Article submitted by: minkyaw thuyein on 16-Mar-2013  
ဘယ္ရွုဳေဒါင့္ က သံုးသပ္မလဲ ? ( ၃ )
ကိုရင္ႀကီး။



မွန္ပါတယ္ အေၿဖရွာရင္ မေယယ်ာတာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ.ရမယ္ ၊

ေသာင္းေၿခာက္ေထာင္ေသာ ၿပသနာေတြကို ေသာင္းေၿခာက္ ေထာင္ ေသာ မတေထာင္တို.ရဲ့သား သမီးေတြက ဖန္တီးခဲ့ႀကတာလဲ ၿဖစ္ပါတယ္ ၊ လြယ္လြယ္ေၿပာႀကတဲ့ အူမ မေတာင့္ လို. သီလ မေစာင့္နိုင္ႀက လို. ဘဲ ဆိုတာဟာ ရိုးေနၿပီ ၊ စကားအရာ အားၿဖင့္ ေၿပာသာေၿပာေနရတယ္ သိပ္ေတာ့ အဓိပါယ္ရွိမယ္ မဟုတ္ဘူး။ သီလကို အရင္ေစာင့္ မလား ၊ ေနာက္မွေစာင့္မလား

ဆိုတာ ကိုယ့္အေၿခအေနနဲ့ ကိုယ္ေပါ့ ၊ က်ဳပ္တို. ဗုဒၵဘာသာေတြေလ ။ မေမ.ေကာင္းပါဘူး ။ သီ္လကို အရင္ ေဆာက္တည္ရတယ္လို.နားလည္ထားတယ္





မေမ့ခင္ ႀကားၿဖတ္ေၿပာလိုက္မယ္ ဒီေန. ပါလီမန္ဟာ သက္တန္း ၃ ႏွစ္္ဘဲ ရွိပါေသးတယ္ ၊ အမတ္ေတြအားလံုး ကုလားကါ ပင့္လို္က္လို. သာ ကမန္းကတန္းထြက္လာႀကတယ္ ၊ သူတို.ကိုယ္ သူတို.ေတာင္ ဘာေကာင္

ေတြမွန္္းသိႀကတာမဟုတ္ဘူး ။ သူတိုဟာ ဗဟုသူတ အေတြ.အႀကံုရွိႀကသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး ။ ၀ါးလံုးေခါင္ထဲမွာ လ သာေနႀကသူေတြ ဆိုရင္မွန္ပါလိမ့္မယ္ ၊

သူတို.ဆီက ဘာေတြမ်ားေမွ်ာ္လင့္ ေနသလဲ ကိုရင္ႀကီးရဲ့၊ ေမွ်ာ္သူသာေမာရ မယ္ လို.သတိေပးပါရေစ ။ ဒီႀကားထဲ ဆို္င္းသံ ဘံုသံ ေႀကးစည္သံ ႀကားရင္ အူ သူေတြကလဲ ရွိေသး တယ္ ၊ သူတို.ဟာသူတို.ေတာင္ ဘာ ေကာင္ဆိုတာေတာ့ သိဘို.ေကာင္းတာေပါ့ ။





တခုေတာရွိပါတယ္ . ဖီး(လ) ၀ပ္(ခ) ဆိုတာဈ လုပ္ရင္းသင္ သင္ရင္း လုပ္ ရတာမ်ိဳးပါ ၊ သေဘာတရား စာေတြ.ေတြကေန လက္ေတြလုပ္ရတဲ့ အါခ်ိန္မွာ စာထဲ မပါတာေတြ စာထဲက အတို္င္း မဟုတ္တာေတြလဲ ေတြ နို္င္ပါတယ္ ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ့့္ဦးေႏွာက္ ကိုယ္ လႊာသံုးဘို. အသိဥာဏ္ ဟာ အေရးႀကီးတဲ့ ဂ႑က ပါ၀င္ရမွာပါ ။





ေရႀကည္ ၿမက္ႏုရာ ဆိုနဲ့ စကားနဲ့ႀကည့္ရင္ ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ ႀကည္ လိုက္သမွ် ေရ ၊ ႏုလို္က္သမွ် ၿမက္ လို္. ေၿပာၿခင္တယ္၊ ေရွးဘ၀ ပါရမီ ေႀကာင့္ ရတနာ ၃ ပါးေပး လို.ရတဲ့ ဆုလပ္ေတြေပါ. ဗ်ာ၊ ကုေဋ ၈၀ ၿကြယ္တဲ့ သူေဌးသားလို ၿမန္မာေတြ ေသရင္ အသုဘ ခ်စရာ ဘာမွ မရွိလို.၊သရဏဂုဏ္ေတာင္မတင္

နို္င္၊ ေကာင္ေသ ကို ဠင္းတ စားသြားရတယ္ ။ ေရႀကည္ၿပီး ၿမက္ႏုလွတဲ့ က်ဳပ္တို.ရဲ့ ၿမန္မာနိင္ငံကို လုိၿခင္သူေတြ ေပါလွပါတယ္ ။ ဘယ္လိုနည္းနဲ့ဘဲ ရရလုိၿခင္ ႀကပါတယ္ဆိုတာ ယံုေတာ့ ။ ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ ပစၥည္းသယံဇါတ ေပါမ်ားတာမွန္ေပမဲ့ လူ သယံဇါတ အင္မတန္နဲပါတယ္ ။ လုပ္တတ္ ကို္င္တတ္

သူ မရွိဘူးလို.ဆိုလိုတာပါ။







ၿမန္မာေတြံဟာ သဘာ၀ဓမၼ ဆရာေတြ ။ အေလ.က်ေပါက္ သစ္ပင္က သစ္သီးကိုခူးစားမယ္ ၊ သစ္ကိုင္းကို ခ်ိဳးၿပီး ထင္းအၿဖစ္ မီးထိုးမယ္ ။ ၿမက္သီး ၿမက္ဥေတြ တူးစားမယ္ ၊ ၿမစ္ေခ်ာင္းကမ္းပါး ကို မၿပဳၿပင္ ၊ ေၿမၿပိဳရင္ ေခ်ာင္းၿပိဳ

ရင္ လယ္ေၿမ ယာေၿမေတြေပၚေရ.ႊၿပီး အိမ္ေဆာက္ မယ္ ၊ အိမ္သာ ေဆာက္မယ္

္ ။ ဒါေတြကေတာ့ အနဲဆံုးပါ ေၿပာရင္ မဆံုးပါဘူး။





ဒီလိုလူေတြကို ပညာေပးဘို အစီအစဥ္ေတြကို လံုေလာက္ ေအာင္ စီစဥ္ရမယ္ ၊. က်ဳပ္ေၿပာတဲ့ ထဲမွာၿပည္သူလုထုကို ပညာေပးဘို. လက္တြဲ ေခၚဘို. ၿပည္သူနဲ အစိုးရတို.အခ်ိတ္အဆက္ ရွိဘို.လိုတာေတြ ပါ ပါတယ္ ။ အစိုးရ တခုထဲ က ေၿဖရွင္းနိုင္ဘို. မၿဖစ္နို္င္ပါဘူး ၊ လူထုအားကို အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္လို. ၊ သာသာ

နဲ.လဲေၿပာခ့ဲတယ္ နာနာနဲ့လဲ ေၿပာခဲ့တယ္။





ကိုယ့္ေပါင္ကို လွန္ေထာင္းရတာ အင္မတန္နာပါတယ္ ၊ ၿမင္သူကလဲ ရွဳစိမ္.လိမ္မယ္မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ကိုေတာင္ ပစ္တင္ရွဴံခ်လိမ့္ အံုးမယ္ ။ သိပါတယ္ေလ ဒါေပမဲ့ ေရွ.မ်က္ႏွာေနာက္ထားၿပီးေၿပာရမွာဘဲ ေကာင္းေစၿခင္

လို.ပါ။ မၿပင္မခ်င္းေၿပာရမွာဘဲ ေၿပ ရံုကလဲြၿပီး ဘာမွ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ မလုပ္နိင္တာ ကိုေတာ့ ၀မ္းနဲမိတယ္၊ ယူႀကံဳးမရၿဖစ္မိတယ္ ၊ ရင္ထုမနာၿဖစ္

္ရတယ္ အားမလိုအားမရ ေတြ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ႀကိတ္မနို္င္ခဲမရ နဲ့မ်ိဳုးသိပ္မရလို အံ ထြက္လာတယ္ လိုဘဲ ေၿပာရမလား ၊ တဖက္ကလဲ ၀မ္းသာတယ္ တပ္ပ်က္မွာ ဗိုလ္လုပ္ရမွာ သိပ္ေတာ့ မဟန္ဘူး ၊ ဒီမိုကေရစီမွာ က်ဳပ္ သာ စေတးခံရဘို.မ်ားတယ္၊ မွန္တာ မွားတာနဲ့ အဆို္င္ဘူး ။





တခ်ိဳ.ယံုႀကည္သလို ကမာၻဟာ ဘုရားသခင္ဆိုတာက ၇ ရက္နဲ ဖန္ဆင္းခဲ့ တာ ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ လိမ့္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူဖန္ဆင္းတုန္းက လူ ၂ ေယာက္ ထဲပါ ။ ဖန္ဆင္းတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီးလဲ သူ.စကားနားမေထာင္လို.ၿပသနာေတြေပၚခဲ့တာဘဲ ေနာက္ဆံုး ဘုရားသခင္ ကေတာင္ လက္ ေၿမာက္သြားရတာလို.ေၿပာရရင္ မွန္တာကိုၿပာတာလို.လဲ လက္ခံပါ ၊ ဘယ္ဘုရားေၿပာစကားကိုမွ ဘယ္သူမွ နားမေထာင္ရင္ လူေတြဟာ သမိုင္း မွတ္တမ္းတင္ကာလမတို္င္မီနဲ. အခု ကါလ ဘာမွ မၿခားပါဘူး ။ ၿမန္မာေတြကို သိႀကားမင္းလဲ လက္ေၿမာက္တယ္ ၊ သူတို.အတြက္ ဘယ္ဘုရားမွလဲ ေကာင္းပံုမရွိဘူး၊ ေနာက္ ဘုရားလဲ မပြင့္ ေသးဘူး။





ၿမန္မာေတြအတြက္ ၿမန္မာေခါင္းေဆာင္ေတြ ဘယ္ေခါင္းေဆာင္မွ ေကာင္းတာမရိွဘူး ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြမေကာင္းလို.သာ ၿမန္မာေတြ ဒီလို ၿဖစ္ရတာလို.ယံုေအာင္ သူတို.ကိုေၿပာထားသူေတြက ေၿပာထားတယ္ ။၊ ၿမန္မာေတြ(လူေတြ) မေကာင္းလို.မဟုတ္ဘူး ၊ အသစ္မွေကာင္းတယ္ ထင္တဲ့ ၿမန္မာေတြ ၊ ေကာင္းလဲ ခဏဘဲဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ ၿခင္ရင္သူ

ေတြသိရမယ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ၿခင္ရင္ ဖ်ာလိပ္ လိပ္ထား၊ ေသတၱာရွည္အသင့္ ၀ယ္ထား ။





တိမ္မွန္ရင္ အဖ်ား အနားမွာ ေငြေယာင္ သန္းၿမဲ ဆိုတဲ့ စကားအရ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ၿခည္ ဟာ အၿမဲဘဲ ရွိေနပါတယ္ လို ယံုႀကည္ေနရ ပါတယ္ ။ လမ္းဆုံးရင္ရြာ ေတြ.မယ္လို.လဲ ၿမန္မာမွဴမွာ ဆိုပါတယ္ ။ ၿမန္မာနို္င္ငံ ၿမန္မာလူမ်ိဳးအားလံုးဟာ ဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ၿခည္ကို တုန္းခုလိုလွမ္းရင္ ၊ မမီတဲ့ ပန္းဟာေလာကမွာ မရွိေသး ေမာင္ေတြး ႀကံယူခါ တံက်ဴနဲ့ ခ်ဴရင္ အလြယ္တကူပါလို. ကိုအံ့ႀကီးကတဆင့္ ၿမိဳ.မၿငိမ္း ကေၿပာထားပါတယ္ ၊ လမ္းဆံုးထိ ကိုယ္ဟာကိုယ္ မေလွ်ာက္ရင္ လဲ ရြာဆိုတာေတြ.လိမ္.မယ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့။





သေဘာတရား ေၿပာစကားေတြနဲ့ ၿပည့္ေနတဲ့ ႏြံအို္င္က ရုန္းထြက္ဘို.က်ဳပ္တို.ၿမန္မာေတြ ကိုယ္တို္င္ ႀကိဳးူပန္းရမယ္ ။ ေပၚလာ စရာရွိတဲ့ စိတ္ဆင္ရို္င္းကို ပညာခၽြန္း အုပ္ဘို. လိုေနတယ္ ခၽြန္းနဲ့အုပ္ရမယ္ ဆိုရင္ ။ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဆင္ဦးစီးလဲ လိုလိမ့္မယ္ ။ ဥာဏဗလ ၊ စာရိတၱဗလ ၿပည့္စံုရင္ က်န္တဲ့ ဗလေတြကို စုစည္း ထိမ္းသိမ္းနို္င္မယ္ဆိုတာ ေၿပာဘို. လိုမယ္ မထင္ပါဘူး။

လံုမေလးဘဲ ၿဖစ္ေစ. ကိုသိန္းစိန္ဘဲၿဖစ္ေစ တၿခားသူ တေယာက္ေယာက္ဘဲ ၿဖစ္ေစ ၊ ခၽြန္ူးမပါဘဲ ဒီဆင္ရို္င္းေတြကိုမထိမ္းနို္င္ပါဘူး၊ဆင္ယဥ္ ေတာင္ မႀကာခဏ ရို္င္းစိတ္ၿပန္၀င္လို.အဆံုးစီရင္ လို္က္ရတာေတြ ႀကားဘူးမွာေပါ့ ။ ရိုင္းစိတ္၀င္လာနဲ့ ဆင္ဟာ လူနဲ.ပါတ္၀န္းက်င္ကုိ အႏၱရာယ္ ၿဖစ္လာမွာ မို. မလုပ္မၿဖစ္ လုပ္လို္က္ရတာဘဲ မုန္းလို.ဟုတ္ဘူး ။





အုပ္ခ်ဳပ္ ရမဲ့သူေတြကို အအုပ္ခ်ဳပ္ခံရမဲ.သူေတြက တာ၀န္ေပးတာဟာ ဘာေႀကာင့္လဲ ? သူတို.ဘာမွ မလုပ္ၿခင္လို. တရားခံရွာတာ မၿဖစ္နို္င္ဘူးလား? အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ခံသူတို.ႀကား အသိစိတ္ ပညာအရည္အခ်င္းဟာ သိပ္ကြာ

ေနလိုလဲ မၿဖစ္ဘူး လို.ၿမင္တယ္ ။ ၂ ဦးစလုံးကေတာ စာရိတၱ ခို္င္ႀကရမယ္ ။





ကိုရင္ႀကီးေၿပာတဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚဆံုးျဖတ္ နို္င္မွဳဟာ၊ ဥာဏဗလ စာရိတၱဗလ တို.နဲ့ တိုက္ရို္က္ သက္ဆို္င္ေနပါတယ္ လို.ေၿပာၿခင္တယ္ ။ မေန.က ေၿပာသလုိ မင္းတို.လဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ၿခင္တာလုပ္ - ငါတို.လဲ လူပ္ၿခင္တာလုပ္ဆိုတ့ဲ လြတ္လပ္မွဳမ်ိဳးကိုေတာ့ အားမက် မိတာအမွန္ဘဲ ။ ဒီထဲက ၿမန္မာနို္င္ငံကို ဘယ္သူပို္င္သလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း အရ ၿမန္မာေတြ လုပ္ၿခင္တို္င္း လုပ္လို.မရတာေတြရွိေနတယ္ ဆိုတာေတာ့ မေမ့အပ္ဘူး ၊ လုပ္ၿခင္တို္င္းလုပ္ရင္ ၿဖစ္ၿခင္တို္င္းၿဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ဳိးက မ်ားတဲ့ သာဓကေတြ အမ်ား ႀကီးရွိတယ္ ။





ဥာဏဗလ ၊ စာရိတၱဗလ ၿပည္စံု.ဘို. အားသြန္ ခြန္စိုက္ တတပ္တအားေဆာင္

ရြက္ႀကရမယ္ ဆိုတာ ရွင္းရွင္းေလးဘဲ ၊ ဒီဗလ ေတြ နဲ့ ၿပည္စံုတဲ့ ၿမန္မာေတြဟာ

ဘယ္သူကို ေခါင္းေဆာငဘဲ တင္တင္ သူတိုုကိုယ္တို္င္ဘာလုပ္ႀကရမယ္ဘာတာ၀န္ေတြ ယူႀကရမယ္ဆိုတာ သူတိုအသိစိတ္နဲ့သူတို သိႀကပါလိမ့္ လုပ္ႀကပါလိမ့္

မယ္ ၊ ခိုင္းဘို.ေတာင္ လိုမယ္ မထင္ပါဘူး ။ အဆိုရွိတဲ့ ၿပသနာေတြေလွ်ာ့ပါးလာ

နို္င္ ပါတယ္ ။ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္နဲ ၿဖစ္ေအာင္ မလုပ္နို္င္ရင္ ႏွစ္ ၂၀၀ ေပါ့ဗ်ာ ၊

ႏွစ္ ၂၀၀ ဆိုတာ ဖင္လဲွ.ေခါင္းလွဲ.နဲခဏေလးပါ ။





နိုင္ငံကိုဘယ္လုိထူေထာင္ျကမလဲအဖ်က္ေတြအေနွာင့္ေတြကိုဘယ္လုိဖယ္ရွားျကမလဲ တ့ဲ ကိုရင္ႀကီးက ဘယ္လို လုပ္ၿခင္တယ္ ဆိုတာ ေၿပာေလ ၊ ငါသာဆို ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေလးေတာ့ ရွိမွာပါ ။ ၀ိုင္းၿပီး စဥ္းစားႀကတာေပါ့ ကိုယ္.ေမးခြန္းဟာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေတာ့ အေၿဖရိွမွာေပါ့။ အေၿဖမရွိရင္ ေမးခြန္း ထုတ္္လို. မရပါဘူး လို. လူႀကီးေတြ ေၿပာဘူးပါတယ္ ၊၊





သူမ်ားကို ႀကိဳူးခ်ည္တာ ၊ အထူးသၿဖင္ ႀကိဳူခ်ည္ ႀကိဳးစြဲခံရတဲ့ အစိုးရေတြ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ကိုယ့္အေမ့လင္ ၊ ကိုယ့္ ဖေအ ရင္းဘဲ ၿဖစ္ေစ မႀကိုက္ဘူး။ ပညာစမ္းတာလဲ မႀကိက္ဘူး ၊ ဆိုးတို္င္ပင္ ေကာင္းတို္င္ပင္ ဆိုတဲ့ ၿမန္မာစကား

ရဲ့ အႏွစ္သာရ က တို္င္ပင္ေဆြးေနြးဘို.ဘဲ လို ယံုႀကည္ထားတယ္ ။ နို္င္ငံေတာ္ တိုးတက္ဖြံၿဖိဳးေရးအတြက္ ကိုယ္မွာအႀကံဥာဏ္ေကာင္းေတြမ်ားရွိရင္ ရိုးသားစြာ

ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ဘဲ တင္ၿပသင့္တယ္ ။ နင္တို.တတ္ရင္ နင္တို.လုပ္ႀကငါက ဘာလို.

နင္တို.ကို သင္ေပးရမွာလဲ ဆိုတာ ကေတာ့ တကိုယ္ေကာင္း ဆန္လြန္းတယ္ လို. ဆိုၿခင္တယ္ ။





ကိုရင္ႀကီးနဲ့ က်ဳပ္တို.ရဲ ေဆြးေနြးမွုဳကို စိတ္၀င္စားသူေတြ ရွိေနတယ္ ဆိုတာ သတိထားမိမွာေပါ့။ သူတို. သေဘာထားေတြ ဘယ္လိုဘဲ ရွိရွိ သူတို.ကိုလဲ ေလးစားရမယ္ ဒါဟာအေရးႀကီး တယ္ ၊





ဒီေန.ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ ေယဘံုယ်အားၿဖင့္ ေအးေေဆးေနတယ္၊ ၃ပြင့္ဆို္င္ႀကိဳး

ပန္းမွုဳ လို. ဆိုရင္ မမွားဘူး၊ ဘယ္သူမွလဲ မ႑ပ္တို္င္ဖက္ တက္ၿပစရာမလိုဘူး ။ ၄ ပြင့္ဆို္င္ဆိုရင္ သာၿပီးေကာင္းမွာ ေပါ့ ။ အရိုးမ်ာတယ္ ခ်ီးခါးတယ္ မလုပ္ဘဲ ရတာကို အၿမတ္လို.ဘဲ တြက္ရမယ္ ။ စကားနာထိုး စကားရည္ လုေနစရာ

မလိုပါဘူး။





ဒီေန.လံုမေလးနဲ့ သိန္းစိန္၊ ေနာက္ေန့ ဘယ္သူေတြ ေပၚလာမယ္ မသိဘူး။ ပုဂိုလ္ ကိုးကြယ္မွဴေတြ မရွိသင့္ ေတာ့ဘူးလို ထင္တယ္ ၊ နို္င္ငံနဲ့ လူမ်ိဳးတို.အတြက္ ေပၚလစီေတြ ဟာ အဓိကၿဖစ္သင့္တယ္ ၊ မစၥစ္အဲရစ္ဟာ မစၥစ္အဲရစ္

ဘဲ . သူကိုု ႀကို္က္သူရွိသလို မႀကိုက္သူလဲ ရွိတယ္ ဆိုတာလက္ခံရမယ္ ၊ ကိုသိန္းစိန္ကိုလဲ ဒီအတို္င္းဘဲ ။ သူတို.ေနရာကို ကိုယ္ေရာက္တဲ့ အခါ ကိုယ္လုပ္ၿခင္တာလုပ္ ၊ ကုိယ့္ကိုလဲ ႀကိဳက္သူ ရွိမယ္ မႀကိဳက္သူရွိမယ္ ၊ မမုန္းရင္ကံေကာင္း ။ အခုခ်ိန္မွာကိုယ္ဟာ လြတ္လပ္စြာ အႀကံဥာဏ္ေပးနို္င္

တယ္ ဘယ္သူကမွ ကိုယ့္ကို ႀကိဳး ခ်ည္ မထားဘူးဆိုတာကိုဘဲ ၊ ၀မ္းသာ ။





သူမ်ားေနာက္လို္က္ရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ နဖါးႀကိဳး တတ္တာဘဲ လို.သာမွတ္လို္က္

ေတာ့ ၊ ကိုယ့္အၿမင္ ကိုသာ ေၿပာၿပတာပါ ၊ လူမွန္ရင္ လူတို္င္းမွာ လူအခြင္အေရး

ရွိၿပီးသားဘဲ ။





ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါး ပါးေပါ့ ။