမွာ အထင္ရွားဆုံးေတြ.ေနရတယ္ ။ အခို္င္းအေစ ဆိုတဲ့ လူတန္း စားတရပ္ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ အထင္အရွားရွိေနတယ္၊
“အိမ္ေစ”ဆိုတဲ့စကားလံုးအၿပည့္အစံုကေတာ့”အေစခံ” ဆိုတာဘဲ၊ ဘယ္အလုပ္
သမားဥပေဒနဲ.မွ အက်ံဳးမ၀င္ ၊ မကာမိ တဲ့ လူဌားစားမွုူ လူေရာင္းစားမွဳ လူကုန္
ကူး မွဳဆိုတဲ့ ေဒသဆို္င္ရာကၽြန္စံနစ္တခုထက္ ဘာမွ မၿခားဘူး။ အလုပ္သမား
ႏွင့္ အလုပ္အကို္င္ ရွာေဖြေရးလုပ္ ငန္းေတြဟာလဲ ဥပေဒတြင္း က လူ ကုန္ကူး
ေနမွဳေတြ လူလူခ်င္း သိသိသာသာ ေခါင္းပံု ၿဖတ္ေနတာဘဲ လို. ၿမင္ တယ္။


ဗုဓၵကိုယ္တိုင္ ေဟာထားတာက မၿမဲၿခင္း ၊ အရာရာသည္ မၿမဲ ဘူးဆိုတာဘဲ ။ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲၿခင္းဟာ မၿမဲၿခင္းဆိုတာ ကိုထင္ရွားေစတယ္ ၊ မၿမဲတာကို ၿမဲေအာင္ လုပ္မေနနဲ့ ဒုကၡေတြ ၿဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္ ။ ကာလံေဒသံ အဂၤမ္ဒနမ္ လို. ဆိုထားတာလဲ ရွိေသးေတာ့ ၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြကို အလွ်င္းသင့္သလို စည္းစံနစ္နဲ့လုပ္ေပးရမယ္ ၊ သူ.ဟာသူ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ လာတာကို ေစာင့္ေန
ရင္ ၊ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရးေတြ ဟာ ဒီေရလွုိဳင္းလို ရုတ္တရက္နဲ့ တကယ္ေရာက္ လာရင္ ကိုယ္က အသင့္မၿဖစ္ေသးရင္ မနို္င္မနင္းေတြ ၿဖစ္ ကုန္နို္င္တယ္ ။
ဥပမာ ၿမစ္ေခ်ာင္း ကမ္းပါးေတြ ဒို္က္ေတြ တာေတြ ကို ၿပဳၿပင္ၿခင္းမရွိရင္ ၊ လယ္ေတြ ကဇင္းေတြ ၿပုၿပင္ၿခင္း မရွိရင္ ေလႀကီး မိုးႀကီး ေရႀကီးၿပီး စူနာမီ တဲ့အခါ ၊ေသာက္ေသာက္လဲ ေသေႀက ပ်က္ဆီးၿခင္းနဲ့ မလြဲ မေသြ ႀကံဳေတြ.ႀကရ တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာဘဲ ။


ႀကည့္ႀကစမ္းရေအာင္ ၊ ၿမင္တာ ေတြ.တာေတြ တခ်ိဳ.ကိုေၿပာမယ္ေနာ္ ၊ ၿမန္မာ.
ေလေႀကာင္း ေၿပာင္းစီးကတည္း သတိ ထားမိတာကေတာ့။ ၿမန္မာၿဖစ္ရတာ တန္ဘိုး မရွိပါလား ဆိုတာဘဲ ။ ဒါေႀကာင့္လဲ ၿမန္မာေတြႀကားမွာ ‘ အၿဖဴ ၿမင္မွ လူထင္တယ္ ‘ ဆိုတဲ့ စကားရပ္ေပၚလာတာဘဲ ၿဖစ္လိမ့္မယ္ ၊ လူေတြဟာ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြး အခြင့္အေရးတန္းတူ ရွိႀကတယ္ ဆိုတာကုိ သိထားသူ တေယာက္အေနနဲ့ဘယ္အခြင့္အေရးကိုမွ ဘယ္အေႀကာင္းေႀကာင္းနဲ.မွ ပုိၿပီး
ေမွ်ာ္လင့္ ဘူး၊ မ်က္ႏွာထိ မ်က္ႏွာထားနဲ့ လူကိုႀကည္တာေၿပာဆိုတဲ့ေလယူ
ေလသိမ္း ကိုယ္ဟန္အမူအယာ တို.က ကိုယ့္ ကို ခဲြၿခား ဆက္ဆံေနမွန္းသိရ
တယ္ သိသာတယ္ ၊ ကိုယ္လူမ်ိဳးက ကိုယ္လူမ်ိဳးကို ခြဲၿခား ဆက္ဆံခံရတာ ဟာ အထင္မဟုတ္ဘူးေနာ္ ။ လက္ေတြ.ေတြ ၊ လူမ်ိဳးၿခားကို ရို္င္းရိူင္းဆို္င္းဆို္င္း
ဆက္ဆံ ရမယ္လို.လဲ မဆိုလိုပါဘူး။ ကိုယ္လူမ်ိဳးေတာ့ ကိုယ္ သိဘို.ေကာင္းပါေသးတယ္ လို.သာ ဆိုၿခင္တာပါ။


မုန္ဟင္းခါးဆိုင္ ၊ ေခါက္ဆြဲဆို္င္ လဘက္ေရဆိုင္ကအစ ဂါးဒင္းရက္စေတာရင့္
စားေသာက္ဆို္င္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ဧည့္ႀကိဳ စားပြဲထိုး လုပ္ေနႀကတဲ့ လူငယ္အလုပ္
သမားေတြကို စားသံုးသူ ေဖါက္သယ္ ၿမန္မာဆိုတာေတြက ဘယ္ေလာက္ လူ မဆန္စြာ ဆက္ဆံ ႀကတယ္ ဆိုတာလဲ ႀကံဳးဘူးမွ သိႀကလိမ့္မယ္။ သူတို.အိမ္က အိမ္ေဖၚ ( အေစခံ) ၊ ကားေမာင္း ၿခံေစာင့္ ဥယဥ္အလုပ္သမားတို.ကို ဘယ္လို
ဆက္ဆံႀကတယ္ ဆိုတာလဲ ကိုယ္တို္င္ ၿမင္ဘူး ေတြဘူးမွ သိႀကလိမ့္မယ္၊ နို္င္ငံၿခားကလာတဲ့ ဧည္သယ္ ကို ၿကြားၿခင္ လို. ရွိဳးၿပၿခင္လို.ဆိုရင္လဲ ။ အႀကြား
မွားေနၿပီ ကိုရင္တို.ေရ႕၊၊


သီးခံပါခင္ဗ်ာ ၊အားမနာတန္း ေၿပာရရင္ေတာ့ အိမ္ေဖၚ (အေစခံ)အမ်ားစုဟာ ေတာင္ေပၚသား လူမ်ိဳးစု၀င္ေတြ၊ မိန္းခေလးေတြသာ ၿဖစ္ႀကတာကိုလဲေတြ.ရေလေတာ့၊ သူတို.ကို အိမ္ရွင္ေတြက ဘယ္လိုမ်ားဆက္ဆံႀကလိမ္မ့ယ္ ဆိုတာ မေတြး၀န့္ဘူး၊သူမ်ားနို္င္ငံေတြကအေႀကာင္းေတြေတာ့ နားမဆန္.ေအာင္ ႀကား
ေနရတာေတြ ရွိတယ္ ။ ေကါလဟဠ ဟုတ္မဟုတ္ ေတာ့ မသိဘူး။


“ ဒီဟာေတြ ကို က်ဳပ္တို.က ေကၽြးမထား ေမြးမထားရင္ ဒီဟာေတြ ငတ္ၿပတ္
ကုန္မွာေပါ့ သူတိုမေနၿခင္ရင္ အခ်ိန္မေရြး ထြက္သြားနို္င္တာဘဲ” လို.လြယ္လြယ္
နဲ့မို္က္မို္က္ မဲမဲေၿပာတတ္သူကလဲ မရွားဘူး ။ ဒို.နို္င္ငံ နဲ့ ဒိုူ.လူမ်ိဳးေတြႀကားမွာ အမ်ိဳးသား ၿပန္လည္ေပါင္းစည္းေရး၊ ညီညြတ္ေရး၊ သဟဇါတၿဖစ္ေရးကို ဘယ္လို ပံ့ပိုးမွဴေတြ ၿဖစ္လာေစမယ္ ဆိုတာေတာ့ မခန္.မွန္းနို္င္ေအာင္ဘဲ။

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ထဲ ေရာက္ေတာ့လဲ ပတ္စပို.ကြန္ထရိုးနဲ.ကတ္စတန္တို.က စစ္လို္က္ ေဆးလို္က္ ေမးလုိက္ၿမန္းလို္က္တာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ကို ရာဇ၀တ္
ေကာင္ ၀ရန္းေၿပးလား တရားခံေၿပး စာရင္း၀င္ေနသလားလို.ေတာင္ သကၤာ မကင္းၿဖစ္မိတယ္ ။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေတာင္ မသတီ ေတာ့ဘူးဆိုရင္ မွန္မလား ဘဲ ၊ ဟိုဘက္ တိုးရစ္(စ) ေကာင္တာမွာ ေတာ့ ၿမန္မာအရာရွိေတြ အမွဳုထမ္း
ေတြဟာ နို္င္ငံၿခားသားေတြနဲ. ၿပံဳးၿပီး ပလူးေနတယ္ လို.ေၿပာရမလားဘဲ၊ ဒါေတြဟာ အစိုးရ အမိန္.အရလား၊ ဌာန ဆို္င္ရာ ညၽြန္ႀကားခ်က္အရလား? အဲဒါေႀကာင့္ ဟိုတေလာက “ ေနာင္ဘ၀ ေခြးၿဖစ္ရင္ ေတာင္ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ သြားမၿဖစ္ပါရေစနဲ့” လို.ဆုေတာင္းမိတာၿဖစ္တယ္။ မေၿပာနို္င္ဘူးေလ ေဂါတမဗုဒၵ နဳစဥ္ တခ်ိန္က ေခြးၿဖစ္ခဲ့ဘူးတာကို ၅၅၀ ဇါတ္ေတာ္ထဲမွာ ဖတ္လို္က္ရဘူးတယ္။


ၿမန္မာေတြနဲ့ ပါတ္သက္ၿပီး ေၿပာစရာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးဘဲ ဘယ္က စ ေၿပာရမယ္ေတာင္ မသိဘူး။ ယိုသူမရွက္ ၿမင္သူရွက္ ဆိုတာထင္ပါရဲ့တီးတိုးမမွန္
သတင္းလႊင့္ရမလား၊ ေၿပာရမလား သွ်ာသြက္တယ္၊ ေနာက္ေက်ာကို ဒါးနဲ့ ထိုးရ
မယ္ ဆိုရင္ ေတာ့ လက္သြက္တယ္ ။ အဲဒါ ၿမန္မာ တဲ့ ေလ၊ မယံုမရွိနဲ့ေနာ္၊ ၀က္(ပ)ဆို္က္ ေတြေပၚမွာကိုေတြ. ေနရတယ္၊ တခ်ိဳ.ေတြမ်ားဆိုရင္ ေဆြးေနြးႀကရ
ေအာင္ဆိုေတာ့လဲ မေဆြးေႏြးဘူး။ ဘာမွ အႀကံၿပဳၿခင္း တင္ၿပေဆြးေႏြး ၿခင္း ၊ အၿမင္ ဖလွယ္ၿခင္းေတြ မရွိ ဘဲ ၊ အေခ်ာက္တို္က္ ဗလာခ်ီဆဲေရးတို္င္းထြာေနႀက
သူေတြဆိုတာေတြ.ရတယ္၊ လူ.အခြင့္အေရး အရ ဆိုတာဘဲ ထင္ပါရဲ့။ သူတို.အေနနဲ့ ဒီလိုဘဲ နားလည္ႀကတာကိုး ။ သင္သူေတြ ညံ့လို.လား သူတိုကိုယ္တို္င္
က နာယူနို္င္မွဳစြမ္းအား မရွိလို.၊ အားနဲလို.ဘဲလား၊


ေဂါတမ ဗုဓၵ ေဟာတဲ့တရားေတြ သသၤကရို္က္ဘာသာမွ ပါဋိ သို. ၄င္းမွ ၿမန္မာ
ၿပန္ လို.အႀကမ္းအားၿဖင့္သိရတယ္ ။ ဘာသာၿပန္တယ္ဆိုတာ တို္က္ရိုက္ၿပန္ဆို
ိၿုခင္း၊ အနက္သေဘာ အဓိပါယ္ကို ဖြင့္ဆိုၿခင္း၊ သေဘာေပါက္ နားလည္ သူေတြ
နားလည္တယ္ ၊နားမလယ္သူေတြရွိတယ္၊ (ကိုယ္လဲ ဒီအထဲ ပါၿခင္ပါမယ္) မႀကားဘူးသူေတြေတာင္ရွိမယ္။ ဒီထဲမွာ အႏွစ္သာရ ဆိုလိုရင္း အနက္အဓိပါယ္
ကို နားလည္သေဘာေပါက္ ၿမီးစမ္းမိရင္ဘဲ ၉၆ ပါးေသာ ေရာဂါေပ်ာက္နိုင္တယ္
လို.ဆိုေတာ့ မယ္။


ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါး ပါး ေပါ့။