Article submitted by: minkyaw thuyein on 16-Mar-2013  
မူဆိုတာ လူက လုပ္တာပါ ေမာင္ဆို.ရယ္ ။
လူသားတို.ဖန္တီးေသာ မူ၀ါဒစံနစ္နဲ့လူသားမ်ား။

ဒိုူ. လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊


တရားေဟာတယ္ဆိုတာ လြယ္ပါတယ္ ။ ဒါေေႀကာင့္ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ကြက္စိတ္ ဆိုတာ ထင္ရွားဘူးတယ္ ၊ ကြက္စိပ္ဆရာ တဲ့ ေလ ၊ တေယာက္
ထဲသမားမို. တခ်ိဳ.ကအရူး. တခ်ိဳက ပညာရွိတပါး မဟုတ္သည့္တို္င္ ဗဟုသုတ
ၿကြယ္သူ အၿဖစ္ အသိအမွတ္ၿပဳႀကတယ္ ၊ သူေခတ္နဲ့.ေတာ့ သူတြင္က်ယ္ သေပါ့ ။ ဒို.ၿမန္မာ နိင္ငံမွာ ဆရာေတြ မ်ားေပမဲ့ လူတိုင္းဟာ ကြက္စိပ္ဆရာ မၿဖစ္ပါဘူး ၊ ဗုဒၵဘာသာမွာလဲ ဘုန္းႀကီးတိုိင္း တရားမေဟာနို္င္ဘူး လို. စည္းကမ္းခ်ထားတယ္လို. သိရတယ္ ၊၊ ဘုန္းႀကီးေတြ စည္းကမ္း အညီက်င့္ႀက
ေနထို္င္သလား မေနဘူးလားဆိုတာကေတာ့ ဘုန္းႀကီးစည္းကမ္းနားလည္
သူေတြဘဲ သိမယ္ ။ ေဘးက ေစာင့္ႀကည္.ေနတဲ့ သာမန္လူ အေနနဲ့ေတာ့ မသိဘူး ။ ဘုန္းႀကီးေတြကို စည္းကမ္းအရ အေရးယူရတဲ့ အဖြဲ.လဲ ရွိတယ္လို.သိရတယ္ ၊ ဘုန္းႀကီး ဟာ လူစစ္စစ္ အမွန္ၿဖစ္္ေႀကာင္း ပဥၥဥ္းမတက္မီ ကိုရင္ႀကီးဘ၀နဲ႕ သိမ္ အ၀င္ အစစ္ခံရတယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္ ဘုန္းႀကီးေတြဟာ ဘုန္းႀကီး ဥပေဒေရာ ၊ လူ. ဥပေဒကိုပါ လို္က္နာႀက ရမယ္ ။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးဆိုတာမွာ ဘုန္းႀကီးသူ ေတြ ကင္းလြတ္ခြင္.ရသလား ? ဒါေတာ့ မသိဘူး ၊ သူတို.မွ အာဘတ္ ေၿဖႀကတယ္ဆိုတာေတာ.ရွိတယ္ ။.


ဘယ္သူ.ကို မွ မေစာ္ကားဘူး ၊ ေခါင္က မိုးလုံရဲ.လားလို.ေမးရင္ မသိသူေတြ ရွိမွာမို.၊ ဘုရား တရား သံဃာ မိဘ ဆရာ သမား တဲ့ဘုရားဆိုတာကေတာ့
မရွိေတာ့ ပါဘူး၊ တရားဆိုတဲ့ သူေၿပာခဲ့ တဲ့ စကား ဆံုးမ သြန္သင္ခ်က္ေတြ ၊ သံဃာဆိုတဲ့ သဃၤန္း၀တ္ေတြ ၊ မိဘနဲ့ွဆရာသမားဆိုတာကေတာ ေၿပာဘို.လိုအံုးမလား သူတုိ. အားလံုးေတြ ေၿပာဆိုဆံုးမ သြန္သင္ခ်က္ေတြကို နားေထာင္လို္က္နာရင္ တၿခား ဘာဥပေဒ လိုအံု.မတဲ့လား ?


ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာ ကို လူေတြက ေရေရလယ္လယ္ မသိ မေလးစားရင္ လက္ေတြ.မလိုက္နာရင္ ဒီစံနစ္ဟာ အလုပ္မၿဖစ္တဲ့ စံနစ္. ဟန္ၿပစံနစ္ အေယာင္ေဆာင္ စံနစ္လို. ယူဆနို္င္စရာရွိတယ္. အစိုးရဆိုတာဟာလဲ .လူေတြကိူ လြတ္လပ္ခြင့္ ေတြ လူ.အခြင္.အေရးဆိုတာေတြ ဆိုတာေတြနဲ့ ဘန္းၿပၿပီး ၊ တဖက္ကလဲ လို္က္နာ ရမဲ့ စည္းကမ္းေတြ ေပးရမဲ. အဘိုးဆာနာ
ေတြ သတ္မွတ္ ေကာက္ယူေနတာ ဟာ ဒီမိုကေနစီကို ေဘာင္သြင္းကန္.သပ္ ေနတာဘဲ ၊ လြတ္လပ္မွဴဆိုတာေဘာင္ထဲ ကသာ ၿဖစ္တယ္ဆိုတာကို အထင္
အရွားၿပေနတယ္ . ဒါေပမဲ့ လူေတြကေတာ့ လြတ္လပ္မွဳ. လူအခြင့္အေရး
ဆိုတာေလး လက္ကို္င္ထားၿပီး ဥပေဒစည္းကမ္း ေဘာင္ေတြ ကို မတရား
ဘူးလို.ေၿပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့၊ ကိုယ့္အတြက္ တရားတာဟာသူမ်ားအတြက္
မတရားတာ ၿဖစ္မယ္ . သူမ်ားအတြက္တရားတာဟာ ကိုယ္.အတြက္ မတရား
တာၿဖစ္ၿခင္ၿဖစ္မယ္ ။ တရားတာဟာ ဘာလဲ လို.ေမးရေတာ့မယ္ေပါ့၊


ဒီမိုကေရစီစံနစ္အရ ညွိနို္င္းေဆြးေနြးတို္င္ပင္ ေဆာင္ရြက္္တာဟာ အခ်ိန္
ဘယ္ေလာက္လိုမလဲ ? ၿဖစ္ဘို.မလြယ္သေလာက္ ပ်က္ဘို.သိပ္လြယ္တယ္ ၊ ဗဟိုဦးစီး ခ်ဳပ္ကို္င္ မွဴစံနစ္ ၊ တခ်က္လႊတ္ အမိန့္နဲ ေဆာင္ရြက္တာဟာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္လိုမလဲ ? လူႀကိဳက္ မႀကိဳက္ေတာ မသိဘူး၊ ၿဖစ္ဘို.လြယ္တယ္ ပ်က္ဘို.လြယ္ တယ္ ။ ၿဖစ္ရင္ ပ်က္မယ္ ၊ ၿဖစ္သမွ်ဟာ ပ်က္ဘို.ခ်ည္းဘဲ ၊ စဥ္းစားႀကည့္ႀကစမ္းပါ ။


ဒီကအၿမင္ကေတာ့ ၂ ခု စလံုးဟာ လူသာလွ်င္ အဓိက ဘဲ ။ လူ မပါဘဲ ဘာမွမၿဖစ္နိင္္ဘူး လို.ေၿပာမယ္။ လူသာလွ်င္ အဓိက ဆိုလို. ဆိုရွယ္လစ္
စကားလို.မထင္ ပါနဲ့.၊ သား/သမီးကို ဘယ္လိုေမြးတာလဲ လို.၊ အေမ့ကို
ေမးႀကည္.ပါ ေၿပာၿပပါလိမ့္မယ္ ။


စိတ္ကူးအႀကံအစည္ တူသူ နဲ့ မတူသူေတြႀကား သေဘာတူခ်က္တခုရရင္ အေကာင္းဆုံးဘဲ ၊ ရဘို.ကေတာ ခဲယဥ္းပါလိမ့္မယ္။ ဒီသေဘာတူခ်က္က ဘယ္ေတာ.ရမွာလဲ ။ ဒါေႀကာင့္မဲခြဲၿပီး ဆံုးၿဖတ္ႀကၿပန္တယ္ ဒီဆံုးၿဖတ္ခ်က္
ကိုလဲ မလိုက္ နာသူက မလို္က္နာၿပန္ေတာ့၊ စိတ္မရွည္သူေတြက ရုတ္တရက္
ထၿပီး ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ကိုၿဖစ္ေစ တၿခားေကာင္းမယ္ထင္ရာ၊ မွန္တယ္ ထင္ရာကိုၿဖစ္ေစ လုပ္လို္က္ႀက ေရာ၊ ဘာလဲ လုပ္လုပ ္က်န္သူေတြက ေႏွာက္ယွက္ေနႀကအံုး မယ္ ၊ အတူတကြ လုပ္သူေတြကလဲ အားသြန္ခြန္စိုက္
မရွိႀကၿပန္ ရင္ေတာ. ဘာမွၿဖစ္လာမယ္မဟုတ္ ဘူး ။


ရိုဘုတ္ စက္ရုပ္၊ ကြန္ၿပဴတာ၊ ေအာ္တိုမစ္ရွင္း၊ ရီမုတ္ကြန္ထရိုး ဆိုတာေတြ အားလံူး ကို လူေတြ က ဖန္တီးၿပီး လူေတြ က ခလုပ္ နွိပ္ရတာ ဘဲ ၊ ပ်က္သြားရင္ၿပင္ ရပ္သြားရင္ၿပင္ လူေတြကဘဲ ၿပဳၿ့ပင္ေပးရတယ္ အစားထိုးေပး
ရတယ္ စသ ၿဖင့္ေပါ့ ။ လူမပါရင္ ဘာမွ မၿပီးပါဘူး နဲတာ မ်ားတာ ဘဲ ကြာပါ
လိမ္.မယ္ ၊ လူေလာက ႀကီးမွာ လူ.နဲတကြ လူဖန္တည္းတဲ့ပစၥည္းအ၀၀နဲ့ သဘာ၀ ပါတ္၀န္းက်င္ႀကီးတခုလံုးဟာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သခၤါရ ဆိုတာနဲ့ ကင္းလြတ္
တာရယ္လို. မရွိပါဘူး အေႏွးနဲ့ အၿမန္ ယိုယြင္းပ်က္ဆီးရပါတယ္။။


ဒီမိုကေရစီစံနစ္နဲ့ တိုးတက္မွဳ ေႏွးေကြး သူေတြရွိသလို. ဗဟီုဦးစီး ခ်ဳပ္ကို္င္မွဳ နဲ့ တိုးတက္ေနတဲ့ နုိင္ငံေတြလဲ ရွိတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူေတြ ေရးစြဲခ်မွတ္တဲ့ မူ၀ါဒေတြကို လူေတြက ဘယ္လို.ဘယ္လို က်င့္ထံုးေတြ ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖၚႀကတယ္ ။ အစိုးရနဲ့ ၿပည္သူႀကား နားလည္မွဳ အခ်ိတ္အဆက္ ဘယ္
ေလာက္ရွိတယ္ေပၚမွာ မူတည္တယ္ ။ ဘယ္သူမဆို ေဆာင္ရြက္ရင္း တခါ
တေလမွာ ခ်ြတ္ေခ်ာ္သြားတာေတြရွိမယ္၊ တခါေလမွာ ခ်မွတ္တဲ့မူေတြမ
ေအာင္ၿမင္ေအာင္ ေဘးဘီကေႏွာက္ယွက္တာေတြေႀကာင့္ၿဖစ္မယ္၊ အထူးသၿဖင
အစိုးရနဲ့ ၿပည္သူႀကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လို.မၿဖစ္ေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲံ.ေႏွာက္ယွက္ေနတာဟာ သူတပါးတိုးတက္ႀကီးပြားသြားမွာကို မနာလို မရွဳစိမ့္
သူေတြ ၊ ႀကီးးပြားသြားရင္ ကိုယ့္ႀသဇါ က်ဆင္း သြားမွာ ၊ ကိုယ့္အုပ္ထိမ္းမွုဳ တနည္းအားၿဖင့္ ကိုယ္ လက္၀ါးႀကီး မအုပ္နိုင္ေတာမွာကို ကုိစိုးရိမ္ေနသူေတြဘဲ ၿဖစ္မယ္။


ခက္ေနတာက ၿမန္မာေတြဟာ ကေလးေတြလား ၊ အရြယ္ေရာက္ သူ လူႀကီး
ေတြလား ၊ နို္င္ငံေရး၊ စီးပြားေရး လူမွဴေရး နဲ့ တၿခားတၿခားေသာ သူတို.ကိုယ္တိုင္ရဲ့အေရးေတြကို ဘယ္ေလာက္ စိတ္၀င္စားႀကသလဲ -ေလ့လာႀက
သလဲ? ေရာယိမ္း ဘသားရိမ္း ေ၀ေလေလ ဆိုတဲ့ စကားေတြကို လူႀကီးေတြက ဘာေႀကာင့္ ထားခဲ့သလဲ၊ ၿဖစ္ေနလို.လား မၿဖစ္ေစၿခင္လို.လား ? ကႀကီး ခေခြး က စ သင္ဘို.လို မလား ၊ ေအ ဘီ စီ ဒီ္ ကလား ? သင္လို့ေရာတတ္
မလား သင္မဲ့ဆရာရွိသလား? ဘယ္နည္းနဲ့ သင္မလဲ ? ဆရာေတြ ဌားဘို.ရတယ္ ဆိုေတာ့လဲ အိုေက ဘဲေပါ့၊ ဘယ္ေလာက္ႀကာႀကာ အိုေကမယ္ ဆိုတာေတာ့ မသိဘူး၊ အခု ေတာင္ ၿမန္မာမွဳ ေတြ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္
ေနပါၿပီ၊ ၊ ၿမန္မာမွဳ ဆိုတာ ဘာကိုေၿပာတာလဲ ? ( ေနာက္ပိုင္းတြင္ သီးၿခားေဆြးေနြးအံုးမယ္ )


ႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ၿဖစ္ေစ ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေနတဲ့ ေလာကႀကီး
ထဲမွာ ၊ ကိုယ္ ကိုယ္တို္င္နဲ ့အရာရာ ဟာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သခၤါရ တို.ရဲ့ သားေကာင္ၿဖစ္ေနရတာ ကို သိပါရင္နဲ. သံေယာဇဥ္ႀကီး အစြဲအလန္းႀကီး
ေနႀကတာဟာ ဘာအဓိပါယ္ရွိမလဲ ၊ နိုင္ငံေရး မူ၀ါဒေတြ စီးပြားေရးမု၀ါဒေတြ၊ လူမ်ိဳေရး ဘာသာေရး သာသနာေရးေတြမွာေရာ အစြဲႀကီး စြဲ ေနႀကလို.ေရာ ဘာအဓိပါယ္ရွိပါ့မလဲဆိုတာ စဥ္းစားဘို.မ်ားလိုေလမလား ။

နို္င္္ငံေရး ၊ စီးပြားေရးမူ၀ါဒေတြဟာ နို္င္ငံေတာ္နဲ့ နို္င္ငံေတာ္သားတို.ိုအတြက္
ကလြဲလို. ဘယ္သူ.အတြက္လဲ ? နို္င္ငံတို္င္းဟာ သူတို.နို္င္ငံ သူတို.နိုင္ငံသား
ေတြအတြက္ လုပ္ေနႀက တာဘဲ လို.ဆိုရင္ သူတို.နို္င္ငံသားေတြ အေပၚမွာေရာ. သူအမ်ားနို္င္ငံနဲံ.နိုင္ငံသား ေတြ ေပၚမွာဘာ ဘာေႀကာင္. ေခါင္းပံုၿဖတ္ အၿမတ္
ႀကီးစား မတရားလုပ္ေနႀက သလဲ? သင့္ေတာ္တဲ့ အၿမတ္ အစြန္းဆိုတာကေတာ့ ယူေကာင္းတယ္ ၊ေခါင္းပံုၿဖတ္ အၿမတ္ႀကီး စားလို ေၿပာရေလာက္ေအာင္ေတာ့ မၿဖစ္သင့္ဘူး။ လူေတြဟာ လူလူခ်င္းေတာင္ လူလို.မမွတ္ႀကေသးတာ ၊ဘယ္သူ
က လူ လဲ ဆိုတာကေတာ ကိုယ့္အၿမင္နဲ့ ကိုယ္ေပါ.လို ေၿပာရင္ မွန္မလား? လူ လူခ်င္း လူ လို.မၿမင္တဲ့ မူ ၀ါဒ ဘယ္က စတာလဲ ဘယ္သူေတြ ထြင္တာလဲ?


ကိုယ္.ဟာကို တေနရာရာမွာ ေအးေအးေဆးေဆးတေယာက္ထဲ ထို္င္ၿပီး ဒီေန.ငါ ဘယ္သူေတြအေပၚ ဘာေတြ မတရားေၿပာ၊ မတရားလုပ္ခဲ့သလဲ ဆိုတာေတြ ကို တရားဓမၼ ဆိုတာေတြနဲ့ ၿပန္ၿပီး ဆန္းစစ္ႀကည့္ႀကသလား ၊ ဘာတဲ့.လဲ ? ကိုယ္လုပ္သမ်ွ ဘာမဆို တရားတယ္ တရားနည္းလမ္းက်တယ္တဲ့လား? သူမ်ားလုပ္သမွ်ဟာ မတရားဘူးေပါ့၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ က အသာမရ တာမွန္
သမွ် ဘယ္အရာမွ မတရားဘူး လို. ဆိုမလား ? ကိုယ္ခ်င္းဆာ ႀကည့္ႀကေလ ၊ ကိုယ္ခ်င္းဆာဆိုတာေရာ သိႀကရဲလား။ မွ်တတယ္ဆိုတာ ဘာကိုေၿပာတာလဲ ? သာတူညီမွ် ဆိူတာကလဲ ရွိေသးတယ္ ၊ ဒီေမးခြန္းေတြကို ဒိုတေတြ အတိအက်
ေၿဖနိင္ဘုိ. အခက္အခဲရွိမယ္ . ဘာေႀကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ သူသူ ငါငါ ဒိုု.အားလံုး
ဟာ အတၱ စြဲေနႀကလို.ဘဲ ။


လူေတြဟာ ကိုယ့္ ၀ကၤဘာထဲက ကိုယ္ မထြက္နိ္ုင္ႀကေအာင္ ပိတ္မိေနႀကတယ္ ။ မူေတြကို လူေတြက ေရးစြဲခ်မွတ္တာ မွန္ေပမဲ့ အခ်ိန္နာရီ အလို္က အေၿခအေန
ေတြဟာ တေရြ.ေရြ.ေၿပာင္းလဲ ေနတာ မို္. လူေရးတဲ့ မူေတြကို ေလွ နံဒါးထစ္ ပံုေသယူလို.ေတာ့ မရဘူးဆိုတာ ကို ေတြရမယ္၊ ဒီေန.ဟာဒီေန. မနက္ၿဖန္ဟာ ေနာက္တေန.ဘဲ။ တေရြ.ေရြ.ေၿပာင္းလဲမွဳေတြ ကို မၿမင္သာနို္င္ေပမဲ့ ရုတ္တရက္
ေၿပာင္းမွဳ ဆိုတာေတြလဲ ၿဖစ္တတ္တယ္။ မီးေတာင္ေတြလို တေငြ.ေငြ. ေလာင္
ေနရာက ၿဗဳန္းကနဲ ေပါက္ကြဲ တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ေဘးပါတ္၀န္းက်င္အေပၚ မဆို္င္
ေသာ ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္မွုေတြ က်ေရာက္လာရင္ မီးေတာင္ ေပါက္တာဟာ တခ်ိဳ.လူေတြအတြက္ ကမာၻ မီးေလာင္တာနဲ့ ဘာမွ မၿခားဘူး ။ ခံနို္င္သူခံ ေသသူေသ ေပ်ာက္သူေပ်ာက္ဘဲ ။ တခ်ိဳ.မ်ားဆိုရင္ ေက်ာက္ၿဖစ္ ရုပ္ကၽြင္းေတာင္ၿဖစ္သြားႀကတယ္ ၊ အခုေခတ္မွာ တခ်ိဳ.လူေတြဆိုရင္ ေႀကးရုပ္ သံရုပ္ ေတြ အၿဖစ္ေတြ.ရတယ္ ။

ရုပ္တု ကိုးကြယ္ၿခင္း အေလ့အထ ၿမန္မာေတြမွာ ရွိတယ္ ။ ဗုဒၵဘာသာကို အေနာ္ရထာ ခ်ီးၿမင့္ခဲ့တာေတာင္ ဒီေန.ထိၿမန္မာေတြမွာ နတ္ကိုးကြယ္မွဴ ရွိေနတာကို အထင္အရွားေတြရေတာ့ ၊ လြတ္လပ္စြာ ယံုႀကည္ကိုးကြယ္မဳွု
ဆိုတာဟာ ၿမန္မာနိင္ငံမွာ ရွိေနတာကို ဘယ္သူက ဘာေတြေၿပာေနႀကသလဲ ? ဂ်ီ အီး ဂ်ီ လန္.ဆိုတာ မ်ားလား ?


လူ က ေရးစြဲခ်မွတ္တဲ့ မူေတြ၀ါဒေတြ ဟာ လူေတြက သူတုိ. ေတြႀကံဳရင္ဆို္င္
ေနရတဲ့ အခက္အခဲၿပသနာေတြကို ေၿဖရွင္း သူတို.လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သူတို.
ဘာသာ ေရးသားၿပဌာန္းၿပီး လိုက္နာေဆာင္ရြက္ႀကဘို. ရည္ရြယ္ခဲ့တာဘဲ ၊ မလို္က္နာသူကို ဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာလဲ တခါတည္းၿပဌာန္းတယ္။ ေခါင္းၿဖတ္ လက္ၿဖတ္ ေၿခၿဖတ္ တံက်င္သွ်ိဳ ေရေဖ်ာက္ ေ၀ွးသင္း နားေဖါက္ ႀကိမ္ရို္က္ စသၿဖင္ ၿ့ပစ္ဒါဏ္ဆိုတာေတြ ရွိတယ္ ၊ တခ်ိဳ.နိုင္ငံေတြ မွွာ ဒီေန.ထိ ဒီၿပစ္ဒါဏ္
ေတြကိုေပးတံုးဘဲ ၊ ရိုးေနလို.ဘယ္ေခြူးတေကာင္မွေတာင္ေဟာင္သံမႀကားရ
ဘူး၊၊

ေၿပာေၿပာေနတဲ့ အေနာက္ဖက္ ၊ အေရွ.ဖက္ မူ၀ါဒဆိုတာေတြ ကြဲၿပားမွူေႀကာင့္ လို္က္နာသူေတြ ကြဲၿပားၿပီး စစ္ေတြ ၿဖစ္လိုက္ႀကတာ မၿပီးေတာ ဘူး။ ကိုယ္မူ ကိုယ္၀ါဒနဲ့ ဘာေႀကာင့္ ေအးေအး မေနနို္င္ႀကတာလဲ ၊ မႀကာခဏ ေမးခြန္းကို. အေၿဖေပးနို္င္သူမရွိပါဘူး ၊ အားလံုးဟာ က်ည္းလန္.စာ စားေနႀကတာပါ၊ ဒီေန
ရာမွာ ကိုယ္ခ်င္းဆာစိတ္ ဆိုတာကေတာ . ကိုယ္က သူမ်ားအေပၚ ဗိုလ္က် ၿခင္ရင္ ႀကံစည္ေနရင္ ၊ သူမ်ားက ကိုယ့္ အေပၚ ဗိုလ္က်မွာဘဲလို.ထင္ေနု စိုးရိမ္ေနတာဘဲ ။


ဗိုလ္က်တယ္ ဆိုတာ ကံ ၅ ပါးက်ဴးလြန္သူေတြရဲ့ အက်င့္ဆိုး ။ သူမ်ားပစၥကို တန္ရာတန္ဘိုး မေပးဘဲ နည္းမ်ိဳးမ်ိဳး တို္က္ခို္က္လုယူ ေနတာေတြ၊ ဗိုလ္က်လို.ရတဲ့သူအေပၚက်တယ္ ၊ အရပ္ရပ္မွာ က်င့္သံုးေနတယ္၊ ခံၿခင္သူလဲခံ မခံၿခင္
သူလဲ ခံ ဘဲ။ ဒီေန. ဒို.ၿမန္မာနို္င္ငံနဲ့ ၿမန္မာေတြ သူမ်ားဗိုလ္က်တာ ခံေနရ သလား-မခံေနရဘူးလားဆိုတာကေတာ့ ကို္ယ့္အေၿဖနဲ့ ကိုယ္ရွိႀကမွာဘဲ ၊ မခံလို.ေရာဘာလုပ္နို္င္သလဲ ၊ ဘာတတ္နုိင္သလဲ ?


ၿမန္မာေတြ ကိုယ့္ေၿခေတာက္ေပၚ ကိုယ္ရပ္နို္င္ ႀကရဲလား? ဒီေမးခြန္းေမးရတာ
ေတာင္ ခပ္ရွက္ရွက္ ဘဲ ၊ နို္င္ငံတကာနဲ.ခ်စ္ႀကည္ ရင္းႏွီးစြာဆက္ဆံၿပီး စီးပြား
ကုန္သြယ္ ေရာင္း၀ယ္ ေဖါက္ကားတယ္ ဆိုတာကတမ်ိဳး ၊ သူမ်ားႀကား ေကာင္းေအာင္ ပြစိပြစိလုပ္ ၊ ေနာက္ဆံုး ကိုယ္ကဘဲ သူမ်ားလုပ္သမွ် ခံလို္က္ရ
တယ္ ဆိုတာကတဖံု ၊ မတူဘူးေလ။


ကိုယ္.တို္င္းၿပည္ေကာင္းစားဘို.ရာ ကိုယ့္တို္င္းၿပည္ကို ေရာင္းစား ရပါတယ္ လို.ေၿပာမလို.လား ၊ ဒီလိုေရာင္းရတာဟာ ၿပည္သူလူထုအတြက္ပါ တဲ့ လား- သူတိုရဲ့ ဆႏၵမွန္ေတြပါ လို. ဆင္ေၿခတက္မလို.လား? ရပါတယ္ အေလွ်က္
ေကာင္းရင္ အေထာင္းသက္သာ သတဲ့ ၊ ထစ္ကနဲဆို လူထုနဲ့ သာကို္င္ေပါက္ႀက ၊ လူထုဟာ ေဂါ့(ဒ) ၿဖစ္မွန္းမသိ ၿဖစ္ေနၿပီ လို.ေၿပာရင္ တနည္း အားၿဖင္. ဟုတ္ေနတယ္ မၿငင္းနို္င္ဘူး. ။ လူ တို္င္းဟာ ေဂါ့(ဒ) ေနႀကေတာ့ ေဂါ့(ဒ) လဲ ေႀကာင္ေနၿပီ . ဘယ္သူကို ကယ္ရမယ္ ဘာလုပ္ရမယ္ မသိ မင္းတို.လဲ လုပ္ၿခင္တာလုပ္ ၊ ငါတို.လဲ လုပ္ၿခင္တာ လုပ္မွာေပါ့ ။ မင္းတိုနဲ့ ငါတို. အေပး
အယူမွ် ရင္ၿ့ပီးေရာေပါ ၊ ဒါဆိုရင္ အားလံုး လြတ္လပ္ကုန္ႀကၿပီ ဘာေၿ့ပာစရာ
လိုေသးသလဲ ? ဥပေဒေတြ ေဘးခ်ိတ္ထားလိုက္စမ္းပါ တဲ့ လား ?


ေတာ္ေသးၿပီ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါးပါး ေပ့ါ ။