Article submitted by: minkyaw thuyein on 29-Dec-2012  
ကၽြတ္တန္း၀င္ထို္က္/ မထို္က္သူ ။
place holder




ဒုိ.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊



သူမ်ားရူးတိုင္း ကိုယ္လိုက္ရူးဘို.မလိုပါ ။ အရူးကို အမဲသား မေၿကြးပါနဲ.ႏြားၿမင္တိုင္းလက္ညွိဳးထိုးေနပါလိမ္.မယ္ တဲ့။ ယဥ္ယဥ္ေလးနဲ.ရူးေနသူူကို သိပါ ၊ သြက္ခ်ာပါဒ ထက္ပိုၿပီးသတိထားသင့္ပါတယ္ ။ ပုဂိုလ္စြဲ မရွိသင့္ ။ တရားဆိုတာကိုယ္မွာသာရွိပါတယ္ စသၿဖင့္ စသၿဖင့္ေတြ ေပါ့။



ၿမန္မာစကားမွာ ေပးကားေပး၏ မရ ေၿကြးကားေၿကြး၏ မ၀ ဆိုတာရွိပါတယ္ ။ အသိတရားဆိုတာ ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္ ၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္တို.က ဘယ္ေလာက္ဘဲ ေပးေပး ရထိုက္သူမွ ရတာသာၿဖစ္တယ္ ။ ယူတတ္သူမွ ရပါတယ္ ၊ ဗုဒၵ တရားအတို္င္းေၿပာရရင္ ကၽြတ္တန္း၀င္သူ ကၽြတ္တန္း မ၀င္
ေသးသူ လို.ေၿပာရမလား မသိဘူး ၊



ဒို.လူေလာကနဲပါတ္၀န္းက်င္မွာ နက္နဲေသာ အေတြးအေခၚ-သေဘာတရားမ်ား ေတြး ေခၚေမွ်ာ္ၿမင္ေရး ဆရာႀကီး သမားႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးဘဲ ၊ ေလါေလါဆယ္မွာေတာ့ ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္ ၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္တို.နာမည္ ႀကီး တာစားေနႀကတယ္ ။ ၿပီးခဲတဲ့ရက္ပိုင္းတုန္းကဘဲ တူညီေသာ အခ်က္မ်ား ဆိုတာကိုေၿပာခဲ့ေသးတယ္ ။ အားလံုးဟာ မေကာင္းၿမစ္ ရာ ေကာင္းရာညႊန္လတ္ ခ်ည္းဘဲ၊ လိုက္နာတာ မနာတာ ဒို.တာ၀န္ ။ သူတို.ကို ခုတုန္း လုပ္စရာမလိုပါဘူး၊ ဒီလိုေၿပာရတာကေတာ သိႀကတဲ့ အတိုင္း အခ်ိဳ.က သူတို.ကို အလြဲသံုးစားၿပဳ ခုတုန္းလုပ္ေန ႀကတယ္ ။



ဒီလို ပညာရွင္ေတြကိုေတာင္ တခ်ဳိ.က ဘုရားဆိုၿပီး သူတို.ဟာသူတို.ကိုးကြယ္
ေနရက္နဲ.ေတာင္ ခုတုန္းလုပ္ အလြဲသံုးစားၿပဳေန ႀကေသးရင္ ၊ လူေတြဟာ လူလူခ်င္း ခုတုန္းလုပ္ အလြဲသံုးစားၿပဳႀကမွာကေတာ့ေသခ်ာတယ္၊ ေတြ.လဲေတြ.ေနရတဲ့ မ်က္ၿမင္ ဒိတၳ တခုဘဲ ။ လူ ဆိုတဲ.ထဲမွာ နိဳင္ငံေရး လုပ္စားေနတဲ့ နိဳင္ငံေရးသမား ဆိုတာ ေတြလဲပါတာ ေပါ.။ အေနာက္တိုင္းက အဆို တခုမွာ (လူဆိုတာ တေယာက္ကိုတေယာက္က အသံုးခ်ဘို.ဘဲ) လို.ဆိုတယ္ ၊ (အသံုးခ်ဘို.)ဘို.ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကိုေတ့ာ ကိုယ္ဟာကိုယ္ အဓိပါယ္ စီစစ္ရလိမ္.မယ္ ။



တရားအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ၿခံဳလိုက္ရင္ အသိတရား ဆိုတာပါဘဲ ၊ ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္
၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္တို. ဟာ အသိတရားမ်ားသူေတြလို.ယံုႀကည္ရတယ္ ။ သူတို.ဟာ ေလါကႀကီးကုိ ေလ့လာၿပီး သိလာတာေတြကို ဒို.ကို ၿပန္ေဖါက္သယ္
ခ်ႀကတာဘဲ. ဒါေတြကို တရားအၿဖစ္နဲ့ဒို.ကလက္ခံေပမဲ့ နက္ရွိဳင္းတဲ့သေဘာ
တရား ေတြကို သေဘာမေပါက္ႀကလို.လား ၊ လိုရင္းကို အဓိပါယ္ နားမလယ္ႀက
လို.လားမသိ ၊ လူေတြေနတဲ့ လူ.ေလာက ႀကီး ၊ လူ.ကမာၻႀကီး တခုလံုးဟာ ကမာၻဦးအစ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ တယ္လို.ကို မရွိဘူး ။
ဒါဟာ ဘယ္သူ.တာ၀န္လဲ ?



ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္ ၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္ အခ်ိန္ကာလနဲ.ေဒသ ကြဲၿပား
တာကိုေတြ.ရတယ္ ဆိုေပမဲ့ ။ အဲဒီ အခ်ိန္ကာလနဲ.အခု ဒို.ေနတဲ့အခ်ိန္ ကာလမွာ ကမာၻႀကီး ေလာကဓါတ္ႀကီး ဘာေတြၿဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို ေလ့လာ ႀကရင္ ဒို.မွာ အသိတရားေတြ ၀င္လာမယ္ ၊ ရလာမယ္ ၊ တိုးလာမယ္၊။ ဒါဟာအေရးႀကီးတယ္ ။ ဘာၿဖစ္လို.လဲ ဆိုေတာ သူမ်ား ေၿပာလို.မဟုတ္ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ေလ့လာသိရွိရတာ ၿဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ဘ၀ ကိုယ္ဖန္တီး ဘို.အၿပင္ သူမ်ားကိုေတာင္ ေ၀ဌနိုဳင္လိမ့္အံုးမယ္ ။ တနည္းအားၿဖင့္ေၿပာရရင္ ကိုယ္ဟာ ကိုယ္တရားရွာေတြ.လို. တရားေပါက္တယ္ ဆိုႀကပါစို.။ သူတပါးကိုလဲ ေ၀ဌနိဳင္တယ္ ၊ ေနာက္တနည္းကလဲ ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္ ၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္ ဆိုတဲ့ ပုဂိုလ္စဲြေတြ ေဖ်ာက္ၿပီး အရွိကို အရိွအတိုင္း ၿမင္ႀကလက္ခံ လာႀကမွလဲ ၿဖစ္လိမ့္မယ္။ အစြဲ ေဖ်ာက္လိုဆိုတာဟာ လံုးး၀ စြန္.ပါယ္ဘို.အဟုနဘူးဆိုတာကို နား
လည္ေစၿခင္တယ္ ။ ဒါဟာေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ၿဖစ္ေစမယ္ ။ သူတို.ကိုေတာင္ ပုဂိုလ္မစြဲေကာင္းပါဘူးဆိုရင္ တၿခားသာမန္လူေတြ ထဲက ဘယ္သူ.ကို ပုဂိုလ္စြဲ ႀကအံုး မလို.လဲ ? ဒို.တေတြ ပုဂိုလ္ မစြဲသင့္ႀကေတာ့ဘူး ထင္ တယ္ ။



ဒို.အားလံုးဟာ အေကာင္းကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္ႀကတာၿဖစ္ေပမဲ့ေကာင္းတာဘာေတြ လုပ္ၿပီး ဘာအေကာင္းေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ေနႀကတာလဲလို. ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေမးရ
မယ္ ။ အေကာင္း အဆိုး ဆိုတာကေတာ သေဘာတရားေရး ဆရာႀကီးေတြ
ေၿပာ တဲ့ အတိုင္းဘဲဆိုတာထက္ ၊ ကိုယ္ဘယ္လိုယူဆဆံုးၿဖတ္တယ္ဆိုတာသာ အဓိက ၿဖစ္ေန ပံုရတယ္ ။၊ အေတြးမေတာ္လု့ို ေဘးေခ်ာ္တာေတြရွိမယ္ ။ ဒါေႀကာင့္လဲ ေၿပာၿခင္ရာေၿပာ ၊ ထင္ၿခင္ရာထင္ဆိုၿပီး ကိုယ္ေၿပာၿခင္တာကို
ေၿပာရမယ္၊ လုပ္ၿခင္တာကိုလုပ္ ၊ လုပ္သလိုမၿဖစ္ရင္ ၿဖစ္သလိုသာ လုပ္
ေတာ့ဘဲ ။ အဲဒါ လက္ေတြ.တရား ေတြ ။ ေဆြးေႏြးခန္းကို မေရာက္နိုဳင္ေတာ့
ဘူး။ အခ်ိန္ကုန္ရံုဘဲ ရွိမယ္ လို ယူဆေနသူေတါရွိမယ္၊၊



အခြင့္သာတုန္း ပံုၿပင္ေလးတခု ၿပန္ေၿပာၿပၿခင္တယ္ ၊ႀကားဘူးသူမ်ားရိွႀကပါ
လိမ့္မယ္ ၊ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ တေယာက္ဟာ တေန.မွာ အရိပ္ေကာင္း သစ္တပင္ ေအာက္ တေယာက္ထဲထို္င္ၿပီး ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာေခါင္းက ဆံပင္ေတြ
ပြတ္လိုက္ မုတ္ဆိပ္ေမႊး ႏွဳတ္ခန္းေမႊးေတြကို ပြတ္လို္က္နဲ.နက္နက္နဲနဲစဥ္းစား
ခန္း ၀င္ခဲ့သတဲ့။ ရက္ႀကာလာတဲ့ အခါ ။ ပညာရွင္ရ.ဲ ဂုဏ္ကုိ ေလးစားသူ လမ္းသြားလူငယ္ တေယာက္က မေနနိဳင္ေတာ့တဲ့ အဆံုး စူးစမ္းတဲ့ အေနနဲ့ အနားကပ္ၿပီး ၿပီး မရဲတရဲနဲ. ဘာေတြမ်ား ဒါေလာက္ အေတြးနယ္ခ်ဲ.ေနပါသလဲ ဦး ခင္ဗ်ာ၊ သိခြင့္ရွိရင္ က်ေနာ့ကို သိခြင့္ေပးပါ တဲ.။ ဒီေတာ့ ပညာရွင္က ေအးကြဲ.ေမာင္ရဲ. ဆံပင္နဲ.မုတ္ဆိပ္ ဘယ္ဟာက အၿမစ္ ဘယ္ဟာက အဖ်ား ၿဖစ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနတာလို. ေၿဖလို္က္ ေတာ့ ၊ အေၿဖေတြ.ရင္ က်ေနာတို.ကို လဲ ေ၀မွ်ဘို.မေမ.ပါနဲ. ဦးရယ္ ဆိုၿပီး ခရီးဆက္ထြက္ သြားတယ္ တဲ့ ။



အသိတရားဆိုတာ သမုဒၵရာထဲက ေရလိုဘဲ မ်ားၿပားပါတယ္ ။ အသိတရား
မ်ားၿပား သူေတြဟာလဲ ပင္လယ္ေတြ သမုဒၵရာေတြကို ကူးၿဖတ္ ႏွဳိ္င္ႀကၿပီး ၊ လွဴိင္းႀကီး ေလွေအာက္ ၊ ေတာင္ႀကီး လွဳိင္ေဖါက္ ၊ ၿမစ္ႀကီး တံတားေဆာက္ ခဲ့ ႀကတာ လူေတြဘဲ ၿဖစ္ပါ့မယ္ ။



လူဟာ ဖန္တီးရွင္လဲၿဖစ္ - ဖ်က္ဆီးရွင္လဲ ၿဖစ္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မၿငင္းနိဳင္

ဘူး၊ လူ.စြမ္းအားဟာ တို္င္းတာလို. မရပါဘူး ။ လူ.စိတ္ဟာ ဆန္းက်ယ္တယ္ ၊
စိတ္ရဲ.အသြားနွဳန္းကို ဘယ္ၿပဒါးတို္င္နဲ့မွတို္င္းတာ လို.မရပါဘူး ၊ အသံထက္ လွ်င္ၿမန္တဲ့ အသြားႏွဳန္း ရွိတဲ့အလင္းေရာင္ရဲ.အသြား နွဳန္းထက္ အဆေပါင္း
မ်ား စြာ လွ်င္ၿမန္ၿပီး တခ်ိန္ထဲမွာဘဲ စိတ္ဟာ ေနရာ ေပါင္းေၿမာက္မ်ားစြာကို
ေရာက္နွဳိင္စြမ္းရွိတယ္လို.တတ္သိ နားလယ္သူ စူးစမ္းေလ့လာသူ လူႀကီးသူမ
ေတြ ေၿပာလို မွတ္ရဘူးပါတယ္။



စိတ္ဟာတည္ၿငိမ္မွဳမရွိ၊ စိုးမိုးဘို.မလြယ္ကူပါဘူး တဲ့။ ဒါကို သိလို.ဘဲလူ.စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ထိမ္းသိမ္း ႀကဘို. ဖမ္းမိနွဳိင္ဘို.နည္းလမ္းေတြ ေဆး၀ါးေတြကို လူေတြကဘဲ ဖန္တီးႀကပါတယ္ ၊ စိတ္ ပို္င္းဆို္င္ရာနဲွ. မကင္းနွိဳင္ႀကတဲ့ တတ္သိ
နားလယ္သူ စူးစမ္းေလ့လာသူ လူႀကီးသူမေတြကဘဲ စိတ္ၿကြေဆး ဆိုတာေတြကို တဖက္ကေန ဖန္တီးႀကၿပန္ပါတယ္ ။



ေကာင္းက်ိဳးကို ရည္ရြြယ္ ေၿမာ္ကိုးေစလိုလို. ဖန္တီးခဲ့မွဳတရပ္ဟာ မရည္ရြြယ္တဲ့ ဆိုးက်ိဳးသက္ေရာက္ မွဳပါ တပါတည္း ပါလာေလ့ရွိတာကုိလဲ ေတြ.ရတတ္ပါ
တယ္ ။ ရည္ရြယ္သည္ၿဖစ္ေစ မရည္ရြယ္သည္ၿဖစ္ေစ ေကာင္းက်ိဳးနဲ.ဆိုးက်ိဳး
ဟာ ဒြန္.တြဲေနတာကို ေတြ.ရပါတယ၊္ ။ေပၚထြက္လာမဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြကို ဆက္ၿပီး ထိမ္းသိမ္းနိဳင္ဘို. ေနာက္ထပ္ ဖန္တီးမွဳ တခုု ထပ္ၿပဳရၿပန္တာမို. ဆင့္ကဲဆင့္ကဲအလုပ္ေတြနဲ လူဟာ စိတ္္ေရာ ကိုယ္ပါ ႏြမ္းနယ္ပန္းလွ် လာ
တယ္ ၊ ေဆးပါတ္မမီရင္ ဥမၼတေကာ ဆိုတာထက္လြန္တဲ့ စိတ္တဇ်ၥေ၀ဒနာ ကပ္ေတာ့တာဘဲ ၊ ရိုးရိုးေၿပာရင္ ရူးတာဘဲ ေပါ. ။



ရူးတာဟာအေၿခခံအားၿဖင့္ သြက္ၿခာပါဒဆိုတာနဲ့ ယဥ္ယဥ္ေလးရုဳးဆိုၿပီး ၂ မ်ိဳးရွိတယ္ တဲ့။ ပဌမမ်ိဳးကေတာ့ လူသိလြယ္တယ္ ထိမ္းမႏွိ်ုင္သိမ္းမရ ၊ အသိတရားလံုး၀လက္လြတ္ သူကိုယ္သူေရာ သူတပါးကိုပါ အႏၱရယ္ ၿပဳနို္င္
တာမို. ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ် ထားရတဲ့အထိၿဖစ္တယ္ ၊ ဒုတိယမ်ိဳး ကေတာ
ယဥ္ယဥ္ေလးမို.မသိသာ ဘူး ၊ အသိတရားလံုး၀ကင္းလြတ္ေနတာ မဟုတ္
သူလိုငါလိုၿဖစ္လို.မသိသာေပမဲ့ ၊ ေနၿမင့္ေလ အရူးရင့္ေလ ဆိုတဲ့စကား ရွိတယ္ ၊ ဦးေႏွာက္ထဲေအာင္းေနတဲ့ (အရူးစေပါ့(တ) )ကို ဘယ္ေန.ဘယ္ခ်ိန္မွာ ေနေရာင္ၿခည္တန္းက တိုက္ရိုက္ ထိမယ္ မသိဘူး ။ ပိုၿပီးသတိထား ရမယ္။



ၿမန္မာနိဳင္ငံမွာ ယဥ္ယဥ္ေလးနဲ.ရူးေနသူေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ မသိနိုင္ဘူး ။ အရူးအရူးခ်င္းလဲ သိခ်င္မွ သိမယ္ သိခ်င္လဲသိမယ္။ လက္ညွိဳးထိုးရင္ ကိုယ္ပါ ပါသြားမွာစိုးလို.လဲၿဖစ္လိမ့္မယ္ ၊ ကိုယ္ရူးတာကို ကိုယ္မသိ သူမ်ား ေၿပာမွ သိရ
တာ ၊ ကိုယ္.ဟာကိုယ္ေတာ့ အေကာင္းခ်ည္းဘဲ သတိေပးၿခင္တာတခု ကေတာ့
အရူးနဲ.အမဲသား မတည့္ဘူးတဲ့၊ အရူးကို အမဲသား မေၿကြးပါနဲ. တဲ့ ။



လူေတြကို သူတိုယံုႀကည္ရာကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတိုင္းက သြန္သင္ႀကတာမွာ စိတ္ကို ထိမ္းသိမ္းဘို.ကိုလဲ သင္ၿပ ႀကေပမဲ. ဘယ္သူမ ေတာ့ေအာင္ၿမင္ႀက တယ္လို.မႀကား ဘူးေသးဘူး ၊ လြန္ခဲ့တဲ.ႏွစ္ ၂၆၀၀ ပါတ္၀န္း က်င္မွာ ေဂါတမ ဆိုတာ တေယာက္ရွိခဲ့ဘူးၿပီး သူနည္းကို တခ်ိဳ.လူေတြက လို္က္ေန ႀကတယ္ ။
ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြဘဲေပါ.၊ တရားစခန္း၀င္ႀကတယ္၊ စိတ္ကို သန္.စင္ဘို. ထိမ္းသိမ္းဘို.ႀကိဳးစားေနႀကေလရဲ.။ ဘာမွ မလုပ္တာထက္ဆာရင္ ၊ဒုတ္ဆြဲ ဒါးဆြဲေတြ ထက္ ဆာရင္ အမ်ားႀကီးေတာ္ေသးတာေပါ့၊ အဲဒါဟာ မိမိေရာ သူတပါး ပါ အႏၱရာယ္ ကင္း ေဘးရွင္းေစတဲ့ နည္းဘဲ ။



တကယ္ေတာ့ အခုအခ်ိန္အခါမွာ ဘာသာတရားမ်ိဳးစံုတိုရဲ.သင္ႀကားဆံုးမ မွဴ
ေႀကာင့္ လူအားလံုးတို.ဟာ အေကာင္း အဆိုး အေႀကာင္းအက်ိဳးဆိုတာေတြ သိသင့္သေလာက္သိေနႀကတာဘဲ ၊ ေဂါတမ ၊ ကြန္ၿဖဴးရွပ္ ၊ ေယရွဳခရစ္နဲ.မိုဟာမက္တို. အားလံုးကလဲ သူတို.အေလွ်ာက္ သူတိုေဒါင္.ကေန တရားေတြ
ကို အယုတ္ အလပ္ အၿမတ္ မေရြးဘဲဲ တမ်ိဳးထဲ တညီတညာထဲ ဘဲ သင္ၿပတယ္ ။ ဘာကို ဘယ္လိုခံယူတယ္ ဆိုတာကေတာ့ မိမိရဲ့လက္ခံနိဳင္မွဴစြမ္းအား အသိ
တရားေပၚမွာ ဘဲ တည္ပါတယ္ ။



ေတာ္ေသးၿပီေလ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ ပါးပါး ေပါ.