Article submitted by: minkyaw thuyein on 14-Jan-2013  
အစားမေတာ္ တလုပ္ ၊ အသြားမေတာ္ တလွမ္း ၊
ဒို.လူကေလးမ်ား ဆိုသေလး ။


လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ ဒို.ရန္သူတဲ့လား ? ၊ လဘ္ေပး လဘ္ယူ ဆိုတာေတြကို ဘယ္သူမွ ႀကိဳက္ပံုမရဘူး ၊ လက္ခံပံု မရွိဘူး ၊ မႀကိဳက္သလိုနဲ့ တေၿပာထဲ ေၿပာေနႀကတာႀကားရတယ္ ၊ ကိုယ္က ေၿပာေတာ့ ကိုယ့္ စကားဘဲေပါ့ေလ။ ေၿပာၿခင္တာသာ ေၿပာေနႀကတယ္ ၊ ကိုယ္ဟာကိုယ္ေရာ ကင္းႀက ရွင္းႀကရဲ.လား ?


အရင္က မကင္းရင္ အခုကင္းေအာင္ လုပ္ႀကရလိမ္.မယ္ ၊ ကိုယ္က ေပးသူဘဲ ၿဖစ္ေစ ယူသူဘဲၿဖစ္ေစ အဂတိ လိုက္စားသူၿဖစ္တယ္ ၊ မႀကိဳရင္ မလိုလားရင္ ကိုယ္ကိုတိုင္ ရပ္တန္းကရပ္ ၊ သူမ်ား လဲ ကိုယ္. ေနာက္ကလိုက္လာၿပီး ရပ္ႀကလိမ့္မယ္ ။ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလိုက္စားမွဳဆိုတာ အေဖၚအေပါင္းလို တယ္၊ လက္ခုတ္တီး သလို တဖက္ထဲ တီးလို.ရတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။


ဒိရင္ကလဲထပ္တလဲလဲ ေၿပာဘူ.တယ္ ၊ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလိုက္စားမွဳ ကင္းလိုရင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ကင္းရဲ.လား ဆိုတာစစ္ၿပီး ကိုယ့္ဟာကို ကင္းေအာင္လုပ္ သူမ်ားကို ေနာက္မွေၿပာ ၊ ကင္းေႀကာင္း မွန္ရာ ကို သစၥာဆို ဘုရားသခင္ထံ တိုင္တည္ရဲ သလား? ေရႊတိဂံု ၊ ဆူးေလ၊ ဘိုတေထာင္ တို.မွာ ဘုရားစူး က်ိန္ရဲ သလား ? ဒါေပမဲ့ လဘ္ေပး လဘ္ယူ အဂတိလိုက္စားမွဴေတြကို လူတို္င္းလိုလုိက တနည္းမဟုတ္တနည္း နဲ့ က်ဴးလြန္ လိုက္စားေနႀကတယ္ ဆိုရင္ မွန္မလား ?



ရင္ထဲရွိတာ စြတ္ေၿပာရရင္ အစြန္းထြက္ၿပီး ငရဲေတြ ႀကီး ကုန္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္ ၊ ႀကီးၿခင္လဲ ႀကီးေစေတာ့ အမ်ားေကာင္းစားဘို.၊ နိုဳင္ငံေတာ္နဲ. နိဳင္ငံေတာ္သားတို.အတြက္ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလိုက္စားမွဳ ကင္းရွင္းဘို.ေၿပာသင့္တယ္ထင္တာကို ေၿပာရမယ္။ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ ၊ အဂတိလိုက္စားမွဳ ဆိုတာေတြ ဟာ နည္းအမ်ဳိးမ်ိဳး အဖံုဖံုနဲ.ရွိတယ္ မရည္မတြက္နိဳင္ေအာင္ မ်ားၿပားတဲ့ မ်က္လွဲ. ၊ လက္လွဲ.၊ န၀လွဲ. ပညာ ေတြဆိုရင္ ပို မွန္လိပ္မယ္ ။


ဒို.တေတြအားလံုးမွာ ဘာသာတရား ဆိုတာေတြ ဆိုဆံုးမစကားေတြ အသီးသီး ရွိႀကေပမဲ့ ဒါေတြကို ဒို. လိုက္နာၿခင္းမရွိ. လုပ္သင့္တာမလုပ္ရင္ မလုပ္သင့္တာလုပ္ရင္ကို ဒို.တေတြဟာ အဂတိ လို္က္စားေနၿပီ ၿဖစ္တယ္ ။ ပိုက္ဆံယူ လက္ေဆာင္ တံစိုး ထိုးမွ မဟုတ္ဘူး ၊ ေႀကာင္သူေတာ္ ႀကြက္သူခိုး၊ ဟစ္ပိုခရစ္ စာရင္း၀င္သြားရင္ ကိုဘဲ အဂတိလိုက္စား သူေတြဘဲ လို.အႀကမ္းအားၿဖင့္ ေၿပာလိုရတယ္ ။


လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလိုက္စားမွဳ နဲ.ပါတ္သက္ၿပီး ႏွိမ္နင္းေရး တို္က္ဖ်က္ေရး ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ၿမန္ာမာနိုဳင္ငံမွာ တခ်ိန္က ဦးႏု လက္ထက္ကတည္းပ စ သံုးလံုး ( ဘီ အက္(စ) အို္င္) ဆိုတာဖြဲ.ၿပီး. အႀကီး အက်ယ္ ၀ါဒၿဖန္.ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္ ၊ လိွဴင္းႀကီး ေလွေအာက္ ေတာင္ႀကီး ဘ၀ါးေအာက္ မီးမ်ားေတာ့မီး ေရမ်ားေတာ့ေရ လို.ေၿပာရင္ နားလည္ႀကမလား မသိဘူး ? ႏွိမ္နင္းေရး တိုက္ဖ်က္ေရး ပေပ်ာက္ေရးအစီ အစဥ္ကိုယ္တိုင္ ႏွိမ္နင္းေရး တိုက္ဖ်က္ ခံရလို.ပေပ်ာက္ မတတ္ၿဖစ္သြားရ တယ္ ။


ဒီၿပသနာကုိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ရွဴေဒါင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန အၿမင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
နဲ.မႀကာခဏဆိုသလိုတင္ၿပ သြားႀကတာေတြ.ရေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ ႏွိမ္နင္း တို္က္ဖ်က္ဘို.တိတိက်က် ၿဖစ္ေၿမာက္ေအာင္လုပ္နိုဳင္ဘို. အႀကံဥဏ္ နည္းလမ္း
ေတြ ေပးသူ မရွိသေလာက္ နဲ လွတယ္ ၊ ဘယ္လိုယူဆရမလဲေတာင္ မသိဘူး? လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလိုက္စားမွဳေတြဟာ ကမာၻနဲ့တ၀ွန္းက်ယ္ၿပန္.စြာ ၿဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာလဲ ဒို.အသိဘဲ ။ ကမာၻတည္စ ကတည္းက ရွိေနတယ္ ဆိုရင္ေရာ မွားမလား ။


အစက ၿပန္ေကာက္ရမယ္ဆိုရင္ လဘ္ေပးသူ မရွိရင္ လဘ္ယူသူမရွိဘူး ၊ ေပးသူ အၿပစ္လား ယူသူရဲ. အၿပစ္လား? ေပးသူ ယူသူ အတူတူဘဲ ၊ ၂ ဦးစလံုး အဂတိ လိုက္စားတာဘဲကိုး ၊ လဘ္ လာဘ လက္ေဆာင္ တံစိုး ထိုးၿခင္းဟာ ၊ မိမိ အၿပစ္မွလြတ္ကင္း/သက္သာရေအာင္ ၊ မိမိလုပ္ငန္း ကိုင္ခန္း မ်ားေခ်ာမြတ္ ေအာင္ၿမင္ရေအာင္ ၊ ပူေဇာ္ၿခင္း(သို.) စေတးၿခင္း မ်ားလို.ေၿပာလို.ရတယ္ ။


၃၁ ဘံုရဲ. အထက္ဘုံေတြၿဖစ္တဲ့ နတ္ၿပည္ ၆ ထပ္နဲ့ ၿဗဟၼာဘုံ ၂၀ ေတာင္ အလကား မေရာက္ဘူး၊ နိဗၸာန္ ဆိုတာ မမွန္းနဲ.ေတာ့ ၊ လဘ္ေပး လဘ္ယူ သူဟာ ငရဲ ၄ ထပ္ကို သြားရတတ္သတဲ့။ ယံုႀကသလား ? တကယ္ ယံုႀကည္တယ္ဆိုရင္ ဘာေႀကာင့္ လဘ္ေပးသူ/လဘ္ယူသူ ၿဖစ္ေနႀကတာလဲ - အဂတိလိုက္စား ေနႀကတာလဲ ?


အူမ မေတာင့္လို.သီလ မေစာင့္ဘူးဆိုၿပီး အဓိပါယ္မရွိတဲ့စကားေတြ ေၿပာႀက အံုးမလို.လား ? မဆိုင္တာ ေတြ ၊ အူမေတာင့္သူေတြလို.ဆိုနွုိဳင္တဲ့ သန္းၿကြယ္
ေတြ ကုေဋၿကြယ္ေတြ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ နဲ့ ကင္း တယ္လို. ဆိုၿခင္သလား?
သူတို.က ပိုေတာင္ ဆိုးအံုးမယ္ လိုအပ္ရင္ လူေတာင္သတ္ႀကတယ္ တဲ့ ။


အဂတိလိုက္စားမွဳ ႏွိမ္နင္းေရး တိုက္ဖ်က္ေရး ပေပ်ာက္ေရး ကို ၿမန္မာနိဳင္ငံမွာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ဦးနဳ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဘ၀ ကတည္းကဘဲ ။ ဦးသန္းေရႊ လက္ထက္ကေတာင္ ဒု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဦးခင္ညြန္.အပါအ၀င္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ကို လူၿမင္ေကာင္း လူႀကားေကာင္းေအာင္ ေထာင္ထဲ သြင္းၿပလိုက္ ေသး တယ္၊ ၀မ္းခ်ဳပ္ ဆီးခ်ဳပ္ေတြကို ၀မ္းသြား ဆီးသြားသက္သာေအာင္ ၀မ္းႏဳွုတ္ေဆး ၊ ဆီးေဆးေၿကြးလို္က္သလိုရွိေပမဲ့ ၊ ေနာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ၀မ္းခ်ဳပ္ ဆီးခ်ဳပ္ မၿဖစ္ေတာပါဘူးလို အာမ မခံ နိဳင္ဘူး ေလ ၊ တၿခား လူတခ်ဳိ.ေတာ့ လူေရာ နာမယ္ပါ ႀကက္ေပ်ာက္ ဌက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္သြားတာ ဘယ္သူမွ သတိထား
လိုက္မိပံုမရွိဘူး၊ ၿပီးေတာ့လဲ ၿပီးသြားတာ ဘဲ မဟုတ္လား။ ဒါဘာလဲ ဆိုေတာ့ အသြားမေတာ္ တလွမ္း ၊ အစားမေတာ္ တလုပ္ ဆိုတဲ့ ၿမန္မာ စကား ၊ တန္ေဆး လြန္ေဘးလို ဆို တာကလဲ ရွိေသး မဟုတ္လား? ႀကာႀကာ ၀ါးမဲ့ သြား အရိုး ႀကည့္ေရွာင္ တဲ့ ။


ဒို.နို္င္ငံနဲ.ဒို.လူမ်ိဳးဘဲ မဟုတ္ဘူး ၊ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ ၊ အဂတိလိုက္စားမွဳ
ဟာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုနဲ. ကမာၻအရပ္ရပ္ကို ၿပန္ႏွံ.ေနတာ ၊ တာ၀န္ရွိ ပုဂိုလ္ေတြက လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ ၊ အဂတိလိုက္စားမွဳ ေတြ ကို တရား၀င္ေအာင္ ဥပေဒေဘာင္၀င္ေအာင္ေတာင္ ဥပေဒၿပဳ ေနႀကတယ္ ။


သာသနာေရးပါတ္၀န္းက်င္ေတြမွာပါ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပး ကင္ပြန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
တတ္ႀကတယ္ ၊ သိကၡာ လြတ္ ၀တ္နည္းလြတ္ ေတြ ရွိေသးရင္ လူ.ေလာက ပါတ္၀န္းက်င္မွာေတာ ေၿပာမေနနဲ.ေတာ့ ။ နိဗၸာန္ေရာက္ ေႀကာင္း တရားတခု ။ အလွဴေပးခါ ရွင္ၿပဳပါ ၀ိဟာရာေတာ္ေက်ာင္းနဲ. ဇရပ္ တန္ေစာင္းလွဴ ပါ သံဃာေတာ္ ေတြ ဆြမ္းေကၽြး ၊ မရွိ နြမ္းပါးသူေတြကို ဖိတ္ခါ စားႀကပါ ေသာက္ႀကပါ ကုန္သေလာက္လွုဴပါ တဲ့ ?

ေကာက္ၿခင္တဲ့ အဓိပါယ္သာ ေကာက္ႀကေပေတာ့ ။ ဒါေတြ မလုပ္နိဳင္ရင္ နိဗၸာန္ ဆိုတာ စိတ္ကူးထဲေတာင္ မထည္.နဲ့လို အဓိပါယ္ေဖၚရမလား ဘဲ။

တလံုးတည္းေသာ စကားကေတာ့ လွဴ ၿခင္း - တန္းၿခင္း ၊ တနည္းအားၿဖင့္
ဒါန ဆိုတာဘဲေပါ့ ၊ အဲဒီစာရင္းထဲ ၀င္တြားရင္ ဘယ္သူမွ ဘာမွ လုပ္လို.မရေတာ့ဘူး ။ နိုင္ငံေရးေလာက စီးပြားေရးေလာက က နိဳင္ငံေရးသမား စီးပြားေရး သမားေတြဟာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာစကား တလံုးၿဖစ္တဲ့ ဒါန
ဆိုတာကို ဘယ္လို အလြဲသံုးစား ၿပဳေနႀကတယ္ဆိုတာ ေတြ.နွုိဳင္တယ္ ၊ ကိုယ္က်ိဳး - အမ်ားအက်ိဳးလို. ခြဲၿခားေၿပာအံုးေတာ့ ၊ ကုိယ္က်ိဳးကေတာ့ တနည္းမဟုတ္ တနည္း ပါတာဘဲ ခံစားဘို.ဘဲ ။


ဒါေတြ အားလံုးဟာ ကိုယ့္ကို လူသိမ်ားေအာင္ နတ္ ၿဗဟၼာ အားလံုးက အသိအမွတ္ၿပဳေအာင္ ေႀကာ္ၿငာတာ ကိုယ့္ကိုေထာက္ခ ံအားေပးေအာင္ လဘ္ထိုးတာဆိုရင္ ဘာေၿပာၿခင္သလဲ ?


ခရစ္ယန္ဘာသာကေရာ ဘာေၿပာထားသလဲ ? ကိုယ္လုပ္သမွ်အၿပစ္ေတြကို ေယရွဳက ခံတယ္တဲ့လား ? ေကာင္းကင္ ဘံုမွာရွိတဲ့ ခရစ္ေတာ္ထံ အိပ္ရေအာင္ တဲ့ လား ? ဒါဟာ မွန္ခဲ့ရင္ ေယရွဳခရစ္ ကိုယ္တို္င္က သူကို ယံုႀကည္ေအာင္ သူ.ကို အားထားေအာင္ သူ.ကို ေလးစားကိုးကြယ္ေအာင္ တနည္း လဘ္ထိုးတာ ဟုတ္ဘူးလား ၊ ေယရွဳကိုယ္တိုင္က အၿပစ္ရွိသူကို အၿပစ္မယူဘူး၊ ဒီအၿပစ္
ကိုသူက ခံမယ္ဆိုတာ အဂတိ လို္က္စား တာဘဲ လို.ၿမင္တယ္ ။

နိဳင္ငံေရးေလာကမွာ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလို္က္စားမွဴေတြ ကေတာ့ ရွယ္ဘဲ ၊ အားလံုး တရား၀င္ တယ္ တရားမွ်တတယ္ ။ ၿပည္တြင္းေရာ ၿပည္ပနဲ့ ဆက္ဆံရာမွာ ေတြ.ရတယ္ ၊ ကိုယ့္အၿမင္ေၿပာရရင္ ၊လဘက္ရည္တခြက္
ေသာက္ဘို.လဖက္ရည္ဘိုးဆိုတာပါ အက်ံဳး၀င္တယ္ ၊ ထမင္းဆို္င္မွာ ထမင္း တပြဲ ေၿကြးတာလဲ ပါ တယ္ ၊ ပရိုတိုေကါေတြ ပရိုရွည္ေကါေတြ နဲ. ထမင္းေရပူ
လာ လွ်ာလြဲ ေၿပာမေနနဲ့.ေတာ့၊


ဗုဒၵဘာသာမွာ နိဗၸာန္ဏ ပစၥေယာ ေဟာတု လို.ဆိုေလ့ရွိတယ္ ၊ မိမိၿပဳသမွ်
ေကာင္းမွဳသည္ နိဗၸာန္သို. ေရာက္ေႀကာင္း အေထာက္အပံ့ ၿဖစ္ပါေစ သတည္း တဲ့ ။ နိဗၸာန္ေရာက္ၿခင္လို. လုပ္ႀကတာ နိဗၸာန္ဆိုတာ ေမၽွ်ာ္လင္.ခ်က္ ၊ စိတ္ကူး ထဲမွာေတာင္ မရွိရင္ လုပ္ႀကပါ့မလား ? ၿမန္မာနိဳင္ငံမွာ ဗုဒၵဘာသာ မထြန္းကား
ေသးတဲ့ ကာလနဲ့ ထြန္းကားကာလ ဘယ္ေလာက္ ကြဲၿပားၿခားနားတယ္ဆိုတာ
ေလ့လာစရာ အခ်က္အလက္ ေတြ မေတြ.မိဘူး၊


လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလို္က္စားမွဴေတြဟာ ကင္ဆာ လို ကု မရတဲ့
ေရာဂါၿဖစ္ေပမဲ့ ေခတ္ေပၚေရာဂါ တခုေတာ့လဲ မဟုတ္ၿပန္ဘူး ၊ ေၿပာရမယ္
ဆိုရင္ ၊ လူတေယာက္ ဘုရင္ ၿဖစ္ၿပီ မင္းၿဖစ္ၿပီ ဆိုရင္ ဘုန္းႀကီး လာၿပီဆိုရင္ ေရႊေတာ္ၿခင္လို. မ်ိဳးေတာ္ၿခင္လို.ကိုယ့္သမီး ေတာင္ေပးတဲ့ ဖေအ မေအ ေတြ တပံုႀကီးဘဲ ၊ သူတို.ဟာသူတို. ဖါေခါင္းႀကီးေတြ ၿဖစ္သြားတာကိုေတာင္ သတိ
မရွိေအာင္ကို ဂုဏ္မႊန္ အာဏာ ပါ၀ါ မႊန္ေန ႀကတယ္ ။ ဒါဟာ လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိလို္က္စားမွဴေတြ ကို ေပၚလြင္ ထင္ရွားေစတာဘဲ ။


ေၿခမေကာင္း ေၿခၿဖတ္ ၊ လက္မေကာင္း လက္ၿဖတ္ ၊ ေခါင္းမေကာင္း ေခါင္းၿဖတ္ ႀကဘို.ဘဲ ရွိေတာ့တယ္ ။ ေကာင္းသူကို ကယ္ ၊ မေကာင္းသူ ကိုဖါယ္ရွား ၿခင္း မၿပဳ မလုပ္နိဳင္သမွ် လဘ္ေပး လဘ္ယူမွဴ အဂတိ လိုက္စားမွဴေတြပေပ်ာက္ ဘို. မလြယ္ဘူး ၊ နိဳင္ငံေတာ္ စည္ပင္သာယာ တိုးတက္ဘုိ.မလြယ္ဘူး ။


လူ.အခြင့္အေရး ဆိုတာနဲ. တိုင္းရင္ေတာ့ ေလာကမွာ လူေတြ မလုပ္နိုင္တာ မရွိ သေလာက္ဘဲ ၊ လုပ္သင့္ သလား မလုပ္သင့္ဘူးလားဆိုတာ နဲ.တိုင္းမယ္ဆိုရင္
ေတာ့ လူဆိုတာ လူ.အသိဥာဏ္ လူ.အသိတရား လူ.က်င့္၀တ္ ေတြရွိရလိမ့္မယ္ ၊ ဒါေတြကို သက္ဆိုင္ရာ ယံုႀကည္ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ ဆိုတာေတြက သင္ၿပတယ္လို.ဘဲ ေၿပာၿခင္တယ္ ၊


တနည္းေၿပာၿခင္တာက သက္ဆိုင္ရာ ယံုႀကည္ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာေတြရဲ. သြန္သင္ဆံုးမ ႀသ၀ါဒေတြဟာ လူ.အခြင့္အေရး ေတြကို ဟန္.တားေႏွာက္ယွက္ ပိတ္ပင္ေနတယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ဘာသာ ကို စြန္ပစ္.လိုက္ႀက ဘို.ဘဲ ရွိေတာ့တယ္ ။


နားလိုက္ အံုးမယ္ေလ - ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး ေပါ.