Article submitted by: minkyaw thuyein on 11-Mar-2013  
ဘယ္ရွဴ ေဒါင့္ ကႀကည့္ မလဲ ?(၁)
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊



နိုင္ငံေရးမွာ အဖ်က္သမား အႀကမ္းဖက္သမား သူပုန္ သူကန္ ဆိုတာမရွိဘူး သစၥာေဖါက္ေလာက္ေကာင္ဆိုတာမရွိဘူး နို္္င္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဆိုတာမရွိဘူး၊ အားလံုး ဟာ တိုင္းခ်စ္ၿပည္ခ်စ္ေတြ နိင္ငံေတာ္နဲ့ နို္င္ငံသားတို.အတြက္သူ.ေနရာ နဲ့သူ သူ.နည္းနဲ့သူ ေဆာင္ရြက္ေနႀကတာခ်ည္းဘဲ၊ လူအခြင့္းအေရး ပဋိန္ဥဥ္ ကုလစာတမ္းမွာေတာင္ ခြင့္ၿပဳေဖၚၿပထား သလိုလို ေၿပာေနႀကတယ္ ။



ေလထဲ တို္က္အိမ္ေဆာက္ ။ ၿကြက္ေသတခု အရင္းၿပဳဆိုတဲ့ ပံုၿပင္ေတြ ႀကားဘူးႀကပါလိမ့္မယ္ ၊ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လဲ စိတ္ကူးယဥ္ဘူးႀကပါလိမ္.မယ္၊ လ ေပၚ လူေတြေရာက္ခဲ့ တယ္ ဆိုတာဟာ စိတ္ကူးယဥ္မွဴက စခဲ့တာပါ ။ လူေတြဟာ ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ့ကိုယ္ရိွႀကတယ္ ၊ တခါတေလမွာ စိတ္ကူးယဥ္သူကို ေဘးလူေတြက အရူးလို.ေတာင္ ထင္ႀကတယ္ ၊ သူတို.လဲ စိတ္ကူးမယဥ္ ဘူး သူေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ စိတ္ကူးေတြယဥ္ၿပီးး ေယာင္ယမ္း ကန္မိလို. အိုး ခြက္ ပန္းကန္ ေတြေတာင္ ကြဲရွ ဆံုးရွုံးရတာကို ရွက္လို. ၀န္မခံနို္င္ဘူး။ သူသူ ငါငါ အားလံုးဟာ စိတ္ကူးယဥ္နဲ့ အရူးႀကီး အရူးေလး ၿဖစ္ေနႀကသူေတြ လို.ေၿပာရင္ ဘယ္သူ.ကိုမွ ေစာ္ကားတာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ ၿမင္တဲ့အတို္င္းေၿပာတာပါ ဘုရားေဟာမွာလဲ လူေတြဟာ ဥမၼတေကၠာ လို. ရွိပါတယ္ ။ အရူးေၿပာလို.ေဒါပြရမယ္ဆိုရင္ ဘုရား ေဂါတမ ကိုသာ အပစ္တင္ေပေတာ့။



ကလိထုိးရင္ ယားတတ္သူေတြရွိတယ္။ ၿမန္မာဆိုတာ ၂ ေယာက္ထဲ ေနရင္ ေတာင္ မတဲ့ဘူး၊ ရန္ၿဖစ္တတ္ႀကတယ္ တဲ့၊ ၿမန္မာမွဘဲလား စကားေၿပာ မတဲ့ရင္ ၿဖစ္တတ္တာဘဲ ၊ အဓိပါယ္ေကာက္မွားရင္ ၿဖစ္တတ္တာဘဲ။ ဒါေႀကာင့္ မ်ားလား ၿမန္မာေတြဟာ စကားသိပ္ အေၿပာဘူး ႏွဳတ္ပိတ္ ေရငံုေနႀကတာ
မ်ားတယ္ တဲ့။ ဟုတ္ လိမ့္မယ္ ၊ စကားမ်ား မ်ားေၿပာရင္ အမွားပါတတ္တယ္ တဲ့ ၊ အလုပ္မ်ားမ်ား လုပ္ရင္ ေထာင္က် တတ္တယ္ တဲ့ လား ၊ တမ်ိဳးႀကီးဘဲ ေနာ္၊ ဒါေႀကာင့္ဘဲလား မသိ၊ မလုပ္ မရွဳတ္ မၿပဳတ္ လို.လဲ ေၿပာႀကတာထင္ပါရဲ့ ။



နို္င္ငံထူေထာင္ရာမွာလဲ နို္င္ငံသားေတြ ဟာ သူတို.နို္င္ငံကို ဘယ္လို တည္ေထာင္ရရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေတြ ရွိႀကမွာကေတာ အမွန္ပါ၊ အနဲဆံုးေတာ့ သူတိုတဦးခ်င္းဟာ သူတို.ဘ၀ကို ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လို တည္ေထာင္မယ္ ဆိုတဲ့ အေႀကာင္းေကာင္းေတြ စိတ္ကူးႀကံစည္မွဴေတြ နည္းလမ္းရွာေဖြမွဴေတြ ေတာ့ရွိမွာပါဘဲ ၊ ဒီလို နို္င္ငံသားေတြ နဲ.ၿ့ပည္စံုတဲ့ နို္င္ငံတခုဟာ အဂၤါ ၅ ပါးထဲ က အေရးႀကီးတဲ့ အဂၤါတပါးၿပည့္စံုုေနၿပီ ၿဖစ္ပါတယ္၊ နို္င္ငံ/တို္င္းၿပည္ကို နို္င္ငံသား/တို္င္သူၿပည္သားေတြက တည္ေဆာက္တာၿဖစ္္ပါတယ္၊ အစိုးရ ဆိုတဲ့ထဲမွာ ပါ၀င္သူေတြဟာလဲ တို္င္းသူ ၿပည္သားေတြက ေရြးေကာက္တဲ့ တို္င္းသူၿပည္သား အခ်ိဳ.သာၿဖစ္ပါတယ္ မိုးက် ေရႊကိုယ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။



မွန္ပါတယ္ ၊ ဒီလူေတြထဲက ဘယ္သူ ဟာ ဖြတ္ ထြက္တဲ့ ေတာင္ဘို.လဲ ဆိုတာ တနို္င္ငံလံုးက ေနာက္မွသိရမွာ သူနဲ့ အနီးဆံုးသူေတြကေတာ့ သိမွာပါ ၊ အဲ ဒါဘာၿဖစ္သလဲ ဒီမိုကေရစီဘဲမဟုတ္လား လို.ေတာင္ သတၱိၿပလို္က္
အံုးမယ္ ၊ ဒီကလဲ ဒီမိုကေရစီမွာ လူကိုသည ေၿပာထားပါတယ္- ေတာင္ဘို.နဲ့ ဖြတ္မပါ ပါဘူးလို. ေထာက္ၿပမွာဘဲ ။ ေတာင္ဘို.ကို ဘုရားမွတ္သူေတြ ထြက္လာတဲ့ ဖြတ္ကို အနဲဆံုး ေတာင္ဘို.ေစာင့္ နတ္ႀကီးလို ထင္မွတ္သူေတြရ့ဲ အသိပညာဥာဏ္ကို ခန္.မွန္းနို္င္ပါလိမ္မယ္ ။ ဘယ္သူက ဘယ္သူကိုေရြးလိုက္
တယ္ တိတိက်က် ေၿပာဘို.ခက္သည့္တို္င္ သူတို.မဲဆႏၵနယ္ သိရင္ ၊ အဲဒိနယ္
က မဲဆႏၵရွင္ေတြႀကားမွာအသိပညာဥာဏ္နဲသူေတြ ရွိႀကတယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာ
ေပါက္ သိရတယ္။ ဒါေတြဟာ သတိထားရမဲ့ အခ်က္ေတြြပါ၊


ကိုယ္အတတ္နဲ့ကိုယ္ဆူး ႏွဳတ္လိုမရ ဘူး ၊ ဘယ္သူမၿပဳ မိမိမွဴ ဆိုတာေတြ ဟာ ဒါမ်ိဳးေတြဘဲေတြ ၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္ ။ ဖြဲ့စည္းပံုအေၿခခံမွာ ၿပည္သူကိုစားလည္ကို ၿပန္လည္ ရုတ္သိမ္းနို္င္ခြင့္ေပးထား တယ္ ။ လုပ္ပံု လုပ္နည္းေတြလဲေၿပာထား
တယ္ ကိုယ္ ႀကိဳက္တာ မႀကိဳက္တာနဲ့ ဘာမွမဆိုင္ဘူး မဲဆႏၵရွင္ေတြရဲ. သေဘာ
လို.ဆိုထားတယ္ ။



၁၉၄၈ ခုက လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၿမန္မာနို္င္ငံ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ အခ်ိဳလူေတြစြပ္စြဲေၿပာဆိုသလို ပန္ကါေအာက္မွာ စာပြဲ ကုလားထို္င္နဲ့ထို္င္ၿပီး ဒူးနွံ့ဇိမ္ခံ ကိုယ္က်ိဳး ရွာေနႀကတာဟုတ္မယ္မထင္ဘူး ၊ လံုး၀မရိွုဘူးလို.ေတာ့လဲကိုယ့္အေန နဲ့တာ၀န္မခံနို္င္ဘူး၊ ဘာၿဖစ္လိုလဲဆိုေတာ့ အခ်ိဳ.လူေတြဟာ တပ္ကထြက္ၿပီး ပုဂလိကစီးပြားေရး ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္လုပ္စားႀကတာေတြ.ရွိတာေတာ့ သိတယ္ ၊ ဘယ္လိုအဆက္အသြယ္ေတြနဲ.လဲေတာ့ မသိဘူး။ အထက္က လူႀကီးေတြနဲ့ အဆက္အသြယ္ရွိသူ ၊ ပါတီကို

ေငြလွဳလို.တနည္း အားၿဖင့္ အခြင့္အေရး ၀ယ္ယူတာလား ၊ မ်က္ႏွာလုပ္ တာလား ၊ လဘ္ထိုးတာလား ၊ ဘာ့ေႀကာင့္ လွဳတာလဲလို. ေတြရင္း ၊ နို္င္ငံေတာ္ အစိုးရကို ေပးေဆာင္ရမဲ့ ၀န္ေဆာင္ ခေတြ အၿပည့္အ၀ ေပးေဆာင္ၿပီးၿ့ပီီလား၊ အားလံုးကင္းရွင္း ၿပီးသား ဆိုရင္ နိဗၸာန္န ပစၥေယာ ေဟာတု ဘဲလို.ဘဲ ထင္မိတယ္၊ ကိုယ္ထင္ၿခင္တာထင္လို.ရတယ္ေလ ၊ သာဓု ၃ ႀကိမ္ေခၚရမယ္ ၊ ဘယ္သူ.ကို ဘာမွ မစြပ္စြဲဘူး၊ သူခိုး ဒါးၿပ လူလိမ္ လူေကာက္ဆိုတာ နိင္ငံတကာမွာ ရွိတယ္ ။ လွဴသူဟာ အဖ်က္သမား ဗံုးခြဲသမားေတြကို ေရာ ဒီလိုမ်ား လွဴေနသလားလို.ေတာ့ ကိုယ္ဟာ ကို ႀကိတ္ၿပီး ေတြးမိတာေတာ့ အမွန္ဘဲ။ မၿဖစ္နို္င္ဘူးလို. မေၿပာနို္င္ ဘူးေလ။ ဆက္ေႀကးေပးတာတို. ပရွိတက္ရွင္းဖီး ဆိုတာေတြက လဲ ရိွေသးသမို.လား ။ ဘယ္ကေရာက္လာတဲ့ ထုံးစံ ယဥ္ေက်း မွဴေတြ လဲ ေတာ့ မသိဘူး ။



ဆက္ေၿပာရရင္ ၁၉၄၈ ခုက လြတ္လပ္ေရးခဲ့တဲ့ၿမန္မာနိုင္ငံမွာ ေခတ္မီ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူ ေတြအားလုံး၊ အစိုးရ အသီးသီးေတြအားလံုးက မူ၀ါဒေတြခ်၊ စီမံကိန္းေတြခ်ၿပီးနည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ.ေဆာင္ရြက္ခဲ့ႀကတာကို လူတိုင္း သိၿခင္မွသိမယ္ ။ မသိသူလဲရွိမယ္ ။ မသိၿခင္ေယာင္ေဆာင္သူေတြလဲရွိမယ္ ။ နို္င္ငံ ထူေထာင္ရတာထိ္မ္းသိမ္း ရတာ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲ ရွိခဲ့သလဲဆိုတာ သိသူေတြ သိႀကပါ
လိမ့္မယ္ ။



စကားအရာ ေၿပာရရင္ ေတာ့ ၿမန္မာနို္င္ငံ တိုးတက္ဖြံ.ၿဖိုဳး ေအာင္ လုပ္ဘို.ေနေနသာသာ ၿမန္မာနိုင္ငံရွိေနတာေတာင္ တသက္လံုး ဖုတ္တဲ့ ငါးပိ ရွိေလေတာင္္ မထင္သူ ၊ ဗမာဆိုရင္ မသိၿခင္ပါဘူးလို.ေၿပာခဲ့သူ ၊ မေကာင္းတတ္လို. အေမ ေသခါနီးမွ ၿမန္မာနို္င္ငံကို ေလယဥ္ေမာင္းသမားပို.ေပးလို အူယားဖါးယား ေရာက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကို ၿမန္မာေတြ က ဖေအ့မ်က္ႏွာနဲ. ပုခံူးေပၚထမ္းတင္လိုက္ႀကတာမွာ နို္င္ငံနဲ့ လူမ်ိဳးကို ခ်စ္ ခ်စ္ တခ်စ္ထဲ ခ်စ္သြားတာ ၊ ခီ်းက်ရာေပ်ာ္တဲ့ ႀကက္မႀကီး တေကာင္နဲ.ဘာမွ မၿခားဘူး ။ ဘာေႀကာင္.မ်ားပါလိမ့္ ၊ လွဳိင္းစီး ေလစီး ေရစီးနဲ့ လို္က္ရတာ သိပ္ေတာ့ မခက္ပါဘူး ။ ဒါေတြကေတာ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ လူဆိုတာ သူဇါဂနဲ့ သူဘဲမို.သတိေတာ့ထားရမယ္ ၊ ရရင္ရ မရရင္ခ် စိတ္ ကေလး ကေတာ လူတို္င္းမွာ
ရွိႀကတယ္ ဆိုတာ သူလဲ သိမွာဘဲ ။ သူ.အေႀကာင္း သိသူေတြ အမွန္ကိုသိတဲ့ မ်က္ၿမင္ သက္ေသေတြ နားႀကားသက္ေသ ေတြ မေသႀက ေသးပါဘူး ။ ေၿပာမေကာင္းလို.ဘာမွ ထူးမွာ မဟုတ္ဘူူးဆိုၿပီး သူကိုညွာတာတဲ့သေဘာနဲ. မေၿပာဘဲ နွဳတ္ဆိတ္ေနႀကတယ္၊ မွန္ပါတယ္ ဘာမွလဲ ပိုထူးလာမွာ မဟုတ္
ပါဘူး၊၊



ႀကားဘူးႀကမွာေပါ့ ကူလအတြင္းေရးမွူဳးခ်ဳပ္ တေယာက္ၿဖစ္ဘူးတဲ့ Kurt Waldheim ( Austria )ဟာ နာဇီပါတီ၀င္ အမွုဴထမ္း ၿဖစ္တယ္ဆိုတာ သူ သမတေလာင္းအၿဖစ္ စာရင္းတင္မွ ေဖၚထုနတ္ခဲ့ႀကတယိ ကုလမွာ ၁၀ ႏွစ္ ၁၀ မိုး လုပ္ေနတုန္းကေတာ့ ဘယ္ေခြးမွမေဟာင္ခဲ့ဘူး၊ ဘယ္လူမွလဲ ပါးစပ္ မဟ ႀကဘူး ။ နာနာဘာ၀ ၀ိနာဘာ၀ ဆိုတာ ရွိတယ္ သူရဲေခ်ာက္တတ္တယ္ ဆိုတာရွိတယ္ ၊ ၿမန္မာေတြလဲ အစိမ္းေသ ေသတဲ့ သူရဲေတြရဲ့ အေခ်ာက္ခံ
ေနႀကရပံု ရွိတယ္ ။



၁၈၈၆ ခုမွာ ၿမန္မာတနို္င္ငံလံုးကို အဂၤလိပ္က မတရားသိမ္းပို္က္တုန္းက ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ သီေပါမင္း စိုးစံ ေနတဲ့ တခုတည္းေသာ နို္င္ငံ ၿဖစ္တယ္ ။ တခုတည္းေသာ ၿမန္မာနို္င္ငံတည္ေထာင္ခဲ့သူေတြ ၊ တည္ေထာင္ ဘို.ႀကိဴးစား သူေတြမွာ ေအာင္ၿမင္သူေတြရွိသလို မေအာင္ၿမင္သူေတြလဲ ရွိႀကတယ္ ၊ ေအာင္ၿမင္သူေတြ ဟာ ၿမန္မာ အင္ပို္င္ယာ ဆိုတာေတာင္ တည္ေထာင္နို္င္
ခဲ့ႀကတယ္ ၊ ေနာက္ပို္င္းမထိမ္းသိမ္းနို္င္လို.တခုထဲေသာ ၿမန္မာနိုင္ၿဖစ္ဘို.ေနေန သာသာ ရွိတဲ့ နို္င္ငံ မၿပိဳ ကြဲသြားရေအာင္ဘဲ ေခါင္းေဆာင္ေတြမနဲ
ႀကိဳးစားခဲ့ရတယ္။ လမ္းကေတာ့ မဆံုးေသးပါဘူး ။ ၿမန္မာနို္င္ငံဆိုတာ တခ်ိန္က ေပ်ာက္သြားဘူူးတယ္ ဆိုတာ မွတ္မိႀကမွာ ေပါ့။ နို္င္ငံေတာ္ ဟာ အဒြန္.မရွည္ ဘူးလို.ေၿပာရမယ္လား ၊ မတည္ၿမဲေသးဘူးလား ဘဲ။



အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေပး၊ စေတးၿပီး ၁၉၄၈ ခုနွစ္က လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့တဲ့ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ၿမန္မာေတြအားလံုး ဟာ လြတ္လပ္ေရး ဆိုတဲ့စကားကို သူ.ကၽြန္သေဘာက္ဘ၀က လြတ္ေၿမာက္ေရး လို ဘဲ နားလည္ လိမ္.မယ္ ၊ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုမာွ ၁၈၆၁ မွ ၆၅ ထိ ကၽြန္စံနစ္ဖ်က္သိမ္းေရးစစ္ပြဲ (သို.) အေမရိကန္ ၿပည္တြင္းစစ္ ဆိုတာၿဖစ္ခဲ့တယ္။ ကပၸလီ ဆိုတဲ့ လူမဲ နီးဂရိုး ေတြ ကၽြန္ဘ၀က လြတ္ေၿမာက္ခဲ့ႀကတယ္ ၊ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စု ကိုယ္တို္င္ဟာ ၿပင္သစ္ ၊ အဂၤလိပ္. မကၠစီကို တိုနဲ့စစ္ၿဖစရတာ လြတ္လပ္ေရး
စစ္ပြဲေတြ တို္ကခိုက္ခဲ့ရတာ မနဲဘူး ။ ၿမန္မာေတြဟာ ကၽြန္ဘ၀ကို ဘယ္နည္း ဘယ္ပံုနဲ့မွ ၿပန္မေရာက္ဘူးလို.မွတ္ခဲ့လိမ့္မယ္ ၊ ဒါကေတာ ကၽြန္ၿပဳနည္း ဘယ္ ႏွမ်ိဳးရွိတယ္ ဆိုတာ ၿမန္မာေတြလိပ္ပတ္မလည္ လို.လဲၿဖစ္လိမ့္မယ္ ၊ လူပါး မ၀ လို.လဲ ၿဖစ္နို္င္တယ္ ၊ တကယ္ေတာ့ ၿမန္မာေတြဟာ ရိုးသားသူေတြမို.လဲ သူမ်ားလွဲ့ၿခင္တို္င္း လဲွ.ံတာကို ခံေနရတာဘဲ ၊ သနားစရာသတၱ၀ါေတြ ဆိုရင္ပို မွန္မယ္ ။



ေမတၱာ ထားၿခင္း၊ ခြင့္လြတ္ၿခင္းေတြရဲ့ ႑ုုတိယ တန္ခိုးေတြနဲ့အခုဆိုရင္ နိုင္ငံေရး ၊စီးပြားေရး လူမွဳေရး ေတြမွာ သူ.ကၽြန္သေဘာက္ ၿပန္ၿဖစ္လာႀကၿပီ ဆိုတာေတာင္ ရိတ္စားမိႀကပံုမရွိဘူး ။ အူမ မေတာင္.လို သီလ မေစာင့္နိ္ု္င္ဘူး မ်ားေၿပာႀကမလား မသိ ။ ဘာသာေရး သာသနာေရး ပို္င္းမွာဆိုရင္လဲ ခရစ္ယန္နဲ့ အစၥလမ္ တို.ႀကားမွာ ထြန္.ထြန္.လူး ေနရတယ္ ၊ ဘာသာ သာသနာထြန္းကားေရးတာ၀န္ရွိသူေတြဟာ လုပ္ရမဲ့ အလုပ္မလုပ္ ၊ မလုပ္ရမဲ့ အလုပ္လုပ္ၿပီး အဂတိလို္က္စားေနႀကတယ္။ ၿဖစ္ၿခင္း ပ်က္ၿခင္းဟာ သဘာ၀ လို. ၿမန္မာေတြ စြဲၿမဲစြာယံုႀကည္ႀကတယ္ ။ ေဟာသူက လဲေဟာတယ္၊ ေၿပာသူကလဲ ေၿပာတယ္ ။ ပ်က္လွ်င္အစဥ္ ၿပင္လွ်င္ခဏဆိုၿပီးလဲဆိုရိုးစကား
ရွိတယ္ ပ်က္တာကို ပ်က္တဲ့အတို္င္းဘဲ ထားရင္ ထာ၀ရ အစဥ္ အပ်က္ႀကီး ၿဖစ္ေနလိမ့္မယ္၊ ၿပင္လို္က္ရင္ ခဏနဲ့ေကာင္းသြားနို္င္မယ္၊ ဒီကေတာ့ ဒီလိုဘဲ
သေဘာ ေပါက္တယ္ ။


တခုထဲေသာၿမန္မာနို္င္ငံျဖစ္ေရးဆိုတာကို အစဥ္တစိုက္ေဆာင္ရြက္ထိမ္းသိမ္းခဲ့.လိုလဲၿပည္ေထာင္စုသမတၿမန္မာနို္င္ငံ ဆိုတာ ဒီေန.တည္ရွိေနေပမဲ့ေခါင္းေဆာင္
ေတြဟာ ႀကိဳးတန္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနႀကရသလိုၿဖစ္ေနတယ္ ၊ ၿမန္မာစကား
မွာ ၿပည္ေထာင္စု ဆိုတာ ရွင္းေနတယ္ ၊ အဂၤလိပ္စကားမွာ ယူနီယံ နဲ ယူနိက္တက္ ဆိုတာကြဲတယ္ ၊အႏွစ္သာရၿခင္း မတူတာေတြ ၿဖစ္နို္င္တယ္ ။ စကားအသံုးအႏွဳန္း ကြဲၿပားမဳွု ဟာ အႏွစ္သာရ ကြဲၿပားမဳွုကို ေဖၚၿပတယ္ ။ စကားလံုး ေလသံကြဳဲမွဳ ေႀကာင့္လဲ အဓိပါယ္ ကြဲၿပားၿခားနားမွဳကို ၿဖစ္ေစတာ

အမွန္ဘဲ ၊ ေလာကႀကီးမွာ မတူေသာ အခ်င္းအရာေတြဟာ တပံုႀကီးဘဲ ။ ဒါေႀကာင္လဲ ယူနီယံ မဟုတ္တဲ့ ဖယ္ဒရယ္ ၿပည္ေထာင္စု ကို လိုလားေႀကာင္း တခ်ိဳ.ကတင္းခံ ေနႀကတယ္ ။ ဆိုဗီယက္က ယူနီယံ ခဲ့တာေႀကာင္ ၿမန္မာေတြ

ကလဲ ယူနီယံ ခဲ့ တာလားလိုယူဆရင္ ဖယ္ဒရယ္ ကေရာ ဘယ္ ဖယ္ကို ဒရယ္ႀကတာလဲ လို.ေမးမယ္ ၊ အေမရိကန္စံနစ္ဟာ ၿမန္မာတခ်ိဳ.လို လူမ်ိဳးနဲ့ ဘာသာေပၚမွာအေၿခ မခံဘူးဆိုတာေၿပာဘူး ၿပီး ၿပီ။



ၿမန္မာနို္င္ငံတခုတည္းေသာ နိုင္ငံမၿဖစ္ေစလိုသူေတြက ကြဲၿပားၿခားနား
ေနတဲ့ တို္င္းရင္းသားလူမ်ိဳးစူေတြ အေႀကာင္း ၿပခဲ့တာ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မတို္င္ခင္္
ကတဲ ကဘဲ၊ အဂၤလိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ သူတိုအေပၚဘဲ သတၱဳခ်ရမယ္၊ သူတို. အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ နို္င္ငံေတြအားလံုးဟာ အကြဲအၿပဲခ်ည္းဘဲ၊ ဒိူ.ရဲ့ အိမ္နီးခ်င္း
ကုလားၿပည္ဆိုရင္ ၃ နို္င္ငံ ကြဲရတယ္၊ တရုတ္ၿပည္ဆိုရင္ လဲ ၃ နို္င္ငံကြဲရတဲ့ သာဓကေတြ ရွိတယ္ ။ ၿမန္မာကို တနိင္ငံထဲၿဖစ္ဘို. ၁၉၅၈-၅၉ မွာ ႀကိဳးစား ၿပန္ေတာလဲ ၁၉၆၁ ခုမွာ လူမ်ိဳးစု အခ်ိဳ.ရဲ့ခ်ိန္းေခ်ာက္မွူဴေတြေႀကာင့္(ပထစ) အစိုးရဟာ အစစအရာရာ ဘာမွ မထိမ္း နို္င္ေတာတဲ့ အေၿခေရာက္လို. ၁၉၆၂ ခုႏွစ္က စစ္ဖက္က အာဏာသိမ္းၿပီး္ ၿမန္မာနိင္ငံဟာ ၿမန္မာပို္င္ ၿဖစ္လာတာ
ေတြ ကိုု လူေတြကိုယ္တို္င္ပါ၀င္ခဲ့ေပမဲ့ တန္ဘိုးမထားခဲ့ႀကဘူး ။ တဖက္ကလဲ ဆီ ဆံ ဆား ၿငုတ္ ႀကက္သြန္. ထမီ အကၤ် ီ ခြဲတန္္းခ်ေနတာကို တန္းစီေနခ့ဲ
ႀကရလို.လဲ၊ သူတိုဘာလုပ္လို.ဘာကို္င္တယ္ဆိုတာမသိ၊ သတိထားၿခင္မွ ထားလို္က္ မိႀကမယ္၊ အတိမ္အနက္ကိုမသိ ၊ တေန. ၄ က်ပ္ ေန.တြက္ရရင္
္ၿပီးေရာ နဲ့ ေက်နပ္ေနခဲ့ႀကတယ္။၊


အဲဒါလို ၿမန္မာနို္ငငံရဲၿဖစ္ပ်က္ၿပဳၿပင္ေၿပာင္္းလဲမွဳေတြကိုုႀကံဳခဲဘူးသူေတြကေတာ့ ၿမန္မာနိင္ငံေရာ နို္င္ငံသား ေတြရဲ့ လူေနမွဳအဆင့္အရပ္ရပ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္တယ္၊ မတိုးတက္ဘူး ဆိုတာ သိႀကတယ္ ။ ေခတ္ကာလ ကြဲျပား ၿခားနားသလို၊ ကြဲၿပားေသာလူေတြရ့ဲ အသိစိတ္ေတြကလဲ ကြဲၿပားတယ္ ။ လူေနမွဳ အဆင့္အတန္းဟာလဲ အစိုးရရဲ. အေထြေထြ မူါဒေတြနဲ့ပါတ္သက္
ၿခင္းမရွိဘဲ ၊ ကြဲၿပား ၿခားနားႀကတယ္ ဆိုတာရွိတယ္ ။ အစိုးရ ေတြက ခ်မွတ္တဲ့ စီးပြားေရး မူ၀ါဒေတြဟာ ေအာင္ၿမင္သင့္သေလာက္ မေအာင္ၿမင္ဘူး လို ေၿပာ ႀကတယ္ ၊ ဘယ္သူေတြအပို္င္းက ခ်ိဳးယြင္းသလဲဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရွဴေဒါင္နဲ့ ကိုယ္ေပါ့။

ဆက္ရန္