Article submitted by: minkyaw thuyein on 24-Mar-2013  
လူ သတ္ ၀ါဒနဲ့ဟာ တိုးတက္မွဳ အတြက္လား?
ကိုရင္ႀကီး

ခရီးထြက္ အၿပင္းေၿပဖတ္စရာေလးလို.ဘဲ မွတ္ေပါ့ ၊ လူ တို.ရဲ့ကမၻာႀကီးဟာ ဒီေန.ကာလမွာစႀကၤာ၀ဋာနဲ့ ဆက္သြယ္ေန တာမို. လူေတြဟာ ဘယ္ေနရာ
ေရာက္ေန ေန၊ လူ.ကမာၻနဲ့ အဆက္အသြယ္မၿပတ္ပါဘူး မဆက္သြယ္ၿခင္မွ
သာေန ေရာ ၊ Lap top ေလးတလံုး သယ္သြားရင္ ဘယ္ေနရာကမဆို စႀကၤာ၀ဋာနဲ့ ဆက္သြယ္နို္င္တာပါ ။ ေခါင္းရွင္းဘို ၊ ေခါ့င္းေဆးဘို.ဆိုရင္လဲ ၊ က်န္းမာေရးကို ဂရုစိုက္ပါ ခႏၵာကိုယ္ နြမ္းနယ္ၿခင္းမွာ ဦးေႏွာက္ နြမ္းနယ္မွဴ ဟာ အဆိုးဆံုးပါ၊ ဒါေႀကာင့္ ရန္ဖန္ရန္ခါ အနားယူၿခင္းဟာ အာေရာဂ်ံ ပရမံ
လာဘဏ္ၿဖစ္တယ္ လို.ဆိုပါတယ္၊ ဦးေႏွာက္ကို အစာေကၽြးတဲ့ အနားေပးတဲ့ နည္းေတြ လိုအပ္ပါတယ္ တနည္းအားၿဖင့္လဲ ခရီးထြက္ၿခင္းဟာ ကိုယ္ေရး ကိုယ္တာ ကိစၥၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္သည့္တို္င္ ၊ မ်က္ေစ့ဖြင့္ နားစြင့္တဲ့ သူေတြအတြက္
မ်က္ၿမင္ကိုယ္ေတြ. ဗဟုသုတအသစ္ ေတြ တိုးပြားလာေစမွာကေတာ့ မလြဲဧကန္
ပါ ။ ဒီ ဗဟုသုတေတြကို ႀကံဳတဲ့အခါ အမ်ားကိုလဲမွ်တမယ္ဆိုရင္ လူမ်ိဳး နဲ့ နို္င္ငံကို အေထာက္အပံ ၿဖစ္ဘို.မ်ားပါတယ္ ။


ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ေရးလမ္းေပၚမွာ ေရာက္ေနပါတယ္ ။ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲ ေရးကို လူေတြက လုပ္ႀကရ မွာပါ. သူဟာသူၿဖစ္လာမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ လူေတြကိုယ္တို္င္ ဘယ္ေလာက္ ေၿပာင္းလဲ လာေနသလဲ
ဆိုတာ ေပၚမွာ မူတည္ ပါလိမ့္မယ္ ။ ဒါေႀကာင္.လဲဘဲ ကိုရင္ႀကီး ေၿပာသလို. လူေတြရဲ့ေတြးေခၚ ေမွ်ာ္ၿမင္မွဳေတြကအစ ေၿပာင္း လဲ ရေအာင္ ၊ တတ္သိသမွ် တတ္အားသမွ် အႀကံၿပဳေနႀကရတာ ေဆာင္ရန္ ေတြ ေရွာင္ရန္ေတြ ေပါ့ဗ်ာ ၊့ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ဘဲေၿပာင္းေၿပာင္း ၊ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေရး ေတြ ဘယ္ ေလာက္ဘဲလုပ္လုပ္ မႀကိဳက္တဲ့သူ၊ ႀကိဳက္တဲ့သူ ဆိုတာကေတာ ရွိေနမွာဘဲ၊ အိမ္ကအေမ ခ်က္တဲ့ ထမင္း ဟင္းကုိ မႀကိဳက္လို.ဘဲ ၿဖစ္ေစ ညီးေငြ.လိုဘဲ ၿဖစ္ေစ ။ ထမင္းဆို္င္မွာ သြားစားႀကတဲ့ သူေတြရွိတယ္ ၊ ထမင္းခ်ိဳင့္မွာစားတဲ့ လူေတြရွိတယ္ အေႀကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ နဲ့ဘဲ ေပါ.၊


တသက္လံုးက အစြဲအၿမဲေတြကိုေတာ့ ေန.ခ်င္းညခ်င္း ေၿပာင္းလဲလို.ေတာ မလြယ္ပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ၿမန္မာေတြ နိုးႀကား လာေနႀကတာကိုေတာ့ ေတြ.ေနရ
တယ္ ၊ ၀မ္းသာ အားရစရာေတြ ။ ၀မ္းနဲ့ ေႀကကြဲစရာေတြ ကေတာ့ ရွိမွာဘဲ ။ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲမွဳမွာ ေမွွ်ာ္လင့္တာေတြ မေမွ်ာ္လင့္တာေတြပါဘာမဆိုၿဖစ္လာ
နို္င္တယ္။ အေကာင္းကိုေမွ်ာ္လင့္ေနတုန္းမွာ အဆိုးကို ရင္ဆို္င္ဘို.လဲ ၿပင္ဆင္
ထားရ မယ္လို.ဆိုတဲ့ ပညာရိွေတြရဲ့ စကားကို နား၀ယ္ထားရမယ္ ။


ကိုရင္ႀကီး ေၿပာတဲ့စကားေတြနဲ.က်ဳပ္ေၿပာတဲ့ စကားေတြဟာ၊ ေရကို ပန္နီေခၚမလား ၀ ါတား ေခၚမလား၊ အားကြား ေခၚမလားဆိုတာဘဲ ၊ ေရ ကို ေရ လို.ေခၚရင္ ၿမန္မာဆန္ၿပီး ၿမန္မာေတြ လက္၀ါးႀကီးအုပ္မွာစိုးလို. ပန္နီ၊ ၀ါတား ၊ အာကြား၊ ၀ါဆား လို.ေခၚၿခင္သူေတြလဲ ရွိေနတယ္. ေရ ဆိုတာကို သူတို.နားမလည္လိုဘူး၊ မသိၿခင္ဘူး သူတို.ေခၚ သလို ေခၚမွသာ ၿမန္မာေတြ အမွန္
တကယ္ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲတာၿဖစ္တယ္လို. ဆိုၿပန္ေတာ မခက္ဘူးလား ။ သူမ်ား ေတြက ဘာကို ဘာေခၚတယ္ ဆိုတာသိဘို.လိုတယ္ ေလးစားရမယ္၊ အရပ္ရပ္ ေရာက္ဘူးသူ ကိုရင္ႀကီးလဲ သိပါ လိမ့္မယ္ ၊ ဒီေန. ကမာၻေပၚမွာေခၚေ၀ၚသံုးစြဲ
ြဲေနတာေတြဟာအဂၤလိပ္ေပး ထားတဲ့ နာမယ္ေတြ အေခၚအေ၀ၚေတြမ်ား ပါ
တယ္ ။ သူ.တိုင္း သူၿပည့္ သူ.လူမ်ိဳးရဲ အေခၚအေ၀ၚေတြက တမ်ိဳးစီပါ။ ဒါေတြကို
မေလးမစားၿပဳခဲ့တဲ့လို.လဲ အဂၤလိပ္ ဟာ အင္ပါယာေပ်ာက္ခဲ့ တာဘဲလို.ယူဆ
တယ္ ၊ တဖက္သားကို ေလးစားရမယ္ဆိုတာကို က်ဳပ္တို.လူႀကီး ေတြက
ႀကီးသူ ရိုေသ ၊ ရြယ္တူ ေလးစား ၊ ငယ္သူ သနား ဆိုၿပီး ဆံုးမခဲ့ပါတယ္ ။


ၿမန္မာသမို္င္းအရ သာမန္သူေတြအတြက္စာသင္ေက်ာင္းဆိုတာမရွိခဲ့ဘဲ၊ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသာ စာသင္ေက်ာင္း ပါ၊ အထာရသ ၁၈ ရပ္ သင္တယ္ဆိုတဲ့
တကၠသိုလ္ ဆိုတာကလဲ သာမန္သူေတြအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး ။ အခြင့္ထူးခံ မင္းညီမင္းသားေတြ အတြက္ပါ ၊ သာမန္လူေတြ အတြက္ကေတာ့ ရြာဦးက ႏွဳတ္တို္က္ခ် အာဂံုေဆာင္ရတဲ့ ဗုဓၵဘာသာ ဘုန္းႀကီးူေက်ာင္းဘဲ ၿဖစ္ပါ တယ္ ။


အဂၤလိပ္ လက္ထက္ဆိုတာမွာလဲ စာသင္ေက်ာင္းရယ္လို. သတ္သတ္မွတ္မွတ္
ရွိေသာ္လဲ ၊ဘာသာေရး ေႀကာင့္ တမ်ိဳး၊ ေက်ာင္းလခေႀကာင့္ တမ်ိဳး၊ အၿခား
အေႀကာင္းေတြထဲမွာ၊ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စု သမို္င္း ၀င္ အင္ဒီယန္းလူမ်ိဳး ဂ်ဴရန္နီးမိုး (Geronemo) )လို မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ၿပင္း ထန္ခဲ့ႀကသူေတြၿဖစ္ႀကလို.ဘဲ၊ ဗမာ ေတြဟာ ဒီေေက်ာင္းေတြကုိမသြားနို္င္ခဲ့ႀကဘူး၊ ၿမန္မာ့လူမ်ိဳးစု၀င္
ေတာင္တန္းသား ေတြသာ ခရစ္ယန္ မစ္ရွင္နရီ ေတြကိုသြားၿပီး ဘို္င္ဘယ္ ဖတ္စာနဲ့ စစ္ပညာကိုသင္ခဲ့ႀကတယ္ဆိုတာရွိတယ္ ။ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ ရတနာပံုေနၿပည္ေတာ္က ဆရာမတ္ႀကီး ရဲ့ ေက်ာင္း မွာ အခြင့္ထူးခံ မင္းညီ
မင္းသားေတြသာ တက္ႀကတာပါ ၊ ခရစ္ယန္ၿဖစ္သြားသူေတြရဲ့ စာရင္းေတာ့ က်ုုဳပ္ဆီမွာရွိပါဘူး ။


ၿမန္မာနိင္ငံ ဘာေတြ ၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ဒီသမို္င္းေႀကာင္းကိုေလ.လာရင္ ၿမန္မာအားလံုးရဲ့ အားသန္ခ်က္ အားနဲခ်က္ ေတြကို သိရမယ္ ၊အေႀကာင္း
ေတြကဘာေတြ အက်ိဳးေတြကဘာေတြဆိုတာသိလာမယ္ ။ အေႀကာင္း အက်ိဳး ဆိုတာ အေကာင္းအဆိုးကို ၿဖစ္ေစပါတယ္ ။၊မႀကာခဏ သြယ္၀ိုက္တဲ့ နည္းနဲ.ေရာ ဒဲ့ဒိုးေရာ ေၿဖဘူးပါတယ္ ၊ ထပ္ေလာင္းရရင္ အသိပညာဆိုတာကိုယ္.ဟာကိုရွာရပါ တယ္၊ ပညာဆိုတာ ရွာတတ္သူသာ ရပါတယ္၊


အတတ္ပညာကေတာ. တမ်ိဳး တဘာသာ လို.ေၿပာရင္ မမွားပါဘူး။ ေၿပာရရင္ မဂၤလာသုတ္နဲဘဲ အသိပညာလံုေလာက္တယ္လို.ထင္ခဲ့ပါတယ္၊ မွန္ပါတယ္ ၊ မဂၤလာသုတ္အပါအ၀င္ ဇါတ္ေတာ္ေတြကိုဘုန္းႀကီး ေတြ ေဟာသေလာက္ အဓိပါယ္ေလး လက္ခံၿပီး မိရိုးဖလာ ဗုဒၵဘာသာ ၿဖစ္ေန ႀကတာ မ်ားပါတယ္ ၊ တရားေတာ္ရဲ့ အႏွစ္္သာရ အနက္အဓိပါယ္ကို မိမိလက္ေတြ က်င့္ၿပီးတရား
ေပါက္သူနဲ ပါလိမ့္္မယ္ ။ ဘုန္းႀကီးေတာင္ ဘုန္းႀကီးတို္င္း တရားမေဟာရဘူး
ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းရွိေလ ေတာ့ လူဆိုတာက တရားေဟာဘို.ေ၀လာ မွေ၀းဘဲ လို.ဆိုရမလား မသိပါဘူး၊


မဂၤလာ သုတ္ထဲမွာကို အခါအားေလွ်ာ္စြာတရားနာအပ္တယ္၊ အခါအားေလွ်ာ္
စြာ တရားဓမၼ ေဆြးေႏြးအပ္တယ္ လို. ဆိုထားတာကိုး တရားေဟာနို္င္တယ္လို.ေတာ့ မွတ္ယူလို. မရပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ ေတြေနရ တာက ဘုန္းႀကီးေတြတင္ မဟုတ္ လူပုဂိုလ္တခ်ဳိ.ေတာင္ သူတို.ကိိုယ္ သူတို. ဘုရားမွတ္ေနႀကသလား ေတာင္ မသိဘူး၊ ေဟာေနေၿပာေနႀကတာ ေတြ.ရတယ္ ။ သာသာစံုနဲ့ ေဟာေၿပာ
ေနတဲ့ ဗုဓၵတရားေတာ္ ေတြဟာ အေၿခခံသာမရွိရင္ နားမလည္စရာဘဲ မ်က္ေစ့ သာလယ္သြားမယ္။ အဂၤလိပ္လိပ္ လို ဘာသာၿပန္ ထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို အဂၤလိပ္လိုမွ မဖတ္ရရင္ ဗုဓၵဘာသာ စစ္စစ္ မၿဖစ္ဘူးလို. ခံယူသူေတြမ်ား ရိွ
ေလမလား မသိဘူး ။


ၿမန္မာေတြဟာ အသိပညာေတြ နြံနစ္ေနႀကတယ္လို. ေၿပာဘူးပါတယ္။ အတတ္ပညာနဲေနႀကတာၿဖစ္ တယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲ ဆိုရင္ ဆံစပါး အပါအ၀င္ လယ္ယာကို္င္းကၽြန္းနဲ့စို္က္ပ်ိဳးေရးနို္င္ငံပါလို.တေအာ္ ထဲ ေအာ္ေနတဲ ၿမန္မာန္ုငံဟာ စို္က္ပ်ိဳးေရးပညာေတြကို တို္င္းတပါးသားေတြကို သင္ႀကားၿပသ
လို.မေၿပာနဲ့ သူတို.ဆီကေတာင္ ပညာ ယူ အကူအညီယူေနရတယ္ဆိုေတာ ထူး လို.ေပါ့ေနာ္ ဟဲ ဟဲ ဟဲ ။


ပညာဆိုတာ ဒီလိုဘဲ သင္ယူရတာပါ ။အခုလဲ ကို္ယ္ မတတ္ကၽြမ္းတဲ့ စက္မွဴုနို္င္ငံ
အၿဖစ္ ထူေထာင္အံုးမယ္ တဲ့ ၊ ေရွ.အနာဂါတ္ ဘာေတြ ၿဖစ္လာမယ္ေတာ.မသိ
ဘူး အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ အေႀကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ့ ကန္.ကြက္တာေတြ ဆႏၵထုတ္ေဖၚတာေတြ ေပၚလာေနတယ္ အေကာင္းအဆိုးကေတာ့ ၊ခ်ိန္းေသာ ညဥ့္ ဘဲေပါ့ ။ ေခတ္မီ တိုးတက္ၿခင္မွဴရဲ့ ေပးရတဲ့ အဘိုးဆားနားလား ၊ ေပးရ
တဲ့ တန္ဘိုးနဲ.ထို္က္တန္တဲ့ေခတ္မီ တိုးတက္မွဴ ရခဲ့.သလား။ မရခဲ့ရင္ေတာ့ ကိုယ္နာတာေပါ့ဗ်ာ ၊ ဘာေႀကာင့္မရသလဲ ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြကိုဘဲ အၿပစ္တင္
လို္က္ႀကတာ လြယ္ပါတယ္ ။ မေအး ကေတာ့ အေနသာႀကီးပါ ။ နာေပမဲ့ မေကာင္းဘူးလို.ေတာ့ သူ မေၿပာပါဘူး။


ဘာဘဲေၿပာေၿပာ အဆက္ဆက္ေသာ မင္းေတြဟာ ၿမန္မာေတြကိုဘယ္လို
အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္ဆိုတာ သိႀက ပုံရွိတယ္ ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳ ေလွ်ာရဲသြားတာနဲ့အမွ် တို္င္းၿပည္လဲ ပ်က္ခဲ့တာဘဲ မဟုတ္လား။ ကိုယ့္အတတ္နဲ့ ကိုယ္လား အေမွာင့္
ပေယာဂ လား။ အရွိကိုအရွိအတို္င္း ေၿပာရရင္ ဒီေန.ၿမန္မာေတြဟာ ၿမန္မာနို္င္ငံ
သစ္( ပဥၥမလား ဆဌမ လား)ဆိုတာကုိ စတင္ ထည္ေထာင္ေနႀကပံု ရွိပါတယ္ ၊ ယီယားဇီးရိုး လို.ေၿပာရမလား သကၠရာစ္ သုည က စဘို. ၿပင္ဆင္ေနႀကပါ
တယ္ ၊ သကၠရာဇ္ေဟာင္းကို ဘယ္ေတာ့ၿဖိဳမလဲေတာ မသိဘူး. အသင့္ ၿဖစ္ရင္ ၿဖိဳႀကလိမ့္မယ္လို.ဘဲ အႀကမ္းဖ်င္း ယူဆ ရမယ္၊ သာသနာသကၠရာဇ္ ၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္၊ သကၠရာဇ္သစ္ ၃ ခု တြဲ သံုးႀကတာေပါ့ ၊ ၿမန္မာေတြ ဒီေလာက္ေတာ့ တတ္နို္င္ပါတယ္ ၊ အေသးအဖြဲေတြပါ ဘဲ။


အခုအခ်ိန္မွာ ၿမန္မာေတြ နိုးႀကားလာႀကၿပီလို.ဆိုရမလား၊ လြတ္လပ္စြာ ပြင့္ထြက္လာတယ္ ။ လြတ္လပ္စြာ ေၿပာၿခင္ တာေတြေၿပာ၊ လုပ္ၿခင္တာေတြလုပ္
ေနႀကတယ္၊ ေကာင္းနိုးရာရာ ေတြဘဲၿဖစ္မွာေပါ့ ၊ ၿဖစ္ၿခင္တာ ေတြ ၿဖစ္ေနတာ
လဲ ေတြ.ရတယ္၊ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရးေတြနဲ့ အၿခားအေရး ၆ ေရးတို.ကို ဦးတည္ ၿပီး လုပ္ကို္င္ ေဆာင္ရြက္ေနပံုရိွတယ္အၿခားနို္င္ငံေတြကိုအမွတ္မထင္
ေလ.လာႀကည့္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀၀၀ -၈၀၀၀ ထိမ္းသိမ္းခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ ထံုးတန္း စဥ္လာ ဓေလ.ေတြဟာ ၊ ဒီမိုကေရစီနဲ့ လူ.အခြင့္အေရး အတင္းအဓမၼ သြတ္သြင္း ဖzက္ဆီးခဲ့.လို. ေနခ်င္း ညဥ့္ခ်င္း ေပ်ာက္ကုန္ရတယ္၊၊


လက္ရွိအသက္ထင္ရွား ရိွသူေတြကို ရာလီႏွစ္ ၁၀ လီႏွစ္ ေတြနဲ့ ခ်ီၿပီး ေႏွာက္ယွက္ေနတာ ၊ေသလို္က္ ရတဲ.လူေတြ၊ နို္င္ငံေတြမွာ လူေသ ေကာင္ ေတြၿပည့္ေနၿပီး ပုတ္ေဆာ္ေတာင္ နံေဟာင္ ေနတယ္ လို. သိရတယ္ ၊ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္ဟာ လူသတ္စံနစ္ ပါဆိုရင္ မွား မလား။ ဖက္ဆစ္စံနစ္ ကြန္ၿမဴနစ္ စံနစ္တို. နဲ့ဘာမ်ား ကြာၿခားသလဲ ။ ႏွစ္ေထာင္ ေပါင္းမ်ားစြာက ေသသူေတြကိုေတာင္ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဆိုတဲေခါ့င္းစဥ္ေအာက္ က အမ်ိဳးမ်ိဳး ေႏွာက္ယွက္ ဖ်က္ဆီးေနတာေတြ ဟန္.တားေနတာေတြကေတာ့ ႀကည့္ေသာသူ ၿမင္၏ ဘဲ ။


ဆိုဗီယက္ ၿပည္ေထာင္စုရဲ့ ေနာက္ဆံုး သီေပါဘုရင္လို.ဆိုရမဲ့ မီခါရဲ ေဂၚဘာေခ်ာ တေယာက္ မဟာၿမိဳင္ ေတေဆးႀကီး ကုိ ဆရာေမာင္ ေဆးနီမွဳန္.မွတ္ၿပီး စားလိုက္မိလို.သူတင္မက တနို္င္ငံလံုး ၀မ္းေလွ်ာသြား ရတယ္ ။ ကိုရင္ႀကီးေၿပာတဲ့ နမူနာေပးတဲ့တၿခား နို္င္ငံေလး ေတြြဆီပါ ကူးဆက္သြားၿပီး၊ အဲဒီနို္င္ငံေလး ေတြရ့ဲ ေခါင္ေဆာင္ တခ်ိဳ.ဟာ ေသသူေသ အသတ္္ခံရသူခံရ ၊ ယူအက္(စ)ဦးေဆာင္တဲ့ အေနာက္ အုတ္စုရဲ. ႀသဇါခံ၊ တေသြး တသံ တမိန္.ထဲ့ ေရာက္သြားႀက တာ ေတြရေတာ့ ။ တေသြး တသံ တမိန္. ဆိုတာ ဘယ္ဆိုးလို.တုန္းလို ထင္မိတယ္ ။ ဒီ တေသြး တသံ တမိန္.ဟာ ဘယ္ေနရာမွာ မဆိုရွိတယ္ ဆိုတာေတြ.ရတယ္၊ ေနရာေၿပာင္းတာ လူေၿပာင္းတာေခါင္းေဆာင္ေၿပာင္းတာဘဲ
ဲ ၿဖစ္တယ္လို.ၿမင္တယ္။ ဒီ တေသြး တသံ တမိန္.ေပ်ာက္လို. ၿမန္မာေတြလဲ ထီးနန္းေပ်ာက္ခဲ့ရတာဘဲ ၿဖစ္မယ္ထင္တယ္ ။ ေပ်ာက္ဘူး ေပါင္း မ်ားလို.လဲ ၿမန္မာေတြအဘို.မထူးေတာ့ မဆန္းေတာ့ပါဘူး တဲ့လား? ထံုေနႀကပါၿပီ ။


န၀တ အစိုးရလက္ထက္ အမ်ိဳးသမီး မပါတဲ့ အမ်ိဳးသားညီလာခံက ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ခု ဖြဲစည္းပံုအေၿခခံ ဥပေဒဟာ အမ်ိဳးသမီးသေဘာတူခ်က္မပါဘဲ အတည္ၿပဳခဲ့တဲ့ ဒီဥပေဒဟာ ယာယီ ၿငမ္း သေဘာလား။ ဒီ ဥပေဒအရ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီေရြးေကာက္ေတြ က်င္းပၿပီး ၿပီ၊ ကိုယ္စားလယ္ေတြနဲ့ လႊတ္ေတာ္လဲ ရွိေနၿပီ ။ ၿပင္ဆင္တယ္ လို.ဆိုၿပီး ၿငမ္းကိုဖ်က္ႀကေတာ့မယ္ ၊


ဘယ္အေၿခခံဥပေဒကို တပ္မေတာ္က ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္မွာလဲ? ၊
က်ဳပ္အၿမင္ကေတာ သစၥာေဖါက္ေတြကို နိုင္ငံေတာ္နဲ့နို္င္ငံေတာ္သားတို.အက်ိဳးဌာ၊ ေနာင္လာ ေနာင္ ေနာင္သားတို. အက်ိဳးဌာ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရမယ္ အဆံုးစီရင္ရမယ္။ လူ.အခြင့္အေရးအရ သစၥာေဖါက္ခြင့္ ရွိတယ္ ဆိုေတာ့လဲ ဘာေၿပာ နို္င္အုံးမွာလဲ ၊ အေမရိကန္နဲ့ အေပါင္းအသင္းဆန္.ရင္ လူသတ္ခြင့္
ရွိတယ္ လို.ေၿပာရမလား ? ကိုယ္ ကိုယ္တို္င္ဘဲ သတ္သတ္ ၊ သူတို့ကိုဘဲ အသတ္ခို္င္း ခို္င္းေပါ့ ။ Rent to Kill Service ဆိုတာရွိတယ္ လို.ႀကားဘူးတယ္ ။


ဒီေန.ေတာ့ နားလို္က္အံုးမယ္ ။ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါး ပါး ေပါ့ .