Article submitted by: minkyaw thuyein on 3-Dec-2012  
သံသရာ့ ၀ဋ္တ ဒုကၡေတာ
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊


သံသရာတည္းဟူေသာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေၿမာက္ စိမ့္ေသာဌါ ။ သို.မဟုတ္ သူ.အေမရိုက္လို.ေခ်ာင္ထဲမွာ ငိုေနတဲ့ ဂ်ာေအး အငိုတိတ္ေလ မလားလို. ၊ ေအာက္လမ္းက မသြားဘဲ အထက္လမ္းက သြားၿပီး ဂ်ာေအး သံသရာေရွာင္
ႀကည့္လိုက္မွ ရွဳတ္သြား အံုးမလား မသိဘူး ။



ေဂါတမဗုဒၵ ေဟာႀကားတဲ့ တရားေတြကို သသၤကရိုက္ဘာသာ မွ ပါဋိဘာသာ သို.မွ မြန္ ဘာသာ ထိုကမွ ဗမာဘာသာ သို.ၿပန္ဆိုခ့ဲႀကဟန္ရွိတယ္ ဆိုရင္ တခ်ိဳ.သူေတြက လက္ခံေကာင္းမွ လက္ခံလိမ့္မယ္ ၊ လက္မခံၿခင္ရင္သာေနမယ္ တကယ္ေတာ့ အေနာ္ရထာမင္း ဟာ မြန္ တိုထံမွာ ပိဋကတ္ေတာ္ အလွဴခံတာ မရတဲ့ အၿပင္မတူမတန္အေၿပာခံရတဲ့အတြက္ စစ္တို္က္ၿပီး ရယူခဲ့တယ္ ၊ ဗုဒၵဘာသာ သာသနာ ၿပန္.ပြားေအာင္ ခ်ီးေၿမာက္ ခဲ့တယ္ လို. ရာဇ၀င္သမိုင္း
မွတ္တမ္းေတြအရ သိရတယ္ ။ အေနာ္ရထာ သာ မဟုတ္ရင္ တေယာက္
ေယာက္ေပါ့ ။



ခရစ္ယန္ ဘာသာ သမၼာက်မ္းစာကိုေတာ့ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္က ဆရာ ဂ်တ္ဆင္ဆိုသူ ခရစ္ယန္သာသနာၿပဳ တေယာက္က တတ္သမွ် မွတ္သမွ် ဗမာလို ဘာသာၿပန္ခဲ့တာ အခုတိုင္အသံုးၿပဴလွ်က္ ဘဲ ။ ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္
တဲ့ ဒို.နို္င္ငံလဲ ၊ အခု ေခတ္ သိပၸံ စိတ္ကူးယာဥ္ ႀကယ္တာရာ စစပြဲ္ ( Staw War ) ထဲက နားရြက္ခၽြန္နဲ အစိမ္းေကာင္ေလး Yoda ေၿပာစကားေတြဟာ ဆရာဂ်တ္ဆင္ ဆီက ရတာ ၿဖစ္နို္င္တယ္ ။


ဒါေတာင္ ႀကံရွာၿပီး ခ်စ္တီးေခါ့င္းဆိုလား ဘာဆိုလား မသိမွာ သန္းရွာသလို
သာေၿပာႀကရင္ ။ ကတၱား ၀ါစက ကံ ဆိုတဲ့ သဒၵါ အေႀကာင္းထည့္မေၿပာနဲ.
အခုေခတ္မွာေတာင္ အေၿပာ အဆို အေရးအသားမွာ သဒၵါဆိုတာကို ေရးႀကီး
ခြန္က်ယ္ ဘယ္သူမွ လုပ္မေနပါဘူး ။


ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို ဘာသာတခုက တခုသို. ဆင့္ပြား ဘာသာၿပန္ခဲႀ့ကတယ္ ဆိုတာေတာ့ ေမ့လို မၿဖစ္ဘူး။ ဒါေႀကာင့္ (အႏွစ္မေပ်ာက္) ရေလေအာင္ သံဃာယနာ မႀကာမႀကာတင္ေလ့ရွိတယ္ ၊


ဗုဒၵဘာသာမွာ ဂိုဏ္းကြဲေတြေတာ့ရွိႀကတယ္ သူမ်ားဘာသာေတြလိုေတာ့ ထ သတ္ႀကတယ္လို.မႀကားဘူး ဘူး ဆိုေပမဲ့ ဘုန္ႀကီးေတြကေတာ့ ဌက္ဂိုဏ္း ေရႊက်င္ ဂိုဏ္း ဆိုၿပီး ၂ ဂိုဏ္းကြဲရွိႀကၿပီး ရိုက္ေမာင္း ပုတ္ေမာင္းေတြ ၿဖစ္ခဲ့
ဘူးတာ ႀကားဘူးေပမဲ့ အေသအေပ်ာက္ အေႀကာင္းေတာ့ နားလဲ မေထာင္
မိတာ အမွန္ဘဲ ။


အဓိပါယ္က အကြဲအၿပဲဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာရွိတယ္ သမၼာက်မ္းစာ ကေၿပာတဲ့ ကမာၻဦးအစမွာေရာ ေမာင္ကုလား ေရးတဲ့ မဟာရာဇ၀င္ႀကီး ထဲက ကမာၻဦး အစမွာပါ ရွိေနခဲ့တယ္ ။ အဖက ေစာ္ဘြား အမိက ၿမိုဳစားမ်ိဳးကေပါက္ပြားသူ ေမာင္ကုလား ဟာ အဘယ္ေႀကာင္ ေမာင္ကုလား အမည္ ခံတယ္ ၿဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကို ဘယ္သူမွရွင္းမထားဘူး ။


အကြဲအၿပဲ ပဋိပကၡ ေတြကို မႀကိုက္ရင္ လက္မခံရင္ ၊ ဒီ အကြဲအၿပဲေတြ ပဋိပကၡေတြကို ဒို.ကစၿပီး မဖန္တီးနဲ. ၀င္ၿပီး ပါလဲ မပါနဲ.၊ ေၿပာရတာ လြယ္ပါတယ္ ၊ အလြယ္ဆံုး တခုပါ ။ သူမ်ားေတြ ဖန္တီးတဲ့ အကြဲအၿပဲ ပဋိပကၡေတြ ကို ဟန္.တားတယ္ မၿဖစ္ေစလိုဘူးဆိုတာက သြယ္၀ိုက္ေသာ
နည္းေတြနဲ့ ကိုယ့္ကိုပါ ဆြဲသြင္းသြားရင္ မေရွာင္တတ္ မတိမ္းတတ္နဲ. ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ တဖက္ဖက္ တေယာက္ေယာက္ ရဲ. ရန္သူၿဖစ္သြားတတ္တယ္ ။


ႀကားေနဆိုတာ ေဂါတမ ဗုဒၵ လို ဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါးနဲ.မၿပည့္စံုရင္ အေတာ္ အေနရ အေသရ ခက္တယ္ ၊ ဘယ္လို သေဘာရသလဲ?



နဲနဲ ဆက္ေၿပာပါရေစ ကိုယ့္ အၿမင္ေလးေပါ့ ၊ အရိတ္အၿမြတ္ေတာ့ ေၿပာဘူးပါ
တယ္ ၊ ေဂါတမ ေဟာတဲ့ တရားေတြ ရွိပါရက္နဲ. ၊ ဘယ္ဘုန္းႀကီးက ဘာေဟာ
တယ္ ဘယ္ဆရာေတာ္က ဘာေဟာတယ္ ဆိုတာေတြဟာ ပုဂိုလ္စြဲမ်ား ၿဖစ္ေန မလားလို. ပါ ။ ေဂါတမ ေပ်ာက္ၿခင္းမလွေပ်ာက္သြား မတတ္ဘဲ ဘုန္းႀကီးေတြ
က ေဂါတမထက္


တေက်ာင္းတဂါထာ တရြာတပုဒ္ ဆန္းဆိုတာေတြကလဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာ သိပါတယ္ ။



ေဂါတမ ဗုဒၵ၀ါဒမွာ ေဂါတမဟာ သူ.ကုိယ္ေတြ.အရ အစြန္းေရာက္မွဴ မေကာင္း
ေႀကာင္းကို ေဟာႀကားခဲ့တယ္ ၊ သူ.လမ္းစဥ္ကို လဲ မဇၥိ်မ ပဋ့ိပဒါ လမ္းစဥ္ လို.လူသိမ်ားခဲ့ေပမဲ့ ၊ အစြန္းေရာက္မွဴဟာ အစြဲႀကီးရာက ၿဖစ္ရတယ္ အစြဲႀကီးေန
သမွ် အစြန္းေရာက္မွဴ ရွိေနမယ္ အေတာမသတ္နိဳင္ဘူး ၿဖစ္လိမ့္မယ္။



အားလံုးကိုၿခံဳႀကည့္ရင္ ဘာသာေရး လူမိ်ဳးေရး အပါအ၀င္ ေလာကီအေရးတိုင္း
မွာအစြဲႀကီး အစြန္းေရာက္မွဳေတြ ေႀကာင့္ ပဋိပကၡ ဒုကၡေ၀ေနႀကရတယ္ ဆိုတာသိပါရက္နဲ. ၊ မဇၥိ်မ ပဋ့ိပဒါ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ႀကဘုိ.ေနေနသာသာ ဒီ လမ္းစဥ္ ကို ဖင္ႀကားထဲေတာင္ မညွပ္ႀကဘူး ဆိုရင္ ကိုယ့္ ဖင္ ကိုယ္ စိတ္မခ် လို့မ်ားလား ? မဇၥိ်မ ပဋ့ိပဒါ လမ္းစဥ္ ကို မယံုလို. ဘဲလား ။



ဒို.ၿမန္ၿပည္က ဒို.ေခါင္းေဆာင္ေတြ အားလံုးဟာ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြ ၿဖစ္စရာ မလိုဘူး ဗုဒၵ၀ါဒ ဟာ ၃၁ ဘံုက လူ နတ္ ၿဗဟၼာ သတၱ၀ါအားလံုး အတြက္ ၿဖစ္တယ္ လို.ဆိုတယ္ ။ နိဗၸာန္ေရာက္ေႀကာင္း ဘုရားေဟာတရားေတြ ကိုယ္ဟာကိုယ္ ေလ့လာ က်င့္နိဳင္တယ္ ၊ ဒါေႀကာင့္လဲ နိဗၸာန္ေရာက္ နိုင္သူကို ၃ မ်ိဳး ၃ စားဘဲ ခြဲထားတယ္ ၊၊



အမည္အားၿဖင့္ သမၼာသံဗုဒၵ ၊ ( မိမိ တရားေပါက္ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး သူတပါးကိုလည္း ေၿပာေဟာ နိင္သူ ) ၊ ပေစၥကဗုဒၵ (မိမိ တရားေပါက္ နားလည္သေဘာေပါက္ေသာ္လည္း သူတပါး အား မေဟာေၿပာနိုင္သူ နဲ့ အရဟတ္ ( သူမ်ားေၿပာေဟာသံ ႀကားဘူးသူ ) တို.ဘဲ လိုယ ဖတ္ဘူးတယ္ ။ ဒို.အားလံုးဟာ က်င့္သားရ ေအာင္ (ပါရမီ ပါေအာင္) အဖန္တလဲလဲ ေလ.က်င့္ႀက
ရမယ္ တဲ့ ၊


ကဲ ဘာေၿပာၿခင္ေသး သလဲ ?


ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး ေပါ့