Article submitted by: minkyaw thuyein on 19-Mar-2013  
ဘယ္ ရွဴ ေဒါင့္က သံုးသပ္မလဲ ( ၄ )
ကိုရင္ႀကီး။



ဒီမိုကေရစီဟာ ငယ္ေမြးၿခံေပါက္ မဟုတ္ပါဘူး ၿပည္တြင္းထြက္ပစၥည္းမဟုတ္ပါ

ဘူး၊ ေဖၚရင္းေမ့(ဒ္) ၿဖစ္ပါတယ္ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီကို ၁၉၄၈ ခုထဲကတႀကိမ္ အခုတႀကိမ္ အဓမၼ သြတ္သြင္းခံရတယ္ ၊ ဖရန္ခ်ိဳင့္(စ) နဲ. ေဖါက္ကားခ လုိင္စင္ခ ေပးေဆာင္ ေနရတာဆိုရင္ မွန္ေသာစကား လို. ဆိုမလားဘဲ ။ (ဒီမိုကရက္တစ္) ၿမန္မာ နို္င္ငံဟာ ေသြးနဳ သားနဳ မီးဖြားၿပီးစ မီးေနသယ္ နဲ့ နာရီပို္င္းဘဲ ရွိေနေသးတ့ဲ လူမမယ္ ခေလး လန္.ၿဖန္.သြားရင္ ဆံူးရွဳံးရမွာကို သတိထားရမယ္၊ မီးေနသယ္ ေသြးတက္ ၊ ေသြးေလ ေၿခာက္ၿခား သြားနို္င္တယ္ ၊ ကေလးေရာ လူႀကီးပါ ဒုကၡ အႀကီး အက်ယ္ ေတြ. နို္င္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ အားလံုး သတိထားရလိမ့္မယ္ ။



အေၿပာက်ယ္လွ တဲ့ ကိစၥမ်ားေၿမာင္ လူတိုေဘာင္မွာလူေတြမလုပ္နို္င္တာ

မရွိိဘူးမလုပ္ရေသးတာသာ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ စကားအရ ။ လြယ္တာ ခက္တာ

ရွိေကာင္းရွိမယ္။ လုပ္သင့္တာ မလုပ္သင့္တာရွိေကာင္း ရွိမယ္ ? လုပ္သင္.တာကိုလုပ္ မလုပ္သင့္တာကိုမလုပ္မိဘို.အေရးႀကီးတယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္ ပညာရွိသူ ေတြက လူေတြကို အလွ်င္းသင့္သလို လိုအပ္တာေတြ သြန္သင္ခဲ့

ႀကပါတယ္၊ နားလည္တာ မလယ္တာနားေထာင္ တာ မေထာင္တာ သူတို.အပူမဟုတ္ဘူး သူတိုကေတာ့ ေၿပာသင့္တာေၿပာခဲ့တာဘဲ။ နားမေထာင္တာ ေထာင္တာ က်ဳပ္ တို.အလုပ္ လုိက္နာတာမနာတာ က်ဳပ္တို.အလုပ္ ။ အားလံုးကိုသာ အားလံုးကတေၿပးညီ နားေထာင္ခဲ့ႀကရင္ က်ဳပ္တို. ကိုရင္ႀကီး

တို.ေၿပာစရာ စကား ေတာင္ ရွိေတာ့မယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ညီညြတ္ေရး တို.ဘာတို.ဆိုတာ ေၿပာစရာဘယ္လိုေတာ့မလဲ၊





စကားေတြက မ်ားလွၿပီေလ နားေတြပူ မီးေတြေတာက္ကုန္ၿပီ။ ဘာေတြဘဲ ေၿပာခဲ့ ေၿပာခဲ့ လက္ေတြ.မက်တဲ့ သေဘာ တရားသငက္သက္ေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး သူတိုအေတြ.အႀကံဳနဲ့သူတို.ကိုယ္ထိလက္ေတြ ၿဖစ္ခဲ့တာေတြကို

ေနာင္လာ ေနာင္သားမ်ားၿဖစ္တဲ့ က်ဳပ္တို.အတြက္ေရွာင္နို္င္/ေဆာင္နို္င္ေအာင္ မွာစကား အၿဖစ္ ထားခဲ့ႀကတာဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို. ကလက္ေတြ.ကိုယ္ေတြ.လို္က္နာက်င့္ေဆာင္ဘို.တာ၀န္ဘဲ၊ ဒီထဲမွာ ေဂါတမ ဗုဒၵေဟာစကားေလး ၿဖစ္တဲ့ မဥၹိမပဋိပထာ ေလး ၿဖဴးလိုက္ရင္ ၊ ကိုရင္ႀကီး ေၿပာတဲ့ အားလံုးအစဥ္ ေၿပသြားႀကမွာပါ၊ ေကာင္းသြားႀကမွာပါ ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္နို္င္မယ္ ။





အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုက ဘိုးေအႀကီးေတြရဲ့ေတြးေခၚေမ်ာ္ၿမင္ေရးသေဘာ

ထားေတြ အေကာင္အထည္ ေဖၚရာ မွာ စာေတြ မွတ္တမ္းေတြအရသိရွိခဲ့ရေပမဲ့ အခု ဒီေန.အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စု သူ.ကိုယ္သူက လြဲရင္ ဘယ္သူမွ တရားမွ်တမွုဴ မရွိသလို ကမာၻလွည့္ၿပီး ေၿပာဆို ၿပဳမူေဆာင္ရြက္ေနတာေတြကိူ က်ဳပ္ မႀကာခဏေထာက္ၿပခဲ့ တယ္ ။ ၿမင္ၿခင္တဲ့ ဘက္ကသာ ၿမင္ႀကေပေတာ. ။ ပြင့္ပြင့္နဲ့ ဒဲ့ဒိုးေၿပာရမယ္ဆိုရင္ အခု ၂၁ ရာစုမွာေတာင္ ဒီလိုလုပ္ ေနေသးရင္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၇ ရာစုက ဘာေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကိုသမို္င္းမွတ္

တမ္းတင္ထားတာ နဲေသး တယ္ ထင္တယ္၊ ။ ကိုယ္ၿမင္ၿခင္တာၿမင္ ကိုယ္ထင္ ၿခင္တာထင္လို.ရပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမွဳ မတိုးတက္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ ကာလက အၿဖစ္ေတြပါလို.လဲ့ ဆင္ေၿခ တက္နို္င္တယ္ ။ ၂၁ ရာစု လုပ္ရပ္ေတြ

ဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ တိုးတက္တဲ့ လူေတြရဲ. လုပ္ရပ္ ေတြလို. မ်က္ေစ့ စံုမွိတ္ၿပီး လက္ခံရေတာ့ မယ္ေပါ့ ။ ႀသစေတြလီးယား နို္င္ငံမွာလည္းဌာေနတို္င္းရင္းသား

အဲးဘရင္ဂ်င္းနီး ေတြဟာ ေခါင္းမေထာင္နိုင္ပါဘူး၊ အရက္ႀကိဳက္ တတ္လြန္းလို.

ထင္ပါရဲ့.။ လူ.ဘ၀ ရွဳံးေနတဲ့ ဘ၀ ၿပဳန္းေတာမဲ့ လူသားေတြဘဲ ။





စကားစပ္လို.ေၿပာရရင္ ၊ ကိုယ္နဲ့ မဆိုင္တာ ေၿပာရတာေတ့ာမေကာင္းပါဘူး၊ သူတို.ကိစၥနဲ့သူတိုေပါ့၊ က်ဳုပ္တို.ကိစၥဟာ က်ဳပ္တို.ကိစၥဘဲ မဟုတ္လား၊ ယဥ္ေက်းသူေတြဟာ ဒီလိုဘဲ စည္းၿခားထားပါတယ္ ။ ေလာကႀကီးတခုလံုးဟာ ကိုယ္နဲ့ ဆို္င္ပါတယ္၊ ကိုယ္၀င္စြက္စရာမလိုဘူး၊ သခၤဏ္းစာ ယူနို္င္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ ၊ ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္စားရမယ္ဆိုတာ ကို လံုး၀ သေဘာေပါက္ လက္ခံဘို.လိုပါတယ္ ။





မွန္ပါတယ္ ေကာင္းတာ ရွိသလို မေကာင္းတာလဲ ရွိတယ္ ၊ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာေတြ ေဘးခ်ိတ္ ။ လုပ္သလို မၿဖစ္ရင္ ၿဖစ္သလိုလုပ္ ။ ဒီလိုလုပ္မွ ၿဖစ္မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုဘဲ လုပ္ရလိမ့္မယ္ ။ ေဆးခါးႀကီး ေသာက္ရသလိုေပါ့ဗ်ာ ။ ေသာက္ၿခင္ရင္လဲေသာက္၊ မေသာက္ၿခင္လဲေသာက္ဘဲ ၊ ေသာက္ဘို.လိုရင္ ေသာက္ရလိမ့္မယ္လို.ေၿပာရင္ ပိုမွန္ လိမ့္မယ္။ ၿပတ္သားတဲ့ လုပ္ေဆာင္မွဳ

မ်ား လို.ဘဲ ဆိုႀကပါစို.၊ ဒါးထက္ထက္နဲ့ ခုတ္ရင္ လူဆန္တယ္၊ ဒါးတံုးနဲ့ လွီးရင္လူမဆန္ဘူး ၊ ညွင္းပန္းရာေရာက္တယ္။ ဒါးနဲ.ေတာ့ဒါးနဲ.ဘဲ ခုတ္တာနဲ.လွီးတာ အသံုးအႏွဳန္း ကြဲျပားတယ္ အဓိပါယ္ ကြာတယ္။ ဘာေႀကုာင္.လဲ ဆိုေတာ လူတိုင္းဟာ ကုိယ္ အဘိဓာန္စာအုပ္နဲ့ကိုယ္လာၿပီး ကိုယ္အဓိပါယ္ ကိုယ္ဖြဲ.ဆို ေနႀကလို.ဘဲ ။ စကားဆိုတာ မဆံုးပါဘူး ကုန္တယ္လို.လဲ မရွိပါဘူး။ ထပ္ၿပီးေၿပာရရင္ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ လူထဲက လူပါဘဲ ။





ၿမန္မာနို္င္ငံတိုးတက္ေရးဟာ ၿပည္သူလူထုကိုယ္တို္င္ ဦးစြာ တိုးတက္ဖြံ.ၿဖိဳး ရပါလိမ့္မယ္ ။ အဆိုရွိတ့ဲ စည္းကမ္းေတြရွိမွ လဲၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အစားစည္းကမ္း၊ အ၀တ္စည္းကမ္း ၊အေနစည္းကမ္းဆိုတာေတြဟာ လူေတြက်န္းမာဘို.၊ ဦးေႏွာက္ ဖံြ.ၿဖိဳးဘို.၊ ခႏၵာကိုယ္ထြားႀကိဳင္းသန္မာဘို.အထိ ေရာက္တယ္ ဆိုတာကို လူေတြ သိဘို.လိုပါတယ္။ အေကာင္းအၿမင္ ေပ့ါဗ်ာ ၊ စည္းကမ္း ဆိုတာ လူေတြကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာဘဲ လို. အဆိုးၿမင္တဲ့ သူကို ဘယ္လိုေခၚရင္ ေကာင္းမလဲ ။ အယူ လြဲၿပီး သရဲ ၿဖစ္ေနသူလား ။ မိစၦာဒိဌိ လားဘဲ ေပါ့ ၊ ၿမန္မာနို္င္ငံ တ၀ွမ္းနဲ.က်ဳပ္တို.ပါတ္၀န္းက်င္မွာ ဘယ္ ႏွေယာက္ ေတာင္ ရွိေနသလဲ ?







ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာေတြဟာ လူေတြက ေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ဘို.ေရြးလို္က္တဲ့ လူထဲက လူေတြပါ လို. က်ဳပ္ မႀကာခဏေၿပာဘူးပါတယ္ ဘယ္လိုအရည္အခ်င္း

ေတြေႀကာင့္ ဘယ္လိုအရည္အခ်င္း ရွိသူေတြက သူတို. ကိုေရြးလိုက္တာ လဲ ? ဒါေႀကာင့္ ေအာက္ေၿခက စဘို.လိုပါတယ္။ ၿမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္ေတြ ညီညြတ္ဘို.ရာ ၿမန္မာေတြ ညီညြတ္ရပါလိမ့္မယ္ ၊ ညီညြတ္ရံု.နဲ့ မၿပီးပါဘူး။ ညီညြတ္ဘို.က အေၿခခံ ယံုႀကည္ခ်က္ၿခင္း တူဘို.လိုပါတယ္ ။ သေဘာမတူတာရိွရင္တာင္ မတူႀကဘူးဆိုတဲ့ အခ်က္ကို သေဘာတူႀကတယ္ ဆိုတာ မွာရပ္ၿပီး ၊ ပဋုိပကၡထိ မေရာက္ေအာင္ ထိမ္းထားနို္င္ဘို. လိုပါတယ္ ။



တကယ္ေတာ လံုမေလး ဟာ တေယာက္ထဲပါ ၊ သူ ဘာေတြဘဲသိသိ ဘာေတြဘဲတတ္တတ္အေတြ အႀကံဳအမ်ားႀကီး လိုေနေသးတာေတြ.ရတယ္ ၊ သူနဲ.အတူ ရွိသူေတြဟာ သူ.ေလာက္ သိၿခင္မွ သိမယ္ တတ္ၿခင္မွတတ္မယ္၊ သူတို.အခ်င္းခ်င္းညွိယူဘို.လို လိမ္အံုးမယ္ ဆိုတာလဲေတြ.ေနရတယ္ ၊





ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ဆိုေတာ့လဲ ဒီမိုကေရစီကို မ်က္ေၿခၿပတ္လို.လဲမၿဖစ္ဘူး ဆိုတာ သူေကာင္း ေကာင္းသိပံုရတယ္ ။ သူေၿပာတဲ့ စကားေတြ

ကိုေလ.လာရင္ သူလဲ အေနရ အထို္င္ရ ႀကပ္ေနပံု ဘဲ ။ ဘယ္ေတာ့ နွဳတ္ထြက္

သြားမလဲလို.ေတာင္ မႀကာခဏ ထင္မိတယ္ ။ သူ.လူေတြဟာ သူထင္သ

ေလာက္ မဟုတ္ ဘူး၊ သူေမွ်ာ္လင့္ သေလာက္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သူလဲ သိပံုရတယ္ ၊ ဘုရားၿပီး ၿငမ္းဖ်က္ ဆိုတဲ့ စကားလို သူ.လူေတြကသူ.ကို ကန္မထုတ္ရင္ေတာ္ေသးတယ္ မွတ္၊ ဒါမ်ိဳးေတြ ေနရာတကာမွာၿဖစ္တတ္ တာဘဲ၊ သူအနီးအနားရွိသူေတြကို သူ ပညာေပးနို္င္ေပမဲ့ နားလည္နို္င္တဲ့ အေၿခခံရွိမွွလဲ ၿဖစ္လိမ္မယ့္၊ သူကိုယ္သူအာဏာရွင္တေယာက္ၿဖစ္ခဲ့ရင္ေတာင္ နို္င္ငံတ၀ွမ္း အခ်ိန္တိုနဲ့ေတာ့ မၿဖစ္ဘူးထင္တယ္ ၊သူကိုယ္တို္င္လဲ လူစင္စစ္က ေခြး မၿဖစ္ ေအာင္ မနဲ သတိထားေန ရတဲ့ ပံုရွိေနတယ္ ၊ တလွမ္းမွားလို ေခ်ာ္္လဲတဲ့ ဘိုးသူေတာ္ကို ေတာင္ေမႊးက မထူနို္င္သလို ေပါ့ဗ်ာ ၊





လူအေၿပာင္းအလဲ ရွိမွာကေတာ့ မလြဲပါဘူး ၊ ငကန္းေသ ငေစြ မလာဘို.အေရးႀကီးတယ္ လူထုအေပၚဘဲ သတၱုဳက်မယ္၊ လူေတြကို လူေတြကဘဲ ေရြးအံုးမယ္ မဟုတ္လား။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပို္င္းက အမာခံေတြ အၿမဳေတ ေတြ တင္းၿပည့္ေတြ တင္းမၿပည့္တၿပည့္ေတြေတာင္ ဘာၿဖစ္ကုန္ သလဲ ၊ သူတို.ေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ႀက သလဲ၊ ကိုရင္ႀကီးမွတ္မိမွာေပါ့ ။ က်စ္လစ္လွၿပီလို.မွတ္ယူခဲ့ႀက တာ ဘဲ မဟုတ္လား ၊





ဘာသာ သသနာေတြဟာ သူတိုဒာနဲသူတို.သန္.ရွင္းၿပီးသားပါ ၊ ညစ္ပတ္ေအာင္

လုပ္ေနတာ အလြဲသံုးစား လုပ္ေနတာ လူေတြနဲ့.အေယာင္ေဆာင္ သဃၤန္း၀တ္ေတြဘဲ ။ ဘာသာတို္င္းမွာ ဒါမ်ိဳးေတြရိွႀကပါတယ္၊ ဘာသာတရားကို္င္းရွိဳင္း

သူေတြက အဲသလိုလူေတြ ပုဂိုလ္ေတြကို လက္မခံ ႀကတာမွန္ေပမဲ့ ဖယ္ရွားေဖၚ ထုတ္ဘို.ေတာ့ ၀န္ေလးႀကမယ္ထင္တယ္။



တဆက္ထဲေၿပာၿခင္တာက ၿမန္မာနို္င္ငံနဲ့ ၿမန္မာေတြေကာင္းစားဘို. လူတို.အတြက္ ရွိသင့္ တဲ့ ဗလ ၅ တန္ဆိုတာ ၊ တကယ္သာ ၿပည္စံုမယ္ ဆိုရင္ ၅ တန္ ကုန္တင္ ထရပ္ကားႀကီး ၅ စင္း၊ အစင္း ၅၀ ၊ အစင္း ၅၀၀ မကတို.နဲ့.ေတာင္ သယ္ယူလို.မနို္င္ေအာင္ မ်ားၿပားလွလိမ့္မယ္၊ ဒါကိုသေဘာေပါက္ ႀကလို.ထင္ပါရဲ့ မနို္င္တဲ့ ၀န္ကိုမထမ္းလိုႀက ပံုရွိႀက တယ္ ။





ဥာဏဗလ စာရိတၱဗလအေႀကာင္း ေၿပာၿခင္ ဆိုၿခင္ ေဆြးေနြးၿခင္ပံု မရွိႀကဘူး ။ ဘာေႀကာင့္လဲ ။ ဥာဏဗလ စာရိတၱဗလ ဟာ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီး အေရးပါတယ္ ဆိုတာ ေၿပာလို.မဆံုးနို္င္လို.ဘဲ စည္းကမ္းဆိုတဲ့ အေႀကာင္းေၿပာရင္ ၊ တီ ကို ဆားနဲ. တို.လို္က္သလိုဆိုေတာ ကိုရင္ႀကီးဘဲ စဥ္းစားံႀကည့္ေလ။ ၿမန္မာေတြ ဘာစည္းကမ္းကိုမွ ႀကိဳက္ပုံမရွိဘူး ။





ၿမန္မာေတြဟာ ဗုဓၵဘာသာေတြ၊ ဗုဓၵယဥ္ေက်းမွဳ ဟာ ၿမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမွဴဘဲ . အၿခားဘာသာေတြ နဲ့ နိဳင္းယွဥ္ႀကည့္ ၿခင္ ႀကည့္နိဳင္ေသးတယ္ ။ ယဥ္ေက်းမွူဆိုတာထဲမွာ စည္းကမ္းပါလာတယ္ ။ သံဃာေတြ အတြက္ ခ်နဲ့ စည္းကမ္း၊ လူေတြအတြက္ စည္းကမ္းစတဲ့ စည္းကမ္းေတြ ေနရာတကာမွာ ေတြရတယ္၊ ဘာသာတိုင္းမွာ ေတြရတယ္ ၊ၿမန္မာမွဴ မွာ လူ.စည္း နတ္စည္း ေခြးစည္း ဆိုၿပီး စည္း ၃ စည္း ေၿပာစမွတ္ ရွိတယ္ ။ စည္းမရွိတဲ.လူ ဟာ ဘာသာတရား မရွိတဲ့ သူ လို.မွတ္ယူရမွာ ဘ ဲေပါ့ ။



တခါ ဥာဏဗလ ဥာဏ္ပညာႀကီး ၿခင္း ၊ စာရိတၱဗလ အက်င္.စာရိတၱသီလ သမာဓိ ၿပည္စံုၿခင္း ဆိုတာဟာ အဓိက ၿဖစ္ၿပီး ၊ ကာယဗလ ခြန္အားႀကီးၿခင္း ၊ ေဘာဂဗလ ပစၥည္းဥစၥာ ေပါမ်ားၿခင္း ၊ မိတၱဗလ မိတ္ေတြ သဂၤဟေပါမ်ားၿခင္း ေတြကိုပါ ၿဖစ္ေစတယ္ ၊ ကာမိတယ္လို. ဆိုလို္က္ၿပန္ေတာ့ ၊ အဲဒီမွာ ၀က္၀က္ ပိုကြဲ သြားၿပန္ပါေရာ ။ ဒီ ဗလ ၂ တန္နဲ.ဘဲ ၿမန္မာေတြဟာ သူတို.ဟာသူတို. မနို္င္မနင္းနဲ့.ထို္င္ေနရာက မထနိင္ ၿဖစ္ေနပုံရွိတယ္ ။ အေတာ္ကို ေလးေနပံုရိွၿပန္တယ္ ။





စာရိတၱဗလ ဆိုေတာ့ စကားသစ္ စကားဆန္းလို.မ်ား ထင္ေနႀကသူေတြ ရွိေနမလား၊ နားမ်ားမလည္လိ့ုလား ဘဲ၊ နားမလည္စရာဘာရွသလဲ ၊ လူဘိန္း နားလည္ေအာင္ေၿပာရရင္ အဂတိလို္က္စားမွဳ ေသာက္က်င့္ဆိုး ေတြ ကင္းရွင္း

ဘို.ကိုေၿပာတာဘဲ ၊ ဘယ္လိုယူဆရမလဲ ? ဥာဏ္ပညာနဲပါးပါတယ္ ၊ဆိုတာကို

မခံၿခင္လို. လား ၊ ဥာဏ္ပညာတိုးပြား ေအာင္ ပညာ ဗဟုသုတရွာရမွာကို ရွက္လို.လား ၊ ၊ သူမ်ား ဆရာလုပ္မွာကို လက္မခံနို္င္လ္ို.လား။ ဘယ္သူ.ကို ဆရာတင္ရမယ္ မသိလို.လား ။ ဒီလိုဆိုရင္လဲ ၊ သင္ဆရာ ၿမင္ဆရာ ႀကားဆရာ ဆိုတဲ့ ဆရာ ၃ ပါးထဲက၊ လက္ဦးဆရာပီထို္က္စြာ ပုဗၸါစရိယ မိနဲ့ဖ. ၂ ပါးနဲ့ ကို ၿမင္ဆရာနဲ့ ႀကားဆရာေတြကုိ မၿပတ္စည္းကပ္ရင္ အၿခား ဘယ္သူ.မွဆရာ တင္ေန စရာမလိုဘူး. ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေလ.လာသိမွတ္လို.ရပါတယ္။ဘယ္ဆရာဘဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ကိုေတာ့ မေမ့ေကာင္းဘူး ၊ ၿမန္မာမွဴမွာ ဘုန္းႀကီး တပါး အေႀကာင္း ႀကားဘူးႀကမွာေပါ့၊ သူ.ကို စာမတတ္ဘူး ၿငဳတ္ႀကည္ေပြ.အတက္ ေပါက္မွ စာတတ္မဲ့ သူလို. အေလးမစားေလွာင္ေၿပာင္ႀကသတဲ့ ၊ မခံနို္င္လို.ႀကိတ္ၿပီး စာသင္ခဲ့ရာက စာတတ္ ရံုတင္မက စာေမးပြဲပါေအာင္ခဲတဲ့ ဦးႀကည္ေပြ. အၿဖစ္ ေက်ာ္ႀကားခဲ့ ရတယ္ လို.မွတ္သားရဘူးပါတယ္ ။





ၿမန္မာနို္ငံမွာ အသက္အပို္င္းအၿခားမရွိ ပညာသင္နို္င္ဘို. အခြင့္အလန္းေတြ ေပးထားတယ္ ။ သက္ႀကီး တကၠသိုလ္ ၊ လုပ္သားေကာလိပ္၊ စာေပးစာယူ

သင္တန္း၊ စက္မွဳ လက္မွဳေက်ာင္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာေတြ အပါအ၀င္ အၿခားပညာ သင္ဌာနေတြ အသီးသီး ရွိႀကပါတယ္ ၊ ခုဆိုရင္ ပုဂလိကေတြ ဖြင့္တဲ့ ပညာသင္ဌာနအမ်ိဳးမ်ိဳးလဲဲ အၿပည့္ရွိေနပါတယ္ ။ လူတို္င္းဟာ ဦးႀကည္ေပြ.ၿဖစ္နိ္ုင္ပါတယ၊္ ပညာမယူရင္ ကိုယ္ သာ ညံ့ရာေရာက္ပါမယ္၊ ။ ပညာမရွိရင္ ၊ နဲရင္ သူတပါးမေလးစားေလွာင္ေၿပာင္တာ ခံရနို္င္ပါတယ္၊ အဆိုးဆံုးက သူတပါး ခိုင္းဖတ္ ၊ သူ.စိတ္နဲ့ကိုယ့္ ကိုယ္.ၿဖစ္ရပါလိမ့္မယ္ ။ ဥာဏဗလ ဆိုတာ အခိ်န္အပို္င္း အၿခားမရွိ ရယူနို္င္ပါတယ္ ။ စြန္.အ နားမႀကား မ်က္ကန္း သူေတြေတာင္ ပညာယူလို.ရႀကပါ တယ္ ။ ဗဟုသုတ ၿကြယ္ႀကပါတယ္ ။





ဥာဏဗလၿပည့္စုံရင္ အမွားအမွန္ ပိုမို ေ၀ဖန္ပို္င္းၿခားနို္င္ပါလိမ့္မယ္ ၊ အမွန္ကို လက္ခံနို္င္ပါလိမ့္မယ္၊ အမွားနဲပါလိမ့္မယ္ အမွားက်ဳးလြန္ဘို.လမ္းနဲ့ေ၀းပါ

လိမ့္မယ္ ၊ ၿဖစ္လာတဲ့ အမွားကို အၿမန္ၿပင္ဆင္နို္င္ ပါလိမ့္မယ္ ၊ ဥာဏဗလ ၿပည့္စံုႀကရင္ တာ၀န္အရအုပ္ခ်ဳပ္သူေရာ တာ၀န္ေပးသူ အအုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြႀကား နားလည္မွဴ အၿပည့္ ရွိႀကမ်ာမို. နို္င္ငံသားအားလံုးစည္းလံုးညီညြတ္ႀကၿပီး နို္င္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာဘို. ေမွ်င္လ့င္ရပါတယ္ ။ အပ ပေယာဂ မ၀င္ဘို. အေရးႀကီးပါတယ္။ ၀င္မလာေအာင္လဲ တားဆီးနို္င္ႀကရမယ္ ။

ဆက္ရန္