Article submitted by: minkyaw thuyein on 16-Dec-2012  
နိဳင္ငံ/နိဳင္ငံသားတို.အေပၚ သစၥာေစာင့္သ&#
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး





ဒို.တေတြ ဘယ္သူ.အေပၚ သစၥာေစာင့္သိ ရိုေသႀကသလဲ လို.ေမးရင္ ဘယ္လို ေၿဖႀကမလဲ ?





ၿမန္မာ့ တပ္မေတာ္ သည္ နိဳင္ငံေတာ္ႏွင့္နိဳင္ငံေတာ္သားတို.အေပၚ သစၥာေစာင့္သိ ရုိေသပါမည္ တဲ့ ။



အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရဒီ အဖြဲ့ခ်ဳပ္ က The Queen and the Party တဲ့ လား?

တၿခား နိုဳင္ငံေရးပါတီေတြက ေရာ ၊ ကခ်င္ ၊ ကယား ၊ ကရင္ ၊ ခ်င္း ၊ ဗမာ ၊ မြန္ ၊ ရခို္င္ ၊ ရွမ္း အသီးသီး တို. ကလဲ သူတို.ဟာသူတို. အသီးသီး သူတို.လူမ်ိဳးဆိုတာနဲ. သူတို.နိဳင္ငံဆိုတာအေပၚ သစၥာေစာင့္သိႀကမယ္ ဆိုရင္ သူတို. King/Queen and country ဟာ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ဟာေတြ လဲ ?





ဒီေန.ၿမန္မာ့လႊတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ နိဳင္ငံေရးပါတီေပါင္း ၁၇ ပါတီနဲ. တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလယ္အုပ္စု တို. ပါ၀င္လို.အၿမင္အရကေတာ့ အားရစရာႀကီးဘဲ ။ ဒီပါတီေတြထဲက ဘယ္ကိုယ္စားလည္ေတြ အစိုးရအဖြဲ. ထဲမွာ ဘယ္ႏွေယာက္ ပါ ႀကတယ္ ဆိုုတာကိုေတာ့ ဒို.မသိလို. ဒီအစိုးရကို ညြန္.ေပါင္းအစိုးရလို.ေခၚဘို. ေတာ့ ဒို.၀န္ေလးတယ္၊





နိုဳင္ငံေတာ္ သမတက သူလုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ.အညီ ပါတီစြဲ မထားဘဲ သင့္ေတာ္တဲ့ ၿပည္သူ.ကိုယ္စားလယ္ တဦး တေယာက္ကို သီးသန္.တာ၀န္ေပး တယ္ ဆိုတာလဲ လုပ္ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ၿဖစ္တယ္ လို.ၿမင္တယ္။ ဒီသူဟာ ဌာန လက္ကိုင္ရွဘို.မလိုိ တာ၀န္ခံ ၿဖစ္ဘို.မလို ၀န္ႀကီးအဖြဲမွာပါ၀င္ဘို.မလိုဘူး ။ ၀န္ႀကီးေတြဟာ သူဌာနဲ.သူ ဖင္မလွဲ.သာ ေခါင္းမလွဲ့သာ ။ဒါေတြလုပ္ေနရလို. ဟိုဟာမၿပီးဘူးဆိုတဲ့ ဆင္ေၿခ ဆင္လက္ေတြ ေပးေနစရာလဲ မလိုဘူး ။ ကိုယ္ေပးထားတဲ့တာ ၀န္ ကိုယ္ နိဳင္ေအာင္လုပ္ႀက ဘို.ဘဲ ။ ကဲ ဒါေတြထား ပါ ေတာ့ ။





လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေန.စဥ္နဲ.အမွ်ေတြ.ေန ၿမင္ေနႀကလို. မ်က္မွန္းတန္းမိ ေနႀကၿပီလို.ယူဆနိုဳင္ေပနဲ. တခ်ိန္ ကတဦးက တဦးကို မသိခဲ့ႀက ၊ တဦးအေပၚတဦး ထားခဲ့တ့ဲ ေမတၱာေစတနာက မရွိခဲ့ေလေတာ့ ၊ အခုေရာ သူတို.အခ်င္းခ်င္း မနက္ မိုးလင္းလို.ေတြ.လိုက္ရင္ အၿပံဳးေလးနဲ. ႏွလံုး ေႏြးေအာင္ ႏွဳတ္ဆက္နိဳင္ႀကပါ့ မလား ? လက္အုပ္ကေလးေတြ ခ်ီၿပီး မဂၤလာပါလုိ.ဆိုၿပီး ေခါင္းေလးၿငိမ့္ အေလးၿပဳႀကသလား ၊ ရင္ခ်င္းအပ္ ပါးခ်င္ကပ္ ေပြ.ဖက္နမ္း ရွဳတ္ႀကသလား ? လားေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးဘဲ ၊ လားေတြ ႀကီးလာရင္ ဘာၿဖစ္ ကုန္မလဲေတာ. မသိဘူး ဆိုၿပီးလဲ မဆီမဆိုင္ ေတြးမိတယ္ ။





ဒါကေတာ့ အမ်ိဳးသား ၿပန္လည္ရင္ႀကားေစ့ေရး လို. ဆိုထားတာကိုး ။

လႊတ္ေတာ္ထဲက နိဳင္ငံေရးပါတီ ၁၇ ပါတီနဲ့တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလည္ေတြဟာ

ဘယ္ေလာက္ရင္ႀကားေစ့ေနႀက သလဲ ၊ ၿပည္သူလူထု ကို ဘယ္လို စံနမူနာေတြ ၿပနိဳင္ေနႀကၿပီလဲဆိုတာကေတာ့ အတိအက် မသိရေပမဲ့ ႀကားရတဲ့ စကားတဆင့္နားေပ၇ါက္ႀကားရမယ္္ဆိုရင္ကိုယ္စားလည္ တခ်ိဳ.ရဲ.အေၿပာအဆို အမူအယာ အေနအထိုင္ေတြ ရင္းႏွီးလာႀကမွုဳေတြရွိလာေနတာကိုဘဲ မႀကိဳက္သေယာင္ မလိုလား သေယာင္ တခ်ိဳ.ကေၿပာဆိုေနတယ္ ဘယ္

အေႀကာင္းနဲ.ရင္းႏွီးလာတယ္ဆိုတာေတာ့ မသိဘူးေပါ.ေလ ။





ၿမန္မာမွုဴမွာ သိႀကတဲ့ အတိုင္း ( ပုဂိုလ္ခင္မွ တရားမင္ ၊ လူခင္မွမူၿပင္ )လို.ဆိုထားေလေတာ့ ၊ ဘယ္လို ယူဆရမယ္ မသိဘူး ။ ဘယ္စကားမဆို အနဲဆုံး အဓိပါယ္ ၂ မ်ိဳးေပါက္တာမို. အေတာ္ကိုသတိထားရလိမ့္ မယ္ ။

ေခါင္းေဆာင္ေတြ သဟဇါတၿဖစ္ရင္ ေနာက္လိုက္ေတြ ေအာင္ပြဲခံသူ ရွိသလုိေခါင္းေဆာင္ကို အဆံုးစီရင္ ၿခင္သူ ေတြလဲ ရွိမွာဘဲ ၊ ကမာၻ. သမိုင္း /ၿမန္မာ့သမိုင္းမွာ ဒါမ်ိဳးေတြတပံုႀကီး တၿပံဳႀကီးဘဲ ၊ ေနာက္လိုက္ေတြ က ေခါင္းေဆာင္ကို ညႊန္ႀကားတာလား ၊ ေနာက္လိုက္ ကို ေခါင္းေဆာင္က ေခါင္းေဆာင္တာလား ? ဒို.ၿမန္ၿပည္ တခုထဲမွာဘဲ ၿပီးခဲ့တဲ့အတိတ္က ေခါင္းေဆာင္နဲ.ေနာက္လိုက္ေတြ ႀကားသေဘာထားကြဲလို. တလမ္းဆီ ခဲြသြား ႀကတယ္ ။ ရင္ႀကားေစ့မွဴေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာေတြ မေအာင္မၿမင္ၿဖစ္ခဲ့

တယ္ ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ.သာဓကေတြ ရွိတယ္ ။





အလီဘါဘါ နဲ့ သူခိုး ၄၀ ပံုၿပင္ထဲကလို (အိုးပင္း စက္စေမ ) လို.ဆိုတာနဲ. ေက်ာက္ဂူ တံခါးႀကီး ပြင္.သြားရသလို ။ လူႀကီးေတြက (ရင္ႀကားေစ.ေစ) လို.မန္းမွဳတ္လိုက္လို. ရင္ႀကားေစ.သြားမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ သိရမယ္ ။ ဆိုလိုတာကဘာမဆိုေအာက္ေၿခက စရလိမ့္မယ္ ၊ လူႀကီး(ေခါင္းေဆာင္ နဲ.လူငယ္ေတြႀကား လံုး၀ရင္ႀကားေစ့ၿပီးမွ တဖက္ကသူနဲ. ရင္ႀကားေစ့ႀကရင္

ေကာင္းမယ္ ။ ဒါမွမဟုတ္ လူႀကီး ေတြ အိမ္ေရွ. လဖက္ေရ ၀ိုင္းထိုင္ေနတုန္း ေနာက္ေဖးမွာ လူငယ္ေတြ ေနာင္ဂ်ိန္ခ်ေနႀကလို.ေတာ့ မဟုတ္ ေသးဘူး ထင္တယ္ ။ ဒါေတြ အႀကိမ္ ၿဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္ ။





ရင္ႀကားေစ့ဘို. လက္ေတြ.လုပ္ရမဲ့ လုပ္စရာေတြ ေတာင္လိုပံုေနတယ္ ၊ ဒီေတာင္ကို အားလံုး တညီ တညြတ္ထဲ ၀ိုင္း ၿဖိဳႀကရမွာ ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ လူငယ္ေတြ ညီညြတ္ႀကဘို.လဲ အလိုႀကီး လိုတယ္ ။

ၿမန္ၿပည္မွာ နိဳင္ငံေရး ပါတီေတြ အေတာ္မ်ားတာေတြရတယ္ ၊ ဘာအဓိပါယ္လဲ ဆိုတာကေတ့ာကိုယ့္ဟာ နဲ.ကိုယ္ ရွိလိမ္.မယ္ ။ ဒို.အၿမင္ကေတာ့ တုိင္းခ်စ္

ၿပည္ခ်စ္ေတြ အေတာ္မ်ားပါလား ၊ အာဏာလိုၿခင္သူေတြ တပံုႀကီးပါလား လို.ဘဲ ရိုးရိုးသားသားေတြးရင္း ဒီလူေတြ ဘယ္လို ရင္ႀကားေစ.နိဳင္ႀကမွာလဲ လို.ဆက္ၿပီး အေတြးနယ္ခ်ဲ.မိလိုက္တယ္ ။





တခါ လႊတ္ေတာ္ထဲ ႀကည့္လိုက္ၿပန္ေတာ. တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုနဲ.ၿပည္နယ္ကိုသာကိုယ္စားၿပဳတ့ဲ ရွမ္း ၊ ရခိုင္ ၊ မြန္ ၊ ခ်င္း ၊ ပအို.၊ ၀ နဲ.ဖလံုေစါေ၀ါ ပါတီ ဆိုတာတို့ကိုေတြ.ရတယ္ ။ သူတို.ဟာဘယ္နိုင္ငံသား ေတြလဲ ဘယ္က

လဲ ?





တခိ်ဳ.ေတြဟာ လူမ်ိဳးစုႀကီးက ခြဲထြက္လာတဲ့လူမ်ိဳးစုငယ္ေတြၿဖစ္ႀကတယ္ ။ ဥပမာ တခုဘဲ ၿပရရင္ ပအို. နဲ့ ၀ တို.ဟာ ရွမ္းလူမ်ိဳးစု၀င္ေတြဘဲ ။

ေၿပာၿခင္တာက လူမ်ိဳးစုငယ္ေတြ အခုလိုသာ ကြဲေနရင္ လူမ်ိဳးစုႀကီး မၿဖစ္နိဳင္ ၊ လူမ်ိဳးစုႀကီးေတြ ကြဲေနရင္ လဲ လူမ်ိဳးႀကီး တခုၿဖစ္ဘို. ေ၀းလိ့မ္မယ္ ။





မွ်ားတစင္း ကုိ ခ်ိဳးလို.လြယတယ္ မွ်ားတစည္း ကို ခ်ိဳးဘို.မလြယ္ဘူး ဆိုတဲ့ လူႀကီး သူမေတြရဲ့စကားကို ဘယ္လို သေဘာ အဓိပါယ္ေပါင္ႀကတယ္ေတာ့ မသိဘူး ။





ဒါကိုၿမင္ကတည္း က ဘ၀င္ သိပ္မက်လွဘူး အရင္က ထင္တာထက္ ပိုဆိုးေနပါလားလို. ယူဆမိတယ္ ၊အမ်ိဳးသား ၿပန္လည္ရင္ႀကားေစ.ေရး ဆိုတာဟာ အရင္ကထက္ ေ၀းေနပံုရွိတယ္ လို.ေၿပာရမလား မသိဘူး။ တဖက္ကစဥ္းစားၿပန္ရင္ ပါးစပ္ေသနတ္ပစ္ႀကတာ ဟာ တၿခားေသနတ္ေတြနဲ.ပစ္ႀကတာေတြထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီး ေတာ္ေသးတယ္ လို.ဘဲ ေဘးပါတ္၀န္းက်င္မွာၿဖစ္ေနတာေတြနဲ.နိဳင္းယွဥ္ၿပီး အေကာင္းဖက္ က ၿမင္လိုက္ၿပန္တယ္ ။ ဒါဟာ နိဳင္ငံေရး ဆိုတာၿဖစ္မွာဘဲ ။





ၿမန္မာမွဳမွာ ေခြးေလးအလိုလိုက္ ပါးရက္ နားရက္ ၊ အလိုလိုက္ အမိုက္ေစာ္ကါး ၊ သားဆိုး သမီးဆိုး ပစ္ရိုး ထံုးစံမရွိ တဲ့ ၊ ေနာက္တမ်ိဳးကလဲ ရက္စက္မွေက်ကြဲ သတ္ရဲမွ မင္းၿဖစ္ လို.ဆိုၿပန္တယ္ ၊ ကိုယ္ကသာ မသတ္ရွိရမယ္ ၊ သူမ်ားတကာ

ေတြ မင္းၿဖစ္ၿခင္လို ေရွာက္သတ္ေနတာေတြ ေတြ.ေနရတာဘဲ ။ သူတို.အယူ

အဆ ကေတာ့ ရွင္းတယ္ Kill or be killed တဲ့ ၊ ေနာက္တခုကလဲ you have to be cruel to be kind တဲ့ ။ သူတို.ေတြက လက္ေတြ.က်ပံု ရတယ္ လို. ဆိုရမယ္ ။





သတ္တယ္ဆိုတာ သတ္ပံုသတ္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုရွိတယ္ ၊ လက္နဲ.မထိ ဒုတ္နဲ့ေတာင္ မတို.ဘဲသတ္နိုင္ တ့ဲ နည္းေတြရွိတယ္ ။ ဒို.နိဳင္ငံနဲု.ဒို.လူမ်ိဳးေတြဟာလဲ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုနဲ.သတ္ခဲ့ဘူးလိမ့္မယ္ ၊ အသတ္ ခံခဲ့ရဘူး လိမ့္မယ္ ။ အခုေနာက္ဆံုး ဒိုအားလံုး ခံခဲ့ရတဲ့ စီးပြာေရး ပိတ္ဆို့မွဳ ဒါဏ္ခတ္မွဳဆိုတာေတြမွာ အၿပင္ လူေတြကို အပစ္ မေၿပာနဲ. ကိုယ္လူက ကိုယ့္ကို သတ္တာ ဒါးမပါ ဒုတ္မသံုး လက္ညိွဳးနဲ.ေတာင္ မထိ၊ အေတာ္ထိ

ေရာက္တဲ့ နည္းတခု ဆိုတာ ၀န္ခံရလိမ္မယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္လဲ ဘဲ သတ္ရဲမွ မင္းၿဖစ္ဆိုတဲ့ စကားဟာ မွန္သမွမွန္ မွန္သထက္မွန္ ဆိုတာ ကို ဓမၼဓိဌာန္က်က် ေတြ.ေနရတယ္ ။





ဒီနည္းေတြ သံူးလိုေတာ သူေတာစင္/သူေတာ္စင္မ လို.ေတာ့ မထင္လိုက္နဲ့ ။ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲဆိုရင္ ဒို.ၿမန္မာေတြ အထိနာဆံုးဘဲ ၊ ဒါေတြကုိ ဘယ္ႏွေယာက္ သေဘာေပါက္ႀကတယ္ ေတာ့ မသိဘူး ။ လူမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံ အားလံုး ပ်က္ဆီးလု မတတ္ဘဲ ၊ ကိုယ့္ပစၥည္းဆိုတာ ရွိေသးရဲ.လား ၊ အဖတ္ဆယ္လိုမွရပါအံုးမလား ။





လူ.ဘ၀ဆိုတာ သမုဒၵရာ ထက္ ခဏတက္သည့္ ေရပြက္ပမါမို. ၊ ငါ မႀကာခင္ ေသေတာ့မွာ ငါ့အေႀကာင္းသိေစရမယ္ ဟဲ့ ဆိုတဲ့သေဘာနဲ. ၂၃ ႏွစ္လံုးလံုး အၿပင္လူနဲ.ေပါင္း တိုင္းနိဳင္ငံေတာ္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အႀကမ္းဖက္မွဴ မပါေသာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ တြင္တြင္သံုးၿပီး အဖ်က္လုပ္ငန္းေတြနဲ့ဖ်က္ဆီးခဲ့့ လုပ္ခဲ့

တာေတြ ဟာ အမ်ိဳးသား ၿပန္လည္ရင္ႀကားေစဘို မေၿပာနဲ. ဖင္ႀကားေတာင္ မေစ.ဘူး ၊ (ကမာၻေႀကေသာ္လဲ ဥဒါန္းမေႀက )ဆိုတဲ့ စကားေတြ ၿပန္ေပၚလာ

ေနတယ္ ဆိုတာ သတိထားမိႀကရဲ.လား ။





အရင္းစစ္လိုက္ရင္ အၿမစ္ေၿမ ကဆိုတဲ.အတိုင္း ၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ နိဳင္ငံေတာ္နဲ.နိဳင္ငံသားတို.အေပၚ သစၥာေစာင့္ သိမွဴ မရွိလို.၊ ေရွ.အေၿမာ္

အၿမင္နဲလို.ဘဲ ၊ အေကာင္း အဆိုးမွ်တေအာင္ မဆင္ၿခင္နိဳင္လို.ဘဲ လို.ဆိုေတာ့ မယ္ ။





ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေပါ့ ၊