Article submitted by: minkyaw thuyein on 2-Nov-2012  
ၿမန္မာနိုင္ငံ နဲ့ ၿပန္လည္ထူေထာင္ေရး ။
ဒို.လူကေလးမ်ားဆိုသေလး ၊

ႀကားဘူးႀကမွာေပါ့ ( ဒို.တိုင္းၿပည္ ေကာင္းစားဘို.ရာ ဒို.အားနဲ.ဒို.တာ၀န္
ၿဖစ္သည္ ၊ စစ္ေဘး စစ္ဒါဏ္မွဳ ေႀကာင့္ ၿပာၿဖစ္ခဲတဲ့ ဒို.ၿပည္ကိုသာရည္ ၊ ထူေထာင္ဘို.ရာ တိုင္းရင္းဘြားစစ္ ဒို.တာ၀န္ၿဖစ္သည္ )


ၿမန္မာနိဳင္ငံနဲ. ၿမန္မာတေတြအသက္ရွဴေပါက္ေခ်ာင္ေအာင္ ဘယ္သူေတြက ဘာဘဲ ၀ိုင္းလုပ္ ၀ိုင္းကူညီညီၿမန္မာေတြကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မကူညီရင္ ဘာမွၿဖစ္လာမွမဟုတ္ ကူညီလိုသူကလဲ မကူညီၿခင္ေတာ့ဘဲ သူတို.အက်ိဳးစီးပြား ဘဲသူတို.ႀကည္.ႀက ေတာ့မယ္ ။ ကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး- ႀကီးေဒၚ့ႏြား - ေက်ာင္းေပးလိမ့္မယ္ မဟုတ္ေပဘူး ။


ပညာရွိသူမ်ားရဲ. စကား တခ်ိဳ.နဲ.စ ရရင္ ၊ ႀကားဘူးတဲ့ ပံုၿပင္တခုကို သတိရတဲ့အတိုင္း ၿပန္ေၿပာရလိမ့္မယ္ ၊ တခါက မိဘ ၂ ပါး ဆံုးပါးသြားတဲ့ လူငယ္တေယာက္ဟာ ကုေဋ ၈၀ ဘိုးရွိ မိဘအေမြက်န္ ကိုရွရိ ခဲ့သတဲ့ ။ အသိပညာဥာဏ္ မရွိ နည္းပါးတဲ့ ထိုသူငယ္ရဲ့ အေမြဟာ မႀကာခင္ကါလမွာဘဲ ကုန္ခန္း သြားယံူဒင္မက သူငယ္ မွာ ေနစရာမရွိ စားစရာ လမ္းေပၚေန ဖုန္းေတာင္းယာဇကာ ဘ၀နဲ.အသက္ ဆံုးပါးတဲ့အခါ စရိတ္စိုက္ၿပီး အသုဘ ခ်ေပးမဲ့ သူေတာင္ မရွိလို. အေလာင္းေကာင္ကို ဠင္းတ ေၿကြးလိုက္ရတယ္ လို.ဆိုတယ္ ။


( ကံ ဥာဏ္ ကို ယံုႀကည္ပါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားကုိးပါ လိုရာကို စိတ္ကူးခါ ေအာင္လမ္းကို ေတြ.ေအာင္ရွာ ၊ မမီတဲ့ ပန္းဟာ ေလါကမွာ မရွိေသး ေမာင္ေတြးႀကံယူခါ တံက်ဴ နဲ့ခ်ဴရင္ အလြယ္တကူပါ - အတၱဟိ အတၳေနာ နာေထာ မိမိကိုယ္ကို ကိုးကြယ္ရာ) (သူမ်ားအားကိုး ခါးက်ိဳးနလန္မထူ ၊ တကဲ့လူဆိုတာ အတၱဟိ အတၳေနာ နာေထာ မိမိကိုယ္ကို ကိုးကြယ္ရာ ) တဲ့ ။ ဒါက လူႀကီး ေၿပာ ၊ ေနာက္တမ်ိဳးက (ဗမာ တမ်ိဳးလံုးရဲ့ တာ၀န္ေတြကို လံု.လ ၀ိရိယ ဇြဲ နဲ့ ႏႊဲရင္ ဧကံမလြဲ အၿမဲေအာင္ၿမင္ မည္ ) လို.ဆိုၿပန္တယ္ ။ အမ်ားႀကီးရွိ ပါေသးတယ္ ေလ ၊ အမ်ားႀကီးပါ ။


သိႀကဘို.က နယ္ခ်ဲ.ပေဒသရာဇ္စံနစ္ၿဖစ္ေစ ဖက္စစ္စံနစ္ၿဖစ္ေစကို ဆန္.က်င္တယ္တဲ မက်င့္သံုးန်ိုင္ရင္ ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထ စံနစ္ က်ေတာ့လဲ ေၿပေၿပ ၿပင္ၿပင္ က်င့္သံုးနိုင္ခဲ့ၿခင္း မွရွိဘူး ဆိုတာလက္ေတြ.ဘဲ ၊ ၿမန္မာေတြ ဘာစံနစ္ကို က်င့္သံုးႀကသလဲလို.ေမးရင္ ဘာေၿဖရမွန္း
ေတာင္ မသိဘူး ၊


လူႀကီးေၿပာတာေတြဟာ မ်ားေသာအားၿဖင့္ ဗုဒၵေဟာတဲ့ တရားေတြ က ယူတာေတြ ၊ တရားဓမၼေတြကို ရည္ညႊန္းတာေတြ ဆိုရင္ မမွားဘူး ၊ ဗုဒၵေဟာ တဲ့ ထဲမွာ အခါအားေလွ်ာ္စြာ တရားနာရမယ္ ၊ အခါအား
ေလွ်ာ္စြာ တရားဓမၼကို ေဆြးေႏြး ႏွီးေႏွာႀကရမယ္ လို.လဲ ဆိုတယ္ ။


ၿခံဳလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေကာင္းေသာ စကား ႏွဳတ္မွာထား ေၿပာႀကားႀက
ရမယ္ ၊ ေဆြးေႏြးႀကရမယ္ဘဲေပါ့ ဒါေတြဟာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ ေတြဘဲ ၊ ဗုဒၵရဲ့ ပဌမ ေဟာ ဓမၼစႀကၤာမွ ဒီ အတုိင္း အတိအလင္း ဆိုထားတယ္ ။ မွန္ေသာ ေကာင္းေသာ စကားႏွဳတ္မွာထားေၿပာ ႀကားႀကရမယ္တဲ့ ။ တခ်ိဳ. ဗုဒၵဘာသာ မဟုတ္သူေတြ အတြက္ကေတာ ၿပည္သူ.နီတိ လို.ေၿပာရင္ ဘာသာစြဲ မပါေတာ့ ဘူးေပါ့ ၊ ဗုဒၵတရားဟာ ၿပည္သူ.နီတိ - ကဲ ဘဲ့နဲ့လဲ ။ လူ မွန္ရင္ ဘယ္လို ၿပဴမူ ေၿပာဆို ေနထိုင္ရမယ္ ပါတ္၀င္းက်င္
နဲ အန္၀င္ဂြင္က်ေနနိုင္ ရမယ္ဆိုတဲ့ အညမည သေဘာတရားေတြဘဲ မဆလဆိုရွယ္လစ္ ဆိုတာေတြ မေပၚခင္ မေမြးခင္က ရွိခဲ့တာေတြဘဲ
ၿဖစ္တယ္ ၊ မဆလ ေတြ တည္ထြင္ဖန္တည္းတဲ့ စကားရပ္ေတြ မဟုူတ္
ဘူး ဆိုတာ သိေစလိုတယ္ ။


ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ဘဲအတန္းပညာေတြတတ္
တတ္ ၿပည္သူလူထုကို ေခါင္းမေဆာင္နိဳင္ရင္ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာ မၿဖစ္သင့္ မၿဖစ္ထိုက္ဘူး ၊ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာမွာ ေခါင္းေဆာင္ၿခင္သူ
ေတြထဲ က ေခါင္းေဆာင္ကို ၿပည္သူလူထုက ေရြး တယ္ ၊ အဲဒိ ေနာက္ ေခါင္းေဆာင္က ၿပည္သူလူထုကို ေခါင္းေဆာင္သလား ၊ ၿပည္သူလူထုက ေခါင္းေဆာင္ကို ေခါင္းေဆာင္သလား ဆိုတာကေတာ့ မသိေတာ့ဘူး ။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေၿပာေနႀကတာဘဲ ။


နိဳင္ငံေတာ္ကို ၿပည္သူတရပ္လံုးက တည္ေဆာက္တာ ။ ေခါင္းေဆာင္
တေယာက္ထဲက တည္ေဆာက္တာမဟုတ္ဘူး၊ ေခါင္းေဆာင္ က ဘာေတြေၿပာဆို စီစဥ္ ခ်မွတ္ေစ ၿပည္သူတရပ္လံုးက နားမေထာင္ လက္ေတြ.အေကာင္အထည္ေပၚေအာင္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ ၿခင္း မရွိရင္ အခ်ည္းႏွီးဘဲ ၿဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ဒို.တေတြ လက္ေတြ.ဘဲ ၊ ဒို. ခ်ိဳ.ယြင္းခ်က္ ဒို.အၿပစ္ေတြ ေခါင္းေဆာင္ေပၚ ပံုခ် ေဘးလူေတြအေပၚ ပံုခ် တာေတြကိုက တရားနည္းလမ္းက် မွ်တတယ္လို.မဆို ႏိွဳင္ဘူး ၊


ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္အၿဖစ္ တင္ေၿမာက္ခံရရင္ နိုင္ငံေတာ္နဲ.နိုဳင္ငံသားတို.အတြက္ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာမွန္သမွ် ၿဖစ္တဲ့နည္းနဲ.လုပ္ရလိပ့္မယ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္ရဲ.လုပ္ ကိုင္ေဆာင္ရြက္မွဳဳ
ေတြကို ႀပညိသူေတြက နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံ လိုက္နာ
ေဆာင္ရြက္ ဘို.လိုအပ္လိမ့္မယ္ ၊ ေခါင္းေဆာင္ဟာ သူ.ရဲတာ၀န္
၀တၱရားေတြကို စြမ္းစြမ္းတမန္ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ႀကိဳးမဆြဲႏွိုင္သူေတြက သူ.ကို အာဏာရွင္အၿဖစ္ ပါ၀ါရူး အၿဖစ္ မလိုသူေတြက ၊ ယိုးစြပ္ႀက လိမ့္မယ္ ၊ ဒီအတိုင္းဘဲလဲ ၿဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္ ။


ေလါကမွာ အသိတရားနဲ.အေႀကာက္တရား ဆိုတာေတြရွိတယ္ ၊ လူတိုင္း
မွာလဲ ရွိအပ္တယ္ ၊ ဘာကိုသိရမလဲ ဘာကိုေႀကာက္ရမလဲ ဆိုတာေတြ
ကေတာ့ ကေလးဘ၀ ေက်ာင္းသြား စာသင္သား အရြယ္ဘ၀ကတည္းက မိဘနဲ.ဆရာသမားေတြက သင္လိုက္တာဘဲ ၊ ဘာသာေရး အဆံုးအမ
ေတြထဲမွာလဲရွိတယ္ ၊ ကိုယ္လိုသလိုသံုးႀကဘို.ဘဲ ။ အသိပညာရွင္
ေတြဟာ အသိတရား အေႀကာက္တရား ဆိုတာေတြ ေၿပာႀက ေဟာႀက
တယ္ ဒါေတြကို မေမ့ထိုက္ဘူး ၊


အသိပညာမဲ့သူ ေတြကေတာ့ ပညာရွင္ေတြကို စိန္မေခၚသင့္ဘူးလို.ဆိုၿခင္တယ္၊ အားမနာတန္း ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ (အသိတရား မရွိတဲ့သူဟာ အေႀကာက္တရားမရွိသူဘဲ) ၿဖစ္တယ္လို.ၿမင္တယ္ ။ တနည္းအားၿဖင့္ ေၿပာရရင္လဲ အေႀကာက္တရား မရွိရင္ လူေလာက ပါတ္န္းက်င္တခုလံုး ဟာ ယဥ္ေက်း တိုးတက္လာလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး အရိုင္းအဆိုင္းေတြနဲ့ဘဲ ၿပည့္ေနလိမ့္မယ္ လို.ဘဲ ဆိုရမွာေပါ့ ။


ေႀကာက္ထိပ္စိုးရြံ.မွဳ ကင္းေ၀းရေအာင္ ဆိုတာ ကိုယ့္မွာ အသိစိတ္ ၊ အသိတရားဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ဆိုတာေပၚမူတည္တယ္။ (ေလါကမွာ ဘာကိုမွေႀကာက္စရာမရွိဘူး ၊ ဒို.ကဘာကိုမွ မေႀကာက္ဘူး ) ဆိုၿပီး လုပ္ၿခင္တာေလွ်ာက္လုပ္ရင္ ၿဖစ္ၿခင္တာေတြေရာ၊ မၿဖစ္ၿခင္ တာေတြပါ ၿဖစ္ကုန္လိမ့္မယ္ ၊ ၿဖစ္ၿခင္တာေတြ အတြက္ကေတာ့အေရးမႀကီးဘူးေပါ့ ။ မၿဖစ္ၿခင္တာေတြၿဖစ္လာလို.ထိမ္းမ နိဳင္သိမ္းမရ ဖြတ္မရ ဒါးမဆံုးရင္ ကိုယ္ခ်ည္းမဟုတ္ ေဘးလူေတြပါ ထိခိုက္နစ္နာမယ္ ဆံုးရွံုးရမယ္။


အသိပညာမဲ့သူေတြဟာ အသိပညာရွင္ေတြကို စိန္မေခၚသင့္ဘူးလို.ဆိုၿခင္တယ္၊ အားမနာတန္း ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ (အသိတရား မရွိ တဲ့သူဟာ အေႀကာက္တရားမရွိသူ) ဘဲၿဖစ္တယ္လို.ၿမင္တယ္ ။ တနည္း
အားၿဖင့္ ေၿပာရရင္လဲ အေႀကာက္တရား မရွိရင္ လူေလာက ပါတ္၀န္း
က်င္တခုလံုး ဟာ ယဥ္ေက်း တိုးတက္လာလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး အရိုင္း
အဆိုင္းေတြနဲ့ဘဲၿပည့္ေနလိမ့္မယ္လို.ဘဲ ဆိုရမွာေပါ့၊ အေႀကာက္တရား
ဟာလဲ မရွိမၿဖစ္ပစၥည္း သူ.ေနရာနဲဲ့သူ အသံုး၀င္တာမို.ရွိေနတာဘဲ ၿဖစ္တယ္။


၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာအပ ဆိုနဲ.ၿမန္မာစကား ၊ တန္ၿပန္တတ္တယ္ ဆိုတဲ့
စကားေတြဟာ သတိေပးစကားေတြ ။ မယံုမရွိ မၿဖစ္သင့္ဘူး ၊၊


ေနာက္နွဘဲ ဆက္အံူးမယ္ ၊ ဒီေန.ေတာ့ ေတာ္ေလါက္ပါၿပီ ေနာက္ေတြ.ႀကအံုးမယ္ေလ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေပါ့ ။