Article submitted by: minkyaw thuyein on 23-Feb-2013  
ဘယ္သူ အပစ္ကင္းသူလဲ ?
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး









မွန္ပါတယ္ အသိတရားရွိသူ - မရွိသူ၊ ကၽြတ္တန္း၀င္သူ မ၀င္သူ ၊ ဘုရားပြင့္

မွန္းေတာင္မသိသူေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာမွန္ပါတယ္ ၊ ေဂါတမ တရားကို အခုခ်ိန္ထိ လက္မခံသူေတြ ရွိေနေသးတာကိုက သက္ေသ ခံေနပါ တယ္ ။ ဒါကေတာ့ ေဂါတမကို ဘုရား ၊ ေဂါတမ တရားကိုမွ တရားလို.မွတ္ယူ ေနသူ

ေတြ အတြက္ ၿဖစ္ပါလိမ္.မယ္ ၊ ေဂါတမ ကိုယ္တို္င္ ဂဂၤါ၀ါလု သဲစုအမွ်ေသာ

ဘုရားမ်ားရွိခဲ့ ဘူးေႀကာင္း ေဟာဘူးတယ္ လို.သိရပါတယ္ ။ ဒါကိုလက္ခံရင္ အၿခားဘုရားေတြြနဲ့ အၿခားတရား ေတြရွိတယ္ဆိုတာလက္ခံရလိမ့္မယ္ ။

ဥပမာဘဲ ေၿပာရရင္ ဘုရား ၉ ဆူ ၊ ၂ ႀကိတ္ ၈ ဆု ဆိုတာ မ်ိဳးေတြ ေပါ.။









ဒီလိုလက္မခံသူေတြရွိေနလို.၊ လူေတြဟာ ကံ ၅ပါးကိုေစာင့္ထိမ္းႀကၿခင္း

မရွိႀကဘူးဆိုရင္။ ေဂါတမ အပစ္လား လူေတြရဲ.အပစ္လား ? အဆင္း ဘီးတတ္ တာ လြယ္ပါတယ္ ။ ဒီကယူတဲ့ အဓိပါယ္ ကေတာ့ ၿမန္မာနို္ငံမွာလဲ

ဒီနည္းႏွင္ႏွင္ပါဘဲ ဘုရားေတြကမ်ားလို္က္တာလို. ေၿပာဘူး ပါတယ္ ၊ ႏွုိင္းရတာေတာ့မေကာင္းပါဘူး ၊ ဘယ္ဘုရားက ဘာေဟာေဟာ ၿမန္မာနိုင္ဟာ ၊ သုခ ဘံုၿဖစ္ဘို. လူေတြက လုပ္ႀကရမွာ ဖန္တည္းႀကရမွွာ ဆိုတာကို လူတို္င္း လူတိုင္းကသိရမယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီ အားကိုးနဲ့တေယာက္တေပါက္

လုပ္ေနႀကလို.မၿဖစ္ဘူး။ ငါလုပ္ၿခင္တာ ငါလုပ္မယ္ ငါ့အခြင့္အေရးဘဲ လို.ေၿပာဆို လုပ္ကို္င္ေနလို.မၿဖစ္ဘူး၊ ငါသာမွန္တယ္ အားလံုးမွားတယ္လို.လုပ္ ေနလို.မရဘူးလို.ၿမင္တယ္၊ ခုခ်ိန္ထိ ၿမန္မာေတြ မသိႀကေသးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ သိႀကမွာလဲ ။








အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ကိုရင္ႀကီးဘဲ ၿဖစ္ေစ ဒီကဘဲ ၿဖစ္ေစ မအုပ္ခ်ဳပ္

ရင္ ေခါင္းမေဆာင္ရင္ မကယ္ရင္ ၿမန္မာနိင္ငံနဲ့ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ေကာင္းစားဘို.မၿမင္ဘူး ေသဖြယ္ရာသာရွိေတာ့တယ္ လို. ေၿပာရမလိုၿဖစ္ေနၿပီ။









မွားမွန္ေရြးဘုိ့က ခတ္ ခက္ခက္ တဲ့ ၊ ကိုယ္ကိုယ္တို္င္ အမွားအမွန္ဘာဆိုတာ


မသိလို. အေရြူးရ ခက္တာၿဖစ္လိမ့္မယ္ ၊ ကိုယ္က သိၿပန္ ေတာ့လဲ သူမ်ားကမသိလို. လက္မခံတာေတြ ၊ ခံယူခ်က္ ခ်င္းမတူရင္ အသိခ်င္းတူဘို.ခက္တယ္ ဆိုရင္ပိုမွန္လိမ့္မယ္။ အားသာသာေလာက္ ဆိုေတာ့ ဘယ္ဟာက အားသာ ဘို.လိုမလဲ အမွားက လား-အမွန္က လား ၊ အမွားၿဖစ္ေစ အမွန္ၿဖစ္

ေစ တခု စီဘဲရွိတာမို. မမွားရင္ မွန္ရမယ္ ၊ မမွန္ရင္ မွားရမယ္ ဘဲ ၊အမွန္ကို

အမွန္အတို္င္း အမွားကိုအမွား အတို္င္း၊ ဘာေႀကာင့္လက္မခံနို္င္ ႀကတာလဲ ? တခုထဲေသာ အမွန္တရားဆိုတာရွိသလား၊ ရွိရင္ ဒါကို အားလံုးက ဘာေႀကာင့္

မမွားေသာ အမွန္ ရယ္လို. လက္မခံႀကတာလဲ?









ဒီေနရာမွာ ေၿပာရရင္ ၊ မဂၤလာ ဆိုတာ ဘာ ဘာလဲ လို. ေမးေတာ့ ေဂါတမက အေၿဖ ၃၈ ခု ေပးခဲ့ တယ္ ၊ အမွန္တရားဆိုတာ တခုထဲ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့ အဓိပါယ္ဘဲလို.ယူဆရမလား၊ ေစာဒကတက္ စရာဘဲေပါ့။ တၿခားကိစၥေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိပါေသးတယ္ ေလ ၊ သစၥာ ၄ ပါး တို.ဘာတို.ေပါ့ ။ ၿမန္မာေတြဟာ အူ၀ဲ ဆိုကထဲက ဗုဓၵ၀င္ ၅၅၀ နိပါတ္ေတြ ၊ ဓမၼပါဒေတြကို လူႀကီး ေတြကဖတ္ၿပလို.၊ အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြလိုေၿပာၿပလို.၊ ဘုန္းႀကီးေတြ

ကလဲ ေဟာႀကတာေတြနဲ့ပါ နားညီးေနတာဘဲ ၊ စာေတြ.ေတြ အေတာ္ဘဲၿပည့္

စံုေနႀက ပံုဘဲ ၊ ဒါေတြသာေၿ႔ပာရရင္ ၿမန္မာေတြ အေတာ္ဘဲ အေနရ အေသရ ႀကပ္ေနတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္မယ္။ ဒါေႀကာင့္ နို္င္ငံေရးမွာဘာသာေရး ၀င္မပါ

ေစလိုသူ ေတြရွိသလို ၊ ဘာသာေရးကို ခုတုန္းမလုပ္ဘို. ေၿဟထားတယ္၊ ဘာသာေရးဟာ လူေတြ ယဥ္ေက်းတိုးတက္ မွဴရဲ့ အေၿခခံၿဖစ္တယ္လို. ယံုႀကည္

ႀကသူေတြလဲ ရွိတယ္။









ႀကံဳလို.ေၿပာရရင္ လူဘ၀ကို ေရွာင္တိမ္းသူေတြဟာ လူေတြနဲ့ကင္းေအာင္ေနႀက တရားဓမၼေဟာ ႀကားၿပီး ညႊန္စရာရွိညႊန္ သတိေပးစရာရွိရင္ေပး ၊ လူကိစၥအ၀၀မွာ ၀င္မရွုတ္နဲ့လို.ေၿပာရမလား၊ ဘုရားေဟာထက္ပိုၿပီးလဲ သူတို့ေဟာနို္င္ႀကတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုရင္ ရိုင္းရာမ်ားက်သြားမလား၊ တၿခားဘာသာေတြက ဘုန္းႀကီး ရဟန္း မယ္သီလနဲ ၿမန္မာနို္င္ငံက ဗုဓၵဘာသာ ဘုန္းႀကီး ရဟန္း မယ္သီလ အေရအတြက္ ဘယ္ သူေတြကမ်ားမလဲလို.လဲ မႀကာခဏ စဥ္းစားမိတယ္ ၊ ဒီထဲမွာ အစစ္အမွန္

ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲလို.ေမးရ စစ္ေဆးရေအာင္ကလဲ ကိုယ္ကေတာ့ အရည္အခ်င္း မမီတာအမွန္ဘဲ ။ လူေတြအေနနဲ့ကလဲ ဗုဓၵဘာသာ၀င္လို.ေၿပာရေလာက္ေအာင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြမ်ားၿပီး ဘာကိုမွ မေရာင့္ရဲ

နိင္ႀက ၊ ဘယ္သူကိုမွ မေက်နပ္ ၊ ေကာင္းတယ္မထင္ ၊ ထင္ၿပန္ရင္လဲ ေကာက္ရိုးမီးလို၊ ေ၀ေလေလဆိုတဲ့ စကားေတြဟာ ၿမန္မာေတြနဲ့အပ္စပ္

ပါတယ္၊ သူမ်ားေကာင္းစား ကိုယ္ထက္သာသြားတာကို မၿမင္သာ မရွဴစိမ္.၊

့္ ခြဲၿခားေၿပာစရာတခုကေတာ့ မညီမွ် ေသးတဲ့ လူ.အလႊာေတြလို.ေၿပာရမလား မသိဘူး၊ သမရိုးက်စကားကေတာ့ ေတာသား ၿမိဳ.သား ၊ ေခတ္မီသူ. ေခတ္ေနာက္က်သူေတြ လို.ေၿပာရင္ သေဘာေပါက္ႀကလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္၊









ၿမန္မာနို္င္ငံဟာ ဗုဓၵဘာသာနို္င္ငံၿဖစ္ေနလို. နိင္ငံ့အေရးကိစၥေတြကို ဘုရားကု ကုေနလို.မရ ဘူး၊ သိပၸံနည္းနဲ.လက္ေတြ က်ရမယ္ ၊ ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြလဲ သူတို. အေလွ်ာက္ ဘာသာ သာသနာ ဆို္င္ရာကိစၥေတြမွာ ၀င္လုပ္ရင္ ၀င္လုပ္ ၊ ဒါေပမဲ့ လူကိစၥေတြမွာ ၀င္မရွဳတ္ႀကဘို.အေရးႀကီး တယ္၊ ၿမန္မာနိုင္ငံ မွာ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းေတြ သီးသန္.ေနရာ အထုူးေနရာေတြ ေပးႀကပါတယ္ ပညာရွိေတြ အၿဖစ္ စာေပတတ္ ပုဂိုလ္ေတြအၿဖစ္ မွတ္ယူေလးစားလွ်က္ပါ ၊ ေခတ္မကုန္ေသးဘူး ၊ ဒါကို ရပိုင္ ခြင့္ အခြင့္ေကာင္းႀကီး အၿဖစ္ သူတို.ကိုယ္သူတို.အေပါ ႀကီးေတြ ၿဖစ္ေအာင္

လုပ္ေနႀကရင္ေတာ့လဲသူတို. ေႀကာင့္ဘဲ့ ဘာသာ သာသနာပါ ေပ်ာက္လိမ့္အံုး

မယ္။ ဘာညာမသိ ဘုန္းႀကီး၀င္ရွဴတ္လိုတို္င္းၿပည္ပ်က္ခဲ့ရဘူးတာ ေၿပာဘူးပါ

တယ္ေလ။









တညီတညြတ္ထဲ ဆိုတာနဲ. ညီညြတ္ႀကဘို.ဆိုတာဟာကြာၿခားပံုရွိပါတယ္ ။ စစ္တပ္ထဲမွာ တေသြး တသံ တမိန္.ဆိုတာကို အေလးထားရတာပါ ၊ မဟုတ္ရင္ တိုင္ၿပည္ ၁၀ ပါးေမွာက္ကုန္ပါလိမ့္မယ္ ၊ အမိန္.မနာခံ မဳွေတြ ရွိႀကတယ္ဆိုတာလဲ အေၿခအေနေပၚတည္ၿပီး ၿဖစ္လာတဲ ကိစၥေတြပါ ။ ရလဒ္ ေပၚမွာ ႀကည့္ၿပီး ခြင့္လႊတ္ၿခင္း ဆုခ်ဂုဏ္ၿပဳၿခင္း၊ အပစ္ေပးၿခင္းလိုအပ္ရင္ အေသသတ္ ကြပ္မ်က္ ၿခင္းမ်ိဳးၿပဳတယ္လို. ႀကားဘူးပါ တယ္ ။









ထပ္ေၿပာရရင္ ခတ္မ်ားမ်ားနဲ့ အားသာသာေလာက္ဆိုရင္ေတာင္အလုပ္ျဖစ္

္ေလာက္ပါၿပီ တဲ့၊ အဲဒါ ဒီမိုကေရးစီဘဲေပါ။ ဒါေပမဲ့ ေရစီတာလား မီးစီတာလား ေရလိုၿခင္သလား ဆီလိုၿခင္တာလား ၊ ေရမ်ားေရနို္င္ မီးမ်ား မီးနို္င္ဆိုတာဟာ သတိ အင္မတန္ထားရပါတယ္ ၊ အမွား အမွန္ ကို လမ္းလြဲသြားေစ နို္င္ပါ တယ္။ ေရနဲ.ဆီကေတာ့လဲ တၿခားစီပါ။









ဒါကိုဘဲေၿပာေနတာ မဟုတ္လား၊ လုပ္နို္င္တာ ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္လုပ္မလား

မလုပ္ဘူး လား ဘဲ ၊ အနာသိရင္ ေဆးရွိတယ္ဆိုတဲ့ စကား ၊တၿခားေဆးေတြနဲ့

မေပ်ာက္ရင္ ကြင္နိင္ေဆးဘဲၿဖစ္ေစ ေဆးခါး ႀကီးဘဲၿဖစ္ေစ ၊ တမာရြက္ၿပဳတ္ဘဲ

ၿဖစ္ေစ၊ ခါးမွသာခါး ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ေတာ့မ်က္ေစ့ မွိတ္ ႏွာေခါင္း ပိတ္ၿပီး ၿမိဳ်ခ်ရမွာဘဲ၊ မုန္းလို.မဟုတ္ဘူးေလ ၊ ရက္စက္မွေႀကကြဲတဲ့ ၊ Sometimes you have to be cruel to be kind လို.ေၿပာရင္ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာတို.နား လည္ပါ

တယ္ ၊သူတို. လဲ လုပ္ေန(က်ဴးလြန္) ေနႀကတာဘဲ ။ သူတို. လုပ္ေတာ့ ေကာင္း

တယ္ သူမ်ားလုပ္ေတာ့ဆိုးတယ္ ဆိုတာေတြက စၿပီး မတရား မမွ်တတာေတြ ၿဖစ္ေနတာ၊ လက္နက္အားကိုးနဲ့ဘဲ ၊ အာဏာဆိုတာ ေသနတ္ ေၿပာင္း၀က လာတယ္ ဆိုတာ မွန္တုန္းဘဲ ရွိေနတုန္း ဘဲ ။ ၿငင္းႀကစမ္းေစၿခင္တယ္ ။









ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ကိုယ္ဟာကိုယ္ထလုပ္လုပ္၊ လူနဲစုကဘဲ ေရြးေရြး ၊ လူမ်ားစုကဘဲ ေရြးေရြး ေခါင္းေဆာင္ဟာ ေခါင္းေဆာင္ဘဲ ၊ လူအႀကိဳက္လိုက္ေၿပာ လူအႀကိဳက္လို္က္လုပ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္လား၊ လူအမ်ားအတြက္လိုအပ္တာကိုလုပ္ေပးတဲ့ေခါင္းေဆာင္လား ဒါဘဲကြာမယ္၊ လူေတြအေနနဲ.ဘယ္သူ.ကို ေထာက္ခံႀကမလဲ ဆိုတာ စိတ္၀င္စားစရာေပါ့ ။









ဘုန္းႀကီးေတြ သကႍန္း၀တ္ႀကတာ အပူ အေအး မွဲ. ၿခင္ ေၿမြ ကင္း သန္းတ့ိုမွ ကာကြယ္ ရန္လို.ဆိုတယ္၊ မွဲ. ၿခင္ ေၿမြ ကင္း သန္း မရွိတဲ့အရပ္မွာ ကိုယ္တုံးလံုးေနမယ္လိုေတာ့ ယူဆလို. မရပါဘူး ၊ ေဂါတမဘုရားပြင့္ရာ ဘာရာဏသီ ဗုဒၵဂယာမွာဘဲ ကိုယ္တုန္းလံုးနဲဘာက်င့္ေနႀကတယ္ မသိရတဲ့ ပုဂိုလ္ေတြ ေတြ.ခဲ့ရဘူးတယ္၊ အက်င့္လြန္တယ္လို.ေတာင္ မေၿပာ၀ံ့ပါဘူး ၊ သူတို.လိုကိုယ္ မက်င့္ နိုင္တာေတာ့ အမွန္ဘဲ ဆိုတာ၀န္ခံတယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္ဘဲထင္ပါရဲ့ သကၤန္း

ေလးေတာ့၀တ္ဘို. ေဟာ တာၿဖစ္မယ္ ၊ ပိုး ဖဲ ကတၱီပါ ဘန္ေကာက္ သကၤန္း

ဆိုတာကေတာ့ ေခတ္အလိုက္တိုးတက္လာတာ ေတြၿဖစ္လိမ့္မယ္၊ သစ္ေခါက္ဆိုး ပံ့သကူ သကၤန္း မ၀တ္လို.ေတာ့ ဘုရားရဲ့အမိန္.မနာခံတာ

အန္တု တာ ဟုတ္ၿခင္မွ ဟုတ္မယ္ ။ ေခတ္နဲေလွ်ာ္ညီ လာတာကို အၿပစ္ေၿပာ

ႀက မလား၊တိုးတက္လာတာ လို.လက္ခံမလား ၊ ဆုတ္ယုတ္တာလား၊ တဲေက်ာင္းသီတင္းသံုးတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ တိုက္ေက်ာင္းေလေအးစက္နဲ့

ေနာက္ဆံုးေပၚတုိယိုတာ ကရိုလာနတ္ရထားနဲ.စ်ာန္သေဘာ ေဒသဇါရီ ၿကြေနတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြ ဒုနဲ့ေဒး၊ ဘုန္းႀကီး၀တ္စား တာေတာင္ ကိုယ္က်ိဳး မပါဘူးလုိ.ခုေခတ္မွာေၿပာလို.မရ နိင္ဘူး ၊ ဘုရားေဟာနဲ. ညီမညီ စစ္ မေန

နဲ့ေတာ့ ၿမင္တာနဲ့ သိတယ္ ။ ကိုယ္လဲ သကၤန္း၀တ္ဘူးတာဆိုေတာ နဲနဲပါးပါး သိတယ္ ။









လြန္ခ့ဲတာႏွစ္ ၂၆၀၀ ေက်ာ္တုန္းက ဘုရားေဟာခဲ့တာဆိုေတာ၊့ ဘုန္းႀကီးတို.ရဲ.ဖြဲ.စည္းပံု အေၿခခံ ဥပေဒကို တေၿဖးေၿဖး ၿပင္ဆင္ေန တယ္ထင္တယ္၊ သူမရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ပိုင္း ၿပင္စရာရွိရင္ ၿပင္ပါ လို. ဘုရားကလဲခြင္ၿပဳခဲ့တယ္လို.အခ်ိဳ.ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြက အေသမွတ္ထား

တယ္ ။









စစ္ေအးကါလ ဆိုတာတကယ္ရွိသလား။ က်ဳပ္တသက္မွာေတာ့ မႀကံဳဘူးပါဘူး ၊ နိင္ငံတိုင္းဟာ စစ္ကို ရင္ဆိုင္ဘို.အနဲအမ်ားဆိုသလိုၿပင္ဆင္

ထားႀကတယ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ စစ္လဲတိုက္တတ္ရမယ္ - ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလဲ ေဆာင္ရြက္နိ္င္ရမယ္လို. လူႀကီးေတြ ေၿပာတာႀကားဘူး ပါတယ္။ ၿမန္မာ့

ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဒီေနရာမွာ ေတာ့ အၿပစ္ေၿပာစရာ မၿမင္ပါဘူး ။ နန္းမေတာ္မယ္နဳ ၊စုဘုရားလတ္တို.နဲ အၿခားေသာ သူ.ကၽြန္မခံ အာဇာနီမေတြ ရွိဘူးတယ္လို.သိရပါတယ္။









က်ဳပ္တို.ေခါင္းေဆာင္ေတြ မွန္သမွ် ဘယ္ေခါင္းေဆာင္မွ ေသာက္သံုးမက်

ဘူးလို. ဆိုရင္ေတာ့လဲ လြန္တာေပါ့ ။ ကိုယ့္အသိလား။ သူမ်ားအေၿပာလား ဘယ္သူေၿပာသလဲ ေလသံႀကားတရားနာတာ ဘဲလား ။ သူတိုသာအသံုးမက်

ရိုးမွန္ရင္ ၿပည္ေထာင္စု သမတၿမန္မာနို္င္ငံ လို.ေတာင္ေခၚစရာ ရွိေတာ့မယ္ မဟုတ္ဘူး ၊ သူတိုဘာလုပ္သလဲ ကိုယ္ဘာလုပ္ဘူးသလဲ ဆိုတာနဲ့ နို္င္းယွဥ္ ႀကည့္ရင္ ေကာင္းမွာပါ ။









ကမာၻ.ရာဇ၀င္မွာ လီယိုနီးဒတ္(စ) ေခါင္းေဆာင္တဲ့ စပါတန္ ၃၀၀ ဆံုးရံုးရတာ သစၥာေဖါက္ေတြ ေႀကာင့္ဘဲဆိုတာကို ထပ္ၿပီး သတိေပးပါရေစ။ ၆၅ ႏွစ္အတြင္းဘာမွၿပတ္ၿပတ္သားသားမလုပ္နို္င္ တာေတြဟာ အေႀကာင္း

အမ်ိဳးူမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္ ၊ ၿပင္ပ ပေယာဂ ေတြေႀကာင့္၊ သစၥာေဖါက္ေတြ ေႀကာင့္လဲ အပါအ၀င္ ္ပါဘဲ ဆိုတာ လက္မခံၿခင္ေန သိေတာ့သိပါလိမ့္မယ္ ၊ ၿမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး အခ်ဳပ္အၿခာအာဏာပို္င္မဳွုေတြကိုထိခိုက္ ေနၿပီ ဆံုးရွံဳဳး

ေနၿပီဆိုတာ ၿမန္မာေတြ သိႀကရဲ့လား ၊ အသက္ရွင္ေနနို္င္ေရးဟာ အေရးႀကီး

တာမွန္ပါတယ္ ၊ ဘယ္လို အသက္ရွင္ေနထို္င္မွာလဲဆိုတာ ကိုေရာ သိႀကရဲ့

လား ?









၁၉၈၈ ခုက ၿပည္သူေတြ ဆႏၵထုတ္ေဖၚခဲ့ႀကတုန္းက ေခါင္းေဆာင္ခဲ့သူေတြဟာ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ထည့္ မစဥ္းစားခဲ့ ႀကဘူးလား ။ အာဏာရမွ ဆက္လုပ္မယ္ ဆိုၿပီး ခိ်ဳထား ခဲ့ပံုရတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ လုပ္ရတာ မခက္ပါဘူး ၊လြယ္တာမွသိပ္ကိုလြယ္ပါတယ္၊ လုိၿခင္တ့ဲလူကို လိုၿခင္တာ ေပးလုိက္ ၊ ေနာင္ခါလာေနာင္ေဈ းေတြ သိပ္မ်ားေနတယ္ ၊ ကေလး အငိုတိတ္ သြားဘို.အေရးႀကီး တယ္၊ ဒီငိုသံေႀကာင့္ ေဘးလူ သူတပါးေတြကိုပါ အေႏွာက္အယွက္ၿဖစ္ ေနတယ္ ။ ကေလးဆိုတာ နိဳ.ဆာတိုင္း ေသးစိုတိုင္း ငိုမွာဘဲ ။ အငိုရပ္လဲ ခဏဘဲ ေပးတာနဲ့ေရာေက်နပ္မလား ၿပီးေရာ လား ၊ ေဘးဘယ္ညာကို လွည့္ၿပီး ေသးမပန္းရင္ ေတာ္ေသးတယ္မွတ္ ။









ၿမန္မာနို္င္ငံရဲ.အေၿခအေနမွန္ အရပ္ရပ္ကို နိုင္ငံသားတိုင္းသိသင့္ သိထို္က္

ေနၿပီ။ ေကာင္းသထက္ ေကာင္း ေအာင္ဘာလုပ္သင့္ၿပီလဲ ဆိုတာကို အခုခ်ိန္ထိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းထုတ္မေၿပာဘဲ ဆရာစား ခ်န္၊ ၿမံဳေစ့ေစ့ အတြတ္တြက္ နဲ.ညီးေန ညဴေနႀကေသးတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ၊ ကိုယ့္နို္င္ငံ ၊ ကိုယ့္ေရြး တဲ့ေခါင္းေဆာင္ကို သူကတမ်ိဳး ၊သူေရြးတဲ့ေခါင္းေဆာင္ကို ကိုယ္က

တမ်ိဳး ၆ ၿပား မေၿပာနဲ့ ၂ ၿပား ေတာင္မတန္ေအာင္ ေၿပာေနႀကတာ. ကိုယ္ကိုယ္

တို္င္က ဘယ္ႏွၿပားတန္သလဲ ဘာေတြလုပ္ခဲ့ဘူး သလဲ ?









ၿမန္မာေတြဘဲ။ ကိုယ့္စကားလား သူမ်ားစကားနား၀င္ေနတာလား ပေယာဂ၀င္ေနႀကသလားဆို တာလား ေတာ့ မသိဘူး ၊ သိတာက ကိုယ္ခံစြမ္းအားနဲရင္ ပေယာဂ ၀င္တတ္တယ္ အပမီတတ္ တယ္ ဆိုတာဘဲ၊









လူမ်ိဳးဘာသာ ဆိုတာေတြေဘးခ်ိတ္ၿပီး ။ နိ္င္ငံေတာ္နဲ.နို္င္ငံသားဆိုတာ ကိုေရွ.တန္းတင္ ႀကရင္ ေကာင္းမယ္ ၊ ဒို.နိင္ငံ ဒို.လူမ်ိဳး အတြက္ ဒို.ေခါင္းေဆာင္ေတြကို တဦးခ်င္း ေကာင္းမယ္ထင္တဲ့ အႀကံဥာဏ္ ေတြ ေပးႀကဘို.လိုတယ္ ၊ အႀကံေပးအဖြဲ.ဖြဲ.ၿပန္ရင္ သူမပါရလို. ငါ မပါရလို. သူ.လူ ငါ့လူဆိုတာေတြနဲ့ ရွဳတ္ကုန္အံုးမယ္ ၊ ကေလးဆန္ဆန္ ငါမပါရလို. သူမေကာင္းဘူးလို.ေၿပာခဲ့တာေတြ၊ အခု ငါ ပါ ရၿပီေလ၊ လာမယ္ ႀကာမယ္တဲ့ လား၊ ဘယ္ေတာ့လာမွာလဲ ဘယ္ေလာက္ႀကာမွာလဲ ခန္မွန္းခ်က္ကေလးမ်ား

မေပးနို္င္ဘူး လား ၊ လိုရမယ္ရ အထုတ္ကေလးမ်ား ၿ႔ပင္ထားရေအာင္ နိုင္ငံေရးဆိုတာ ဒါေတြဘဲ လို.မေမြးခင္ကထဲက သိတယ္ ။








ဆက္ရန္