Article submitted by: minkyaw thuyein on 18-Nov-2012  
နဲနဲ ေလး က်န္ေနလို.ပါ စိတ္ မရွိပါနဲ.ေနာ္ ơ
ေမာင္ရင္ ေရ. (ဒို.လူကေလးမ်ား ဆိုသမွ် အပါအ၀င္)

(၁) လူရိုးဆိုတာ သုသန္မွာဘဲရွိတယ္တဲ့ ၊ အဲဒီမွာဘဲေတြ.နိုင္တယ္လို.ႀကားဘူးတယ္ ၊ ရိုးသားရင္ ဒိုးၿပား ရမယ္ ဆိုတာလဲ ႀကားဘူးတယ္ ၊ ဒိုးၿပား ဆိုတာမသိရင္ ဦးေဂ်ာ္လီေဆြ ေၿပာဘူးတဲ့ (ေဒၚလွ အၿပား ႀကီး) ေပါ့ ။ တခ်ိဳ.ကလဲ ေဒၚလာၿပား လို.ေၿပာႀကတယ္ ။ ေဒၚလာ အားလံုး ထဲမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာဟာ ထိပ္ဆံုးက ၊ ၿခံဳၿပီး ေၿပာရရင္ ေမာင္ရင္ ဘာဘဲေၿပာေၿပာ ၿမန္ၿပည္ မွာ အလုပ္ႀကဳိးစားသူေတြ ႀကိဳးစားႀကလို.ဘဲ (ေဒၚလာ ၿပား)ေတြ ရေနႀကၿပီေလ ၊ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ဘယ္ေလာက္ ရတယ္ဆိုတာကေတာ့ မသိဘူး ၊ ယူတဲ့လူ လဲ ယူလိမ့္မယ္ ၊ အဂတိ လိုက္
စားတယ္ ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာမို. (ေဒၚလွ အၿပား) ယူတာ မယူတာ ေပၚမွာ မူ မတည္ပါဘူး ။


၀တ္စံုတူ ၀တ္သူေတြရဲ. ဘယ္ဘက္ရင္ပါတ္ေပၚမွာ ႀကည့္လိုက္ရင္ အလုပ္ႀကိဳးစား စြမ္းစြမ္းတမန္ တာ၀န္ ၀တၱရား ေဆာင္ရြက္မွဳေတြကို အသိအမွတ္ၿပဳ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ၿပဳထားေတြ ေတြ.ရမယ္ ၊ ၿပည္သူေတြ
ႀကားမွာလဲ နိုင္ငံေတာ္က ဂုဏ္ၿပဳထားတဲ့ ဂုဏ္ရည္ ဆိုတာေတြ သာသနာ
ၿပဳ ရဟန္းပုဂိုလ္ လူပုဂိုလ္ေတြဆိုရင္လဲ ဘြဲ.အမ်ိဳးမ်ိဴးေတြနဲ ဂုဏ္ၿပဳထား
တာဘဲ ၊ လိုေသးတာ ရွိရင္ ဘာလိုေသးတယ္ ဆိုတာေမာင္ရင္ေထာက္
ၿပသင့္တယ္ ၊၊


ဂုဏ္ႀကီးရွင္တိုင္းဟာ ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ဂုဏ္ၿပဳခံရတာ ၿဖစ္ၿခင္မွ ၿဖစ္
လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ေမာင္ရင္ အသိဆံုးဘဲ ၊ ဒီကမာၻႀကီးကို ေဂ့ါ(ဒ) ကဖန္တီး
တာလို. ေဂါ့(ဒ) ယံုသူေတြ က ေၿပာႀကတယ္ ။


ဒို.နိဳင္ငံမွာ တရားဥပေဒ မရွိသလို လူႀကားေကာင္းေအာင္(ဟို တေယာက္) ကအသံေကာင္း
ဟစ္တာ ႀကားရတာ ရင္မႀကိဳးရင္ေတာင္ ရင္ေအာင့္တာ အမွန္ဘဲ ၊ မွတ္မိမွာေပါ. အာဏာဟူသမွ် ဖီဆန္ႀကတဲ့ မတရားတဲ့ အမိန့္ေတြကို နာခံဘို.မလိုဘူးတဲ့ မႀကာေသးခင္ တခ်ိန္ က သူ တေယာက္ပဲလူေတြကို
ေၿမွာက္ေပးခဲ့ေသးတယ္ မဟုတ္လား၊ စကားေငြ.လဲ မေသေသးဘူး ၊ စကားဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွလဲ မေဆြးပါဘူး ၊၊


တရားဥပေဒဟာ တာ၀န္ရွိသူေတြ အတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာေတြဘဲ ၊ လုပ္ပ္ိုင္ခြင့္ အတြင္းက လုပ္သြားရင္းခ်ြတ္ေခ်ာ္တာေတြရွိနိုဳင္တယ္ ၊ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး အေကာင္အထည္ ေဖၚဘို.လို တယ္ ဆိုတာဟာ လုပ္မွား
ကိုင္မွား ခ်ြတ္ေခ်ာ္မွဴေတြမရွိေအာင္ နဲနိင္သမွ် နဲေအာင္ ခ်မွတ္ထားတဲ့
က်င့္ထံုး ေတြ နဲ. အညီ ေဆာင္ရြက္ဘို.ဘဲၿဖစ္တယ္ ၊


ေမာင္ရင္ေၿပာတဲ့ ကိစၥက အဂတိ လိုက္စားတာေတြနဲ.ပါတ္သက္လိမ့္မယ္
ခ်က္ခ်င္းေဆာင္ရြက္ရမဲ့ကိစၥ တကယ္ လုပ္ၿခင္ရင္ အခု ထလုပ္လိုရတယ္ ။ နဲေအာင္လုပ္လို.ရမယ္ ပေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ဘို. ခက္တယ္ ၊ လုပ္ရဲဘို.ဘဲ လိုတယ္ ၊ ေမာင္ရင္ ေၿပာသလို (ေညာင္ျမစ္တူးႀကရင္ ပုတ္သင္ဥ ေပၚမွာေႀကာက္ႀက) တဲ့အျပင္ လူေတြကလဲ ကိုယ္မွန္ရင္ ရုံးေတာ္တက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မ်က္ႏွာႀကည့္ၿပီး သက္ေသခံခ်က္ေတြရဲရဲ တင္းတင္း
ေပးရမွာ ၀န္ေလး ေႀကာက္ရြံ.ေနႀက လိုလဲၿဖစ္တယ္ ၊


သတင္းစာထဲကၿဖစ္ေစ အမည္မေဖၚတဲ့ ပစ္စာ ေတြဟာ အလကားဘဲ ၊ နစ္နာရသူေတြ သက္ေသေတြရဲ.လံုၿခံဳေရးကို အစိုးရေရွ.ေနရံုးက အာမခံ
ခ်က္ေပးနိုင္ရင္ ဒီအပိုင္း ကို တိုက္ဖ်က္လို.မၿဖစ္နိဳင္စရာအေႀကာင္းဘာမ
မရွိဘူး ။


လိုအပ္တာက လက္ရွိ စ သံုးလံုး (စစစ ေခၚဘီ အက္(စ) အိုင္ ) အဖြဲ.ကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး အဂတိလို္က္စားမွဴ ႏွိမ္နင္းတို္က္ဖ်က္ေရး သီးသန္.အဖြဲ.သစ္တခု ဖြဲ.ရမယ္ ၊ နိဳင္ငံေတာ္ သမတရဲ. တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္မွဴ ေအာက္ မွာ ထားရမယ္ ။

ပုတ္သင္ သတၱ၀ါ ေကာင္ဟာ ပါတ္၀န္းက်င္အေၿခအေနကိုလိုက္ၿပီး အေရာင္ေၿပာင္းတတ္တဲ့သဘာ၀ ရွိတယ္တဲ့ ၊ (ေတာက္တဲ့) ေတာ့ မသိဘူး ၊ ငယ္ငယ္က မူႀကိဳတန္းမွာ ခေလးေတြကို စာခ်တဲ့ဆရာမ က (မဆိုစေကာင္း ဆိုစေကာင္း ေတာက္တဲ့ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္း) ဆိုၿပီး စာခ်ေပးသံ အမွတ္မထင္ ႀကားလိုက္ရဘူးတယ္ ။ အထက္တန္း သင္စာ
တခုမွေတာ့ ၀ိေဒဟရစ္မင္းႀကီး ဆိုတာက တိုင္ေပၚမွာေခါင္းတညွိမ့္ညွိမ့္ လုပ္ေနတဲ့ ပုတ္သင္တေကာင္ရဲ.သဘာ၀ကို သိၿခင္လို့ ေမးေတာ့ အနား
ကပညာရွိ အမတ္ႀကီး ဆိုတာက (ဘုန္းသဘာရွင္ၿဖစ္တဲ့ အရွင္မင္းၿမတ္ရဲ.
ေၿခေတာ္ကို ပုတ္သင္က ဦးတိုက္ေနတာပါ ဘုရား) လို့ တင္ဆို လိုက္
တယ္ ဆိုရင္ဘဲ ဘုရင္လဲ သေဘာေတြ. မေနာေခြ. သြားၿပီး ပုတ္သင္ကို ေရႊတပဲ သား ဆုေတာ္သနား လိုက္သတဲ့ ၊ အမတ္ႀကီး ပြဲစားခ ရ မရေတာ့
ေၿပာမထားဘူး ၊သက္ေတာ္ရွည္ ၿဖစ္လိမ့္မယ္လိုေတာ့ခန့္မွန္းရတယ္။


ဒီပံုကို ေမာင္ရင္လဲ ႀကားဘူးၿပီးသားပါ ၊ ယူၿခင္တဲ့အဓိပါယ္သာ ယူေတာ့ ။ ဒို.ကေတာ့ ဘုရင္ ၀ိေဒဟရစ္ေရာ အမတ္ႀကီးေရာ တဦးနဲ.တဦး သင့္ေတာ္ ႀကပါေပတယ္ ပါရမီ ၿဖည့္ဖက္ လိုက္လဲလိုက္ႀက ပါတယ္လို.ဘဲ ေၿပာလို္က္ၿခင္တယ္ ။


(၂) ေမာင္ရင္ ေၿပာတာ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ရွင္းပါတယ္ ၊ ရဟန္းေတြဟာ သားေတာ္ေတာ္ မေတာ္ေတာ္ သူတို.ကိုယ္ သူတို သားအေတာ္ ခံ ထို္က္ရဲ.လား ၊ စစ္မွန္ရဲ.လား စမ္းစစ္ဘို. လိုလိမ့္မယ္ ၊ ဒါမွ မဟုတ္ သူတပါးစစ္ေဆးတာ ခံ၀န္. ရမယ္ ၊ ေစတီေတြ မွာ ထိမ္းသိမ္း သန္.႔ရွွင္းေရးနဲ ေ၀ယာ၀စၥ အဖြဲ.ရိွ သလို ၊ သာသနာ သန္.ရွင္းေရး စည္းကမ္း ထိမ္းသိမ္းေရး အဖြဲ.ေတာ့ ရွိသင့္တယ္ ၊ တခ်ိန္က ဒို.ၿမန္ၿပည္မွာ ၿပည္ထဲေရးနဲ.သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာနကသက္ဆိုင္ ရာ သာသနာပိုင္ ပုဂိုလ္ေတြ သာသနာ၀န္ထမ္းေတြနဲ့ တိုင္ပင္ၿပီး သာသနာ သန္.စင္ေရးကို လုပ္ႀကတယ္ ။


ေဂါတမ ဟာ ခရစ္မေပၚမီ ဘီစီ ၆၂၃ မွာ ဖြားသန္.စင္ၿပီး ဘီစီ ၅၄၃ မွာ ပရိနိဗာန္ၿပဳတယ္လို. မွတ္တမ္းေတြအရ သိရတယ္ ၊ ေဂါတမ အေဟာ
အရဘဲ သူ.အရင္က ဘုရားေတြဟာ ဂဂၤါ၀ါဠဳ သဲစုအမွ် ရွိခဲ့ တယ္လို.လဲ သိရတယ္ ၊ ေဂါတမ မဖြားခင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ထဲက ေဂါ(ဒ) နဲ.တၿခား ဘုရားေတြကို စည္းကပ္ ကိုးကြယ္ေနသူေတြ ရွိေန ခဲ့ တယ္ ဆိုတာလဲ တၿခားစာေပေတြမွာ ဖတ္ရ မွတ္ရ ဘူးတယ္ ။ ေဂါ(ဒ) နဲ.ေဂါတမ ဟာ အသံထြက္ခ်င္း တူသေယာင္ေပမဲ့ တဦးထဲ တေယာက္ထဲဘဲ ၿဖစ္တယ္ဆို
ၿပီးေၿပာသံေတြေတာ့ မႀကားဘူး ဘူး ။ ေဂါတမေဟာႀကား ခ်က္အတို္င္း
ဆိုရင္ အဖန္ ၅၄၇ ေသာ သူ.ဘ၀ေတြမွာ သူ ဟာ ဘုရားၿဖစ္ဖူးတယ္ လို.လဲ သူမေဟာဘူးပါဘူး ။


(၃) အိုဘားမား သူ.အလုပ္ သူလုပ္ဆိုေတာ့ သူ.အလုပ္က ဘာအလုပ္လဲ ၊ အာေခ်ာင္တဲ့ အလုပ္ ၊ သူ.အလုပ္ သူလုပ္ရင္း ကိုယ့္ကိုပါ တက္လုပ္သြား
မွာ သတိထားရမယ္ ဆိုတာကိုေၿပာေနတာ ၊ အိုဘာမား လုပ္တာခံၿခင္တဲ့ သူရွိသလို မခံၿခင္တဲ့ သူလဲရွိတယ္ ၊ တိုင္းၿပည္နဲ့ လူမ်ိဳးအက်ိဳးဌာ ခံရပါ
တယ္လို. ခုတုန္း လုပ္ႀကမလား ၊ ေၿပာႀကမလို.လား ၊


တို္င္းၿပည္နဲလူမ်ိဳးအတြက္ အနစ္နာခံ ေနသူပါ လို.ေၿပာသူကေၿပာေနၿပန္
ေတာ့ စကားတတ္လိုက္ႀကတာေနာ္ ၊ ေၿပာဘဲ ေၿပာတတ္ပေလ ၊ႀကားရ
တာ နားခါးလိုက္တာ ေမာင္ရင္ ရယ္ ၊ ၊ ၅၅ သန္းေသာ လူေတြဟာ ေခြး သာသာဘဲ ရွိေတာ့ တယ္ ။ ေခြးေတြၿဖစ္ ကုန္တာ သိႀကရဲ့.လား ။ အဲဒီ ၿမန္မာေတြ ကိုယ္ဟာကိုယ္ေရာ ဘာၿဖစ္ေနၿပီဆိုတာေရာ သိႀကရဲ. လား ၊


သူ.လူ ကိုယ့္ဘက္သားလား ၊ ကိုယ့္လူ သူ.ဘက္သားလား ရွင္းရွင္းလုပ္
စမ္းပါ ၊ တခ်ိဳ. လူေတြက အရွိကုိအရွိအတုိင္း အၿမင္ကိုအၿမင္အတိုင္း သိေအာင္ အေႀကာင္းအက်ိဳးနဲ.ထပ္တလဲလဲေၿပာၿပတာကို အင္လဲမလုပ္ အယ္လဲမလုပ္ ၊ (ဆိုင္းလင့္ မေဂ်ာ္ရတီ ) ဆိုၿပီး ယိမ္းႏြဲ.ပါး လုပ္ေနႀက
တယ္ ။ လူမုန္းေတာ့မခံ အခြင့္အေရးရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မၿငင္းဘူး ရရင္ယူမွာဘဲ ၊ ကိုယ္နဲ.တန္တယ္ မတန္တယ္မသိဘူး၊ (မတန္လို့ ၿပန္ပို.ရတယ္ ရွိဘူးေပါင္) တဲ့၊


ေမာင္ရင္ ေၿပာတာ တခုက ( သူ.လူ ကိုယ့္ဘက္သား)တဲ့ ေၿပာရရင္ ကိုယ့္လူက သူ.ဘက္သားၿဖစ္ေနတာကုိ ဘဲၿမင္ ေနရတယ္ ။ အၿမင္ခ်င္းမတူလို. ရွင္းၿပရင္ သိရတာေပါ ။့


မေထြးေလး စပါးႀကီးေၿမြ နဲ.ညားေတာ့လဲ ေၿမြနိုင္မင္း ေမာင္ေပါက္ႀကိဳင္း တေယာက္ ေပၚလာလိမ့္ မယ္၊ ဘယ္သူ သိနို္င္မလဲ ( နဂါးနို္င္ မင္း မဟုတ္ေတာင္ နဂါးၿပန္မင္း) ၿဖစ္ၿခင္ၿဖစ္ေနမယ္ ။


သြားဖန္မ်ားခရီးေရာက္ ၊ ေမးဖန္မ်ား စကားရ ၊ မအိပ္ မေန အသက္ရွည္
ဆိုတဲ့ အတိုင္းဘဲ ၊ အိပ္ေရးကေတာ့ တကယ္ပ်က္ မဲ့ကိန္း ။ ဒါေတြကို မမွဳနိဳင္ ဘူး လူမ်ိဳးနဲ. တိုင္းၿပည္ အတြက္က အေရးႀကီးတယ္ မဟုတ္လား ။ အသက္ရွင္ေနသေရြ. တခုခုေတာ့ လုပ္ နိုင္ လိမ္အံုးမယ္ ။

အေမရိကန္ေတြ ေယာင္းမ တေခ်ာင္းကိုင္ တကမာၻလံုး လွည့္ၿပီး ေမႊ ေနတာ မသိသူကေတာ့ရွားပါတယ္၊ မသိဘူး ဆိုရင္မသိၿခင္လို.ၿဖစ္လိမ့္
မယ္ မသိၿခင္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလဲ ၿဖစ္နိုင္တယ္ ။


၁၉၄၂ ခုမွာ ၿမန္ၿပည္ေရာက္ ဂ်ပန္ ေတြကို ခ်န္ေကရွိတ္၊ အဂၤလိပ္တၿခားမဟာမိတ္ေတြနဲ.ပါေပါင္းတိုက္ခဲ့ရလို.ၿမန္မာ့အေရးမွာ သူတိ့ုလဲ ေၿပာဆိုပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္ လ့ို ယူဆေကာင္းယူဆလိမ့္မယ္။ အနဲဆံုးေတာ့ ၿမန္ၿပည္မွာသူတို. ပစၥည္းေတြ( ခိုးရာပါ) ေတြက်န္ခဲ့ပါတယ္
ရွာေပးပါ ၊ ရွာပါရေစ ဆိုၿပီး ၿမန္မာေတြကို ဗီယက္နမ္ လို ေၿမလွန္ၿပီး အၿမီးေရာ ေခါင္းပါ ႏဳွတ္ႀကလိမ့္အံုး မယ္ ၊ သတိထား ဘိုေၿ့ပာေနတာ၊ ၿမန္မာတၿပည္လံူးကိုသူတို. ပိုင္တာပါလို.မေၿပာရင္ ကံ ေကာင္းတယ္ လို.ဘဲ မွတ္္ ။


(၄)(ရခိုင္ျဖစ္ရပ္ရခိုင္ညံ့လုိ့ ဆိုတာ အေတာ္ဘဲ၀ါးလံုးခ်ီးသုတ္ရမ္းတာဘဲ)။ ((ဗမာ) မ မြတ္နဲ့ယူျပီးတေဆြတမ်ိဳးလံုးမြတ္ၿဖစ္ ကုန္တာေတြ ရွိတယ္ ဆိုတာ အတိုင္းအတာနဲ.လက္ခံပါတယ္၊ ၿမန္မာနဲ.အဂၤလိပ္ ပဌမစစ္ မၿဖစ္ခင္ကတည္းက နယ္စပ္တေလွ်ာက္ ေတာင္ေပၚ ေတာင္ေအာက္က ဘဂၤါလီေတြ ေၿခရွဳတ္ေနခဲ့ႀကတာ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ ဒို. ဘာမွ မလုပ္နိင္ဘဲ ဘူးေလးရာ ဖရံုဆင့္ ဆိုသလို ၁၉၇၁ ခုႏွစ္က ဘဂၤါလီနိုင္ငံ လြတ္ေၿမာက္ေရးစစ္မွာ စစ္ေၿပး ဒုကၡသယ္ေတြ ဟာ ကမၻာ့ အဖြဲအစည္း ႀကီးေတြရဲ. အကူအညီနဲ့ ၿမန္မာနို္င္ငံမွာ ေသာင္တင္ေနႀကတဲ့ ဘဂၤါလီ
ေတြဘဲ သူတို.နိုင္ငံ သူတိုရွိၿပီးသား ၿပန္ႀကပါလား ။

သူတိုဟာ ၿမန္မာ့ဌာေန တို္င္းရင္းသား ေတြမဟုတ္ ၿမန္မာကိုလႊမ္းမိုးဘို. အဂၤလိပ္ လူကုန္ကူးလုပ္ငန္းက သြင္းယူလာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြဘဲ ၊ ေၿပာရအံုး မယ္ဆိုရင္ ေတာ့၊ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ ၿမန္မာ နို္င္ငံ အက္ဥပေဒ ဆိုတာသာ မရွိခဲ့ ၊ဒို.ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဒို.ကို မကယ္ခဲ့ရင္ ဒို.ၿမန္မာေတြဟာ ဘဂၤါလီ ကုလားေတြ မြတ္(စ)ေတြ အဲဒီထဲကၿဖစ္ကုန္္ေတာ့မွာမြတ္(စ) ၿဖစ္
မၿဖစ္ေတာ့ မသိဘူး ၊ တိုင္းရင္းသား တခ်ိဳ.ကေတာ့ ခရစ္ယန္ၿဖစ္
သြားတာအမွန္ဘဲ ။


တိုက္ဆိုင္လိုေၿပာရရင္ (ေရ့ွၿမင္ႀကီး ဦးႏု) က ၿမန္မာ နိင္ငံ ကို ဗုဒၵဘာသာနိင္ငံ အၿဖစ္ ေက်ၿငာခဲ့တာကို ေနာက္ ခရစ္ယန္တစုက ရမယ္ရွာခဲ့တယ္ မဟုတ္လား ၊ ဦးႏု ဟာ လုပ္သင့္လို.လုပ္တဲ့ လုပ္ေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တခုကို လုပ္ခဲ့တာဘဲ ဆိုတာ အခုမွ ပိုၿပီး ပံုေပၚတယ္ ။ ဒါကို က်န္သူေတြက ဆက္ၿပီး ထိမ္းသိမ္း ႀကဘို.တာ၀န္ရွိတယ္ ဆိုတာကလဲ မ်က္ၿမင္ကိုယ္ေတြ.ေတြ ။


တကယ္လုပ္ တကယ္ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့စကားကို အေလးေပးရရင္ ၊ ၿမန္မာနိုင္ငံ ဟာ အခ်ဳပ္အၿခာ အာဏာပိုင္ လြတ္လပ္ေသာ နိုင္ငံၿဖစ္တယ္ ဆိုတာနဲ.အဓိပါယ္ကို ကမာၻက ေလးစားလိုက္နာ ရလိမ့္မယ္ ။


(၅) ဒီေနရာမွာ သာသနာ ဆိုတဲ့ စကား ပါလာတယ္ ၊ သာသနာေရာင္ ထြန္းလင္းေၿပာင္ရေအာင္ ရဟန္းေတြဟာ သူ.၀ိနည္း သူ.စည္းကမ္းေတြ
နဲ.ရွိရမယ္ ဒါေပမဲ. ေခ်ာင္ပိတ္ၿပီး ေက်ာင္းထဲမွာ တရားမွတ္ ဘာ၀နာပြား ေနရံုနဲ့မၿပီး ေသးဘူး ၊ သာသနာေတာ္ ၿပန္ပြားဘို. သာသနာ မရွိေသးတဲ. အရပ္ေဒသေတြဆီ ေဒသစာရီ ၿကြခ်ီ သာသနာၿပဴ ႀကရမယ္ ၊ ၿမန္မာၿပည္
တြင္းမွာ သာသနာၿပဳရမဲ့ ေနရာေတြ အမ်ုားႀကီးဘဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုတာ မေမ့အပ္ဘူး ၊ သာသနာၿ့ပဳစရာ အေမရိကန္ အဂၤလန္ နဲ့ ဥေရာပမွာ မွ မဟုတ္ပါဘူး ။


ဆြမ္းကြမ္းမ်ား ပစၥည္း ၄ ပါးၿပည္စံုတ့ဲ ေနရာမွာဘဲ သတင္းသံုး ၊ တကာ တကာမ ေခၽြးနဲစာနဲ. နိဗာန္ရည္ လွဴထားတဲ့ ေက်ာင္းကို ေလလံတင္ ၊ သာသနာၿပဳခရီး အတြက္ပါ ဆိုလို.
၀ယ္ခြင့္ၿ့ပဳတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား ၊ လိုင္စင္ ေရာင္းစားေနလို.ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး ထင္တယ္ ။


ကိုယ္ ၀ိနည္းသိကၡာ ေတြနဲ့ ညီရင္ ၊ ဘယ္ေနရာမွာဘဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္ေနရာကိုဘဲေရာက္ေရာက္ပစၥည္း၄ ပါး ဒါယကာ မရွားပါဘူး ၊ ေပၚလာတာဘဲ ဘုန္းႀကီး လုပ္ရင္ ထမင္း( ဆြမ္း) ၿပည့္စံုရံုတင္မက ေနခ်င္းညခ်င္း မီလီယန္နာ ၿဖစ္နိုင္ ပါတယ္ ။


၀ိနည္း သိကၡာ မညီတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ အတုအေယာက္ေတြကို သဃၤန္းခ်ြတ္ ေက်ာတရာ ရင္တရာ ႀကိမ္ဒါဏ္ေပးခတ္ ၿပီး ေတာအရပ္ကို ႏွင္ မလား ၊ အေၿပာ မဟုတ္ တဲ့ လက္ေတြ.အလုပ္ေတြ ကိုလုပ္ရမွာ မလြယ္ဘူး ၊ လုပ္ရဲမွၿဖစ္မယ္ ။ ဒို.အားလံုး အာလူးေပးေန လို.ခ်ည္း မၿဖစ္ဘူး ေမာင္ေရ. သကၤန္း၀တ္ရတာလြယ္သေလာက္ လူထြက္ရတာလဲ မခက္ ဘူး ၊ အိုးၿပည့္ရင္ လူထြက္တကာမန.ဲတာ၀တိန္သာကိုေရာက္ၿပီး ႀကည္ေနႀကတာေတြလဲ တပံုႀကီးဘဲ ၊ ေခတ္နဲအညီ ေခတ္မွ ေခတ္စားလာေနတဲ့ ဖက္ရွင္ တခုေလ ဘာလုပ္ ႏွိုင္ႀကလို.လဲ ။


သူ လူထြက္သြားလို. သာဓု ေခၚၿပီးပထနာ ၿပဳရမလား သာသနာ့ေဘာင္ထဲမွာ သကၤန္း၀တ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ထိုး ေဖါက္ေနၿပီလဲ ၊ ဇကာ စစ္ရမယ္ ၊ သဃၤန္း၀တ္ၿပီး သဃၤန္းေတာင္အားမဏာ လိမ္ညာစားသူဟာ လူ၀တ္နဲ.ဆိုရင္ ဘယ္လိုေနပါ့မလဲ စဥ္းစားသာ ႀကည့္ေတာ့ ၊ သိကၡာတို. ၀ိနည္း ဆိုတာ တို.ကို လိုရင္ လိုသလို ၊ မလိုရင္ မလိုသလို ေၿပာေနႀကတာ ၊ ေလာကီထုပၸ လူတို.ဇါတ္ဟာ လူတို.နဲသာဆိုင္ တယ္ ၊ ဘုန္းႀကီး ရဟန္းတို. မဆိုင္ဘူး တဲ့ ၊ ဘယ္သူက ဘုန္းႀကီး ဘယ္သူက ရဟန္းဆိုတာ စာမွာရွိတာေတာ ရွိတယ္ ။


(၆) ဘယ္သူ စ ေၿပာတယ္ေတာ့ မသိဘူး ၊ ဒီစကားဟာ မွန္တယ္ ၊ အိုဗါဆိုက္ အန္ဒါဆိုက္ မဟုတ္ဘဲ ရိုက္ဆိုက္ ၿဖစ္ ေနရင္ အေကာင္းဆံုးဘဲ ၊ အစိုးရကိုဘဲ ၿဖစ္ေစ ၊ တဦးတေယာက္
ကိုဘဲ ၿဖစ္ေစကို ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ဆိုတာ သူေနရာနဲသူ ဘာေႀကာင့္ ဆိုးသလဲ ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္ ဆိုတဲ့ အၿပဳသေဘာ အႀကံဥာဏ္ နည္းေပးလမ္းၿပ မွူဳေတြလုပ္သင့္ တာ အမွန္ဘဲ ၊ ႀကားေနတဲ့ လူဟာ ၂ ဦး ၂ ဖက္ မွ်တမယ္ ထင္တဲ့ စကား
ကိုေၿပာရမယ္ ၊ ကိုယ္.အႀကိဳက္မဟုတ္ရင္ သူ.အႀကိဳက္ ၊ သူအႀကိဳက္ မဟုတ္ၿပန္ရင္ ကိုယ့္ အႀကိဳက္ဘဲ ၊


ႀကားမွာ ေနရတာဟာ ခက္တယ္ ဒါေႀကာင့္လဲ ( မင္း ငါ့လူမဟုတ္ရင္ သူ.လူဘဲ ) တခ်ိဳ.ကေၿပာႀကတယ္ သူတို.လဲ မွန္တာဘဲ သူေနရာနဲသူ အားလံုး မွန္ေနႀကေတာ့ ဘာေၿပာစရာလိုေသးသလဲ ။ ဘယ္သူက ဘယ္&