Article submitted by: minkyaw thuyein on 20-Nov-2012  
မေအးရယ္ ခ်စ္လို့ပါကြယ္ ။
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊


(ၿမန္မာ နို္င္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီ ေသခ်ာေပါက္ ထြန္းကားေရး အတြက္ ကူညီပါ ) တဲ့ ၊ ဒီလိုဘဲ အဓိပါယ္ ေပါက္တယ္ ။


အိၿႏၵိယ ခရီးမွာ လံုမေလး ေၿပာခဲ့တဲ့ စကားေတြဟာ အိမ္ရွင္ကို ပါးရိုက္
ခဲ့တာေတြ ပါတယ္ ဆိုတာကို ေထာက္ၿပၿခင္တယ္ ၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္
ၿပန္စဥ္းစားႀကည့္စမ္းပါ အကယ္ဒမစ္ႀကီး ရယ္ ။ စိတ္ပ်က္ ၀မ္းနဲေက်ကြဲ
စရာေတြ ေလာကသားေတြတို္င္းမွာ ရွိႀကတယ္ ဆိုတာ သိထားေစၿခင္
တယ္။ ညီးအေပၚ စိတ္ပ်က္ေနသူေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ ညီးသိတယ္
္မဟုတ္လား ၊ မသိေသးရင္ အခု သိေအာင္ေၿပာေနတာဘဲ ၊ ဒီလိုဘဲေပါ.၊ ညီးက ထစ္ကနဲဆို (အေမ ကယ္ပါ အေဖ ကယ္ပါ ) နဲ. ေတာ္ေလာက္ၿပီ ထင္တယ္ ။


အိၿႏၵိယား ဟာ လူဦးေရ သန္း ၈၀၀ ဆိုလားရွိတယ္ ။ ဒီမိုကေရစီစံနစ္
ေအာက္မွာဘယ္ႏွသန္းမြဲေတၿပီး ခုိကိုးရာမဲ့လမ္းေပၚမွာ လဲေသ ေနႀကသလဲ ဆိုတဲ့ စာရင္းကို ညီး ေတာင္းႀကည့္မိသလား ၊ ညီး အဲဒီမွာေန အဲဒီမွာစား အဲဒီမွာပညာသင္ခဲ့တုန္းက(Field trip ) ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းက စီစဥ္တဲ့ ေလ.လာေရး ခရီးေတြထြက္တုန္းက နဲနဲေလးေတာ့ ေလ့လာမိဘို.ေကာင္းတယ္၊


ၿမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္္ တဦးၿဖစ္တဲ့ အဖ ဦးေအာင္ဆန္း ၊ အမိေဒၚခင္ႀကည္
(ၿမန္မာသံအမတ္ႀကီး) တို.ရဲ.သမီး အၿဖစ္ ေၿခေမႊး မီးမေလာင္ လက္ေမႊး
မီးမေလာင္ အထက္တန္းလႊာ အထူးတန္းေတြအဆင့္ေရာက္ေနခဲ့လို. ေအာက္တန္းလႊာ လူတန္ူစားေတြ မရွိဘူး လို.ထင္သလား ၊ ရွိေသးတယ္
ဆို တာ ညီး သတိထားမိရဲ.လား ။


တိုတိုနဲေၿပာရရင္ အိၿႏၵိယ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လူအလႊာ အသီးသီး ပါတဲ့ လူသန္း ၈၀၀ ရဲ. စား ၀တ္ ေနေရး ၿပည့္စံုေအာင္ ၿဖည့္စည္းေပးဘို.လံုးပန္းေန တာကို ညီးနဲ. ညီး လင္ေတြ ပေထြးေတြက ၿမန္မာနိုင္ငံ အေပၚ စီးပြားေရး ဒါဏ္ခတ္မွဴ အိၿႏၵိယလဲ ပါ ပါ ဆိုေတာ့ ညီးဟာ တနည္းအားၿဖစ္ လူ သန္း ၈၀၀ ကိုပါ အငတ္ ထားဘို.၊ အိၿႏၵိယ ေဈ း
ကြက္ေလွ်ာ့ စီးပြားေရး က်ဆင္း ေအာင္ လုပ္တဲ့ ညီးရဲ. ပရိယယ္ တေထာင္ကို ဇနက ဇါတ္ ထဲက ဘီလူးမ အေႀကာင္း ဖတ္ဘူးသူတိုင္း သိတယ္ ၊ ညီးက ညီးကို ေၿမာက္သူ ေတြကိုသေဘာက်ေနတာညီးတေန.အႀကီးအက်ယ္ ေဂ်ာက္က်မွာကိုေတာ့ နဲနဲ ရိတ္မိဘို.ေကာင္းတယ္ ။ ဒါေလးမွ မသိရင္ ညီးသင္ထားတဲ ပညာေတြဟာ အလကားဘဲ ၊၊


တနည္းေၿပာရရင္ ဟိုက လူေတြက ၀ါရင့္ သဘာရင့္ေတြ ၊ ညီးက ေပါက္စ အေမႊးအၿမင္ ေတာင္ မစံုေသးဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ ညီးမသိရင္ ေၿပာရခက္တယ္ ကြဲ. ၊ တရားစခန္း၀င္ၿပီး ကိုယ္ဟာကိုယ္ စမ္းစစ္ဘို.လိုၿပီ ထင္တယ္ ၊ ညီးကိုးကြယ္ တဲ့ အဂၤလိပ္ စကားေၿပာ ဘက္ ဘြဲ.အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ့သပိတ္အိုင္ ဆရာေတာ္ဆိုတာက ညီးနဲ.ေတြရင္ ဘာေတြမ်ား ေဟာ သလဲ ၊ ထံုးစံ အတိုင္း စာအုပ္ထဲရွိတဲ့ ဒီမိုကေရစီတရား နဲ.မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါး တဲ့ လား ၊ ညီးတို ၂ ေယာက္ လိုက္လဲ လိုက္ႀကပါ
ေပတယ္ ။


အခုခိ်န္ထိ ကယ္ပါ ယူပါ တဆာဆာ အသံကုန္ ဟစ္ေအာ္ေနရတုန္းဘဲ ၊ အရွက္နဲလွခ်ည့္ လား လံုမငယ္ ၊ ညီးလုပ္ေနပံုက မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တယ္ ၊ အားကိုး အားထားရွာတယ္ လား ? (အေရးႀကီးရင္ ေသြးနီး လို.ဆိုပါတယ္ ၊ ေသြးဟာ ေရ ထက္ ၿပစ္ တယ္ ) တဲ့ ၊ ၿမန္မာစကားေတြ မို. မင္း နားလယ္ဘို. ခက္ေန သလား ။ မင္း လုပ္ခဲ့ဘူးတယ္ဆိုတဲ့ လန္ဒန္က SOAS မွာ ျမန္မာ စာနဲ.စကား ၁၀ ရက္ CRASH COURSE ၿပန္တက္ဘို.မ်ားလို ေန မလား ၊


ေမးပါရေစ ခ်စ္သူေရ (မင္းဘာ လူ မ်ိဳးလဲ) ? ၿမန္မာလား ၿမန္မာၿပည္မွ ၿမန္မာေတြနဲ.တြဲ လုပ္ဘို. ဘာေႀကာင့္လက္တြန္.ေနတာ လဲ ? ကိုယ္ သေဘာခ်ည္းဘဲေတာ့ မၿဖစ္နိဳင္ဘူးေနာ္ ၊ ႀကည့္ရတာ ၿမင္ရတာ ဒီအတို္င္း ဘဲ ညီးေရာက္ေလသမွ် အရပ္မွာ ေၿပာေလသမွ် စကား
ေတြ ဟာ မေၿပာင္းလဲတဲ့ ထပ္ခ်ည္းတလဲလဲ စကားေတြခ်ည္းဘဲ ။ တဦးကို တဦးက လံုး၀ယုံႀကည္ စိတ္ခ်ဘို.ဆုိတာဟာ ဘယ္လိုေၿပာရမွန္း မသိတဲ့ လက္ေတြ.မပါေသာ သေဘာတရား သက္သက္ တခုလို ၿဖစ္ေန
ၿပီဆိုရင္ မွန္ပါ့မလား ။


ညီးဟာ စိုင္ေကၚလို. ၿခံဳေပၚ ေရာက္ရ သူၿဖစ္လို. တက္လမ္းကို မသိတဲ့
အတြက္ ၊ ဆင္းလမ္းကိုလဲ မသိနိင္ဘူး ၊ သူမ်ားအားကိုး ခါးက်ိဳးနလန္ မထူ ဆိုတဲ့စကားကို ဒီေနရာမွာ ၿပန္ေၿပာရရင္ ညီးအတြက္ အသင့္ေတာ္
ဆံုးၿဖစ္လိမ့္မယ္ ။


သေဘာတရား ဆရာႀကီးေတြ ေၿပာေဟာသမွ် သေဘာတရားေတြကို လံုလံုၿခံဳၿခံဴစုပံုသာထားမယ္ဆိုရင္ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ ထက္ အၿပန္ ေပါင္းမ်ားစြာ ၿမင့္လိမ့္မယ္ ထင္တယ္ ၊ ဒီ သေဘာတရားေတြေအာက္မွာ လူေတြဟာ ပိၿပားေနလိမ့္မယ္နစ္ၿမဳတ္ေနလိမ့္မယ္ ၊ မ်ားလြန္းလို.နားထူၿပီး ဂရုမစိုက္ နို္င္ႀကေတာ့တာလဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ။ လုပ္ရမွာေတြ လုပ္နိဳင္္တာေတြ ထက္ မလုပ္ရမွာေတြမလုပ္အပ္ တာ ေတြ ေၿပာထား
တာက မ်ား တယ္ ၊ ဒါ ကို လူေတြအေနနဲ. မလြတ္လပ္ဘူးဆိုၿပီး လြတ္လမ္းရွာႀကတယ္ ထင္ပါရဲ. ။


လူ လူခ်င္း မေၿပာနဲ့ လူဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ ေဂါ(ဒ္) ကိုေတာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အာခံလို. ေနာက္ ဆံုး ေဂ့ါ(ဒ) ကေတာင္ လက္ေလွ်ာ.ထား ရတဲ့ သတၱ၀ါ ၊ လူဟာ ေဂါ့(ဒ) ကိုေတာင္ အလြဲသံုးစား ၿပဳေနႀကတာ၊


လူ ကိုဘယ္သေဘာတရားေရး ဆရာရဲ့ သေဘာတရား တရားကမွမထိမ္း
ေႀကာင္း နိဳင္ဘူး ၊ သေဘာတရားေရး စစ္ပြဲဆိုတာ မွရိွဘူးမထင္နဲ. ၊
ဒီေနရာမွာေထာက္ၿပၿခင္တာ သူတို. ေဂါ့(ဒ) ကိုေတာင္ မထီေလ စားနဲ. ေစာ္ကား ေမာ္ကားၿပဳႀကေသးရင္ ေဂါ့(ဒ) မဟုတ္တဲ့သေဘာတရား
ဆရာေတြရဲ. သေဘာတရားေတြကို ႀကိဳးစားလုိက္နာေနတဲ့ တၿခားသူေတြ
ကို သူတို.ဘယ္လိုဆက္ဆံႀက လိမ့္ မယ္ ဆိုတာ စဥ္းစားသာ ႀကည့္ႀကေပ
ေတာ့ ၊


ဒို.ၿမန္မာတေတြဟာ ေဂါတမ ရဲ့လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို လိုက္နာၿပီး ေမတၱာ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားေတာ့ သူတို. အက်ိဳးဘဲလား ကိုယ့္အက်ိဳးဘဲ
လား ဘယ္သူ.အက်ိဳးလဲ မသိဘူး ဒို.ဟာ လူေၿဟ့ လူညံ့ေတြ ၿဖစ္ကုန္
တယ္ ၊ ဒီလိုေၿပာတာကိုေတာင္ ေနာင္ပြင့္မဲ့ ဘုရားေလာင္းတခ်ိဳ.က မႀကိဳက္ဘူး ဆိုတာေတြ.ရတယ္ ။


လူေတြက မ်ားသေလာက္ စကားေတြ စိတ္ဓါတ္ေတြကလဲ မ်ား ၊ ဆူဆူ
ညံညံနဲ.နားကြဲ မတတ္ဘဲ ၊ ဘာေတြေၿပာေနႀကမွန္းမသိ ?(မေၿပာတတ္ေတာ့ ဆဲ သလို မထိုင္တတ္ေတာ ၿဖဲသလို )ဆိုတာက ဒါေပါ့ေနာ္ ၊ တခ်ိဳ.လူႀကီးေတြကလဲ ( နဳတ္ခ်ိဳ ရွိဴတပါး ) လို.ေၿပာသလို ၊ တခ်ိဳ.ကလဲ ( တိုးတိုးေၿ့ပာလဲ ဒီစကားဘဲ က်ယ္က်ယ္ေၿပာလဲ ဒီစကား ဘဲ ) တဲ့ ။.


ဒါကဘာကို ၿပသလဲ ဆိုေတာ့ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႀကတာမွာ ရွၽေဒါင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန အၿမင္အမ်ိဳးမ်ိဴးနဲ.ေၿပာေနႀက ဆိုေနႀကတာဘဲ ဆိုတာကို ၿပေနတာဘဲ ၊ ဒါကိုလက္ခံတာ မခံတာကေတာ့ တပိုင္းေပါ့ ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၿပီး လက္ခံသင့္ရင္ ခံ လက္မခံသင့္ရင္ လက္မခံနဲ. ၊ ကိုယ္နဲ့မတိုက္ဆိုင္တာကို ေဒါပြၿပီး အိမ္ေအာက္ကေခြးကို ထ မကန္နဲ့ အကန္မေတာ္ ရင္ ကိုယ့္ေၿခေထာက္ က်ိဳးသြားတာဘဲ အဖတ္တင္ ေနလိမ့္မယ္ ၊ ေခြး က ေႀကာက္အားလန္.အားနဲ.ထၿပီး မကိုက္ လိုက္တာကို ဘဲ ေခြးေရာ လူပါ ကံေကာင္းတယ္လို. မွတ္ ။


တိုင္းခ်စ္ ၿပည္ခ်စ္သားေတြ ဟာ ဒီလူထဲက လူေတြဘဲ ၊ တိုင္းၿပဳ ၿပည္ၿပဳ အေရးမွာ စိတ္၀င္စားသူေတြက ေကာင္းမယ္ထင္တာ စိတ္ကူးရရာကို ေၿပာႀကမွာဘဲ ေထာက္ၿပႀကမွာဘဲ ၊ သူတို.က ေစတနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ ေႀကးစား လုပ္စားေနတဲ့ ေႀကးစား တနပ္စားနိဳင္ငံေရး သမားေတြ မဟုတ္ႀကပါဘူး ။ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ႀကီးေဒၚႏြား ေက်ာင္းတယ္ ဆိုတာ သူတုိ.ေပါ့ ၊ နိုင္ငံ့အေရးကို တကယ္ စိတ္ ၀င္စားသူေတြဘဲ ။ သူတို. ေထာက္ၿပတာေတြဟာ ေအာက္ေၿခမွာ ၿဖစ္ေနတဲ့ အၿဖစ္မွန္ေတြနဲ ပိုၿပီး နီးစပ္တယ္ေအာက္ေၿခလြတ္ေနတဲ့နိုင္ငံေရးလုပ္စားေနသူေတြ
အတြက္ေရာ နိုင္ငံနဲ့ နို္င္ငံသားတိုအတြက္ေရာ အေကာင္း အၿမင္နဲ့
ႀကည့္ရင္ သူတို့ဟာ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ကူညီေနႀကတာ ၊ အစိုးရကို ဒီနည္းနဲ.ကူညီတာ ဟာ သူတို.ကိူယ္ သူတို. ကူညီတာဘဲ ။


(လူအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႀကတာ မွာ ရွၽေဒါင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန အၿမင္အမ်ိဳးမ်ိဴး) စိတ္သေဘာခ်င္း မတိုက္ဆိုင္မွဴေတြရွိႀက မွာ မလြဲဘူး ၊ ဒါနဲ.ဘဲ ထ ရုိက္ ထသတ္ စရာမလိုပါဘူး ၊ အေမ ကယ္ပါ အေဖကယ္ပါ ဆိုလိုက္ရင္ ထရိုက္ထသတ္ဘို. နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ. ကူညီသူေတြ ေပၚလာ
ေကာင္းေပၚလာမယ္ ၊ အက်ိဳးဆက္ ကို ႀကည့္ရင္ ၂ ဦး ၂ ဖက္ အက်ိဳးမဲ့ ၿဖစ္ရမွာေတြ ကိုယ့္ လြတ္လပ္မွဴ ကိုယ့္အခြင့္အေရးေတာင္ ဆံုးရွံဴးရမွာ ေတြရမွာကေတာ့ ေသခ်ာ ေပါက္ ပဲ ၊


လူတိုင္းဟာ ကိုယ္ေၿပာသမွ် ကိုယ္လုပ္သမွ် အဟုတ္ခ်ည္းအေကာင္း
ခ်ည္းဘဲလို. ထင္ႀကတယ္ ၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ ႀကီးလြန္းေနတာလား ၊ ငါတည္းဟူေသာ မန္မာန ေထာင္လႊားေနတာလား ၊ ရိုးရိုးစကား နဲ.ေၿပာရရင္ ရူးေနႀကသလား ၊ ဦးေႏွာက္ ေခ်ာင္ေနႀကသလား ဘဲ ။ ဘုရားေဟာတဲ့ ဥမၼတေကါ ဆိုတာထက္ေတာ့ ပိုမို လြန္ကဲ ေန လိမ့္မယ္
ထင္တယ္ ။


ဒီအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာစိတ္ေတြကို အရင္ ပဌမ သန္.စင္ရ အံုးမယ္ ၿ့ပဳၿပင္ရအံုး မယ္ ၊ညွိယူ ရအံုးမယ္ ၊ ႀကားရဖန္မ်ားရင္ နားယဥ္လာမယ္ ၊ ႀကာရင္ လူလဲ ယဥ္လာမယ္ ၊ လူတိုင္း ဟာ တခုခုကိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားၿပီး လုပႀ္ကတာ ၊ ေကာင္းနိုးူရာရာ ၊ ဟိုလိုမရရင္ ဒီလိုလုပ္ ၊ ဒီလိုမရရင္ ဟိုလိုလုပ္ဘဲ လူတိုင္းဟာ ေခါင္းေဆာင္ၿဖစ္နိုင္တယ္ဆိုေပမဲ့ လူတိုင္းဟာ ေခါင္းေဆာင္ မၿဖစ္သည့္တိုင္ ၊ လူတိုင္းဟာ ေခါင္းေဆာင္ထက္ေတာ မညံ့ဘူး ဆိုတာ သိရမယ္ ။ လူတိုင္းဟာ ေခါင္းမေရွာင္သင့္ ဘူး၊ နို္င္ငံ့အေရးဟာ ဒို.အေရးဘဲ ။ ေနာက္ကလိုက္လို.ေနာက္လိုက္ ဆိုရေပမဲ့ လဲ တၿပည္.တဘန္း တေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး ။ ေယာင္၀ါး၀ါး ေ၀ေလေလ လဲမဟုတ္ဘူး ၊ ေနာက္ေက်ာကို ဒါးနဲ. ထိုးမယ္ မဟုတ္ေပမဲ့ ေခါင္းေဆာင္ရဲ.လုပ္ရပ္ေတြကို ေစာင္ႀကည့္ ထိမ္းသိမ္းေပးေနႀက သူမ်ားဆိုရင္ ပိုၿပီး မွန္ကန္လိမ့္မယ္ ။ တေယာက္ဆင္းတေယာက္တက္ တဗိုလ္က် တဗိုလ္တက္ဘို. ေစာင့္ဆိုင္္း ယာထား ထားသူ ဆို တာ ရွိသင့္တာဘဲ ။


ကိုယ့္လူရွိရင္ သူ.လူလဲရွိမယ္ ၊ ဦးသိန္းစိန္ေရာ မစၥစ္ အဲရစ္(စ) (လံုမေလး )ေရာ သူတို.လူဆိုတာ မရွိပါဘူးလို.က်ိန္တြယ္ မေၿပာရဲပါဘူး ၊ ေၿပာရင္လဲ မယံုဘူး ၊ စိတ္တူ သေဘာတူေတြ ယံုႀကညိစိတ္ခ်ရတဲ့သူ ေသေဘာ္ ေသဘက္ ဆိုတာေတြ မရွိရေတာ့ဘူးလား ၊


ဘုရားေတာင္အမွီမရွိဘဲ မပြင့္ဘူးတဲ့၊ ပဥၥ၀ဂီ ၅ ပါး ၊ အပရာဇိတ ပလႅင္ နဲ. မဟာေဘာဓိပင္ အဲဒီေနာက္ ရဟန္းေတြ ထဲမွာ ရွင္သာရိပုတၱရာ ၊ ရွင္မဟာေမာ၈္ဂလန္ ဆိုတာ ေဂါတမရဲ. ေဖးဖရိတ္ေတြ ဆိုရင္ မွားမလား ။ ရွင္သာရိပုတၱရာ သာမရွိရင္ ဘုရားတရားေတြေတာင္ ဒို.နာႀကရယ္ မဟုတ္ဘူး လို.ဆိုနိုင္မယ္ ။


စဥ္းစား စိတ္ကူးရင္ စိတ္ကူးယဥ္စရာေတြလဲ ေပၚလာတယ္ ။ ဒီေန.အၿဖစ္ေတြဟာ မေတာ္တဆ ၿဖစ္ရတာပါ ဆိုတာထက္စိတ္ကူးယဥ္မွဴေတြ အေကာင္အထည္ေဖၚရာက ၿဖစ္လာရတာပါ လို.ဆိုရင္ မွားမလား ၊ အေရး ၃ ပါး အပါအ၀င္ အားလံုးဘဲ၊ အစိုးရကို ေထာက္ခံသူအတိုက္အခံ
ကုိ ေထာက္ခံသူဆုိတာ ရွိစၿမဲ ၊ လူေတြဟာ စိတ္အေၿပာင္းအလဲ ရွိတတ္တယ္ ။(မွားမွား မွန္မွန္ ဒို.နိုင္ငံ ခိုးခိုး ဆိုးဆိုး ဒို.လူမ်ိဳး)လို. ေၿပာႀကတာ ၊ အစိုးရေတြ အတိုက္အခံေတြရယ္လို. မေၿပာဘူး ၊ မဆိုဘူး ။


စိတ္ အေၿပာင္းအလဲ ၿဖစ္တာေႀကာင့္ (ဆိတ္လေစ.) လို.ေခၚရင္ မွန္မယ္
မဟုတ္ ၊ စိတ္အေၿပာင္းအလဲဟာ ၿပဳၿပင္ ေၿပာင္းလဲမွဴရ.ဲ မူလ အစ ပဌမ လို.ေၿပာနိဳင္တယ္ ။ အစိုးရရယ္ အတိုက္အခံရယ္ မဟုတ္ ၊ လက္ညွိဳး
ေကာင္း လက္ညွိဳး ၊ လက္မ မေကာင္း လက္မ ဆိုတာ ၿမန္မာစကား မဟုတ္ဘူးလား ၊ ရိုးတြင္း ခ်ဥ္ဆီနာ ဆြဲေနၿပီ ခြဲစိပ္မွဳနဲ.မရ ၊ လူနာ ခံနို္င္ပါ့ မလား ။ ၿဖတ္ေတာက္ ခုတ္ထစ္္ ပစ္တာ ပိုၿပီး ေကာင္းလိမ့္မယ္ ။


စကား အတင္မခံ စကားလံုးအက်အနေတြေကာက္ ဆီလိုအေပါက္ရွာ ၊ လက္ေတြ.လုပ္ရမွာေတြကို မလုပ္ ေလ အလကား ရတိုင္း ေလကန္ ေနတာ ၊ ေလ ခြန္သာေကာက္ မယ္ဆိုရင္ ဘ႑ာေတာ္ အေတာ္၀င္မယ္ ။ ဒို.ရာဇ၀င္မွာ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦး က ေလခြန္၀န္ ႀကီး ရာထူး ေတာင္း
ခဲ့ဘူး သတဲ့ ၊ စကား အက်အနေကာက္ၿပီး စိတ္ေကာက္ေနရင္ အၿပန္
အလွန္ စကားနာ ထိုးေနရင္လဲ ၿပီးေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ၊ အခ်ိန္
ကုန္ရံု ရွိတယ္ ။


ေၿပာရမွာ ခက္ေနတာက ေကာင္းတာၿဖစ္ေစ ဆိုးတာၿဖစ္ေစ ၊ လူတဦးရဲ. ဦးေဆာင္မွဳကိုက်န္သူေတြက ခၽြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံရင္ သူေၿပာတာ သူညႊန္တာေတြကို ခၽြင္းခ်က္မရွိ စိတ္တူသေဘာတူေတြ စုေပါင္းၿပီး ညီညီညာညာ၀ိုင္းလုပ္ႀကမွ ေအာင္ၿမင္မယ္ လို့ၿမင္တယ္ ။ ညီညြတ္မွဴကို ေခါင္းေဆာင္တိုင္း ေၿပာေဟာတယ္ ။ သူ.ဖက္ကညီညြတ္ဘို.ကိုသူေၿပာ
ေနတာ သူမ်ားညီညြတ္ မွာကိုေတာ့ မလိုလားဘူး ၊ ေႀကာက္တယ္ ဆိုရင္ ပိုမွန္မယ္ ။


ႀကည့္ေသာသူၿမင္၏ /ရွာေသာသူ ေတြ.၏ ၊ေ၀းေ၀းမႀကည့္ႀက နဲ့ ေ၀းေ၀းမရွာႀကနဲ. ဒို.ၿမန္ၿပည္မွာဘဲ ႀကည့္ႀကေတာ့ ။ ေခါင္းေဆာင္မွန္ရင္ ေသရဲရမယ္ ၊ ကိုယ္၀န္ေဆာင္သယ္လို တေန့ကို ၃ ႀကိမ္ သဂ်ၤဴိင္းကို
မ်က္ေစာင္း ထိုးေနရတတ္တယ္ တဲ့ ၊ သူမ်ားနိဳင္ငံမွာဆိုရင္ ကိုယ္ရံေတာ္ ဆိ္ုတာေတြ အထပ္ထပ္ နဲ.။


အသိတရား အေႀကာက္တရား ေတြဟာ ဘယ္သူဘယ္လိုဘဲ ဋီကာခ်ဲ.ခ်ဲ. နိဗာန္ နဲ့ ငရဲ ဆိုတဲ့ စကား ၂ လံုးနဲ့ဘဲ လံုေလာက္ ၿပည့္စံုတယ္ ။ အသိတရား မရွိရင္ အေႀကာက္တရား နဲ. ရံေပးရမယ္ ။ ၿမန္မာစကားမွာ ( သိႀကားသာသနာ ေရာက္ခ်ိန္ နီးလုၿပီ ဆိုလိုက္ေတာ့ ၊ ဘယ္ေလာက္ လိုေသးသလဲ လို.ေမးေနတယ္ ၊ ဒါဟာ နားမလည္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေန
တာဘဲ ။


( ၿမန္မာ နိုင္္ငံ ဟာ အဖက္ဖက္မွ ယိုယြင္းေနပါတယ္ ) ဆိုေတာ့ ေခါင္က မိုဃ္းမလံု လို.တ့ဲ ဘယ္ေခါင္ကို ေၿပာတာလဲ ။ ႀကမ္းေတြ ထရံေတြ ကေရာ ၊ ကိုယ္ဖက္ကေတာ့ လံုပါတယ္လို.ဆိုၿခင္ သေပါ့ေလ ၊ ကိုယ္က လြဲရင္ က်န္လူအားလံုး ဆိုးတယ္ ဟုတ္လား ။ အ--------င္း အေကာင္း တေယာက္ ရွိေသးတယ္ ဆိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိေသးတယ္ ၊ ရတနာ ၃ ပါးကိုေက်းဇူး တင္ရမယ္ ။


ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေပါ့ ။